• Business

    Ιστορική πρωτιά: 19-21 Μαΐου η δημόσια εγγραφή για το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο της Costamare

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Κωστής Κωνσταντακόπουλο, CEO Costamare Inc.

    Κωστής Κωνσταντακόπουλο, CEO Costamare Inc.


    Έχουν περάσει 2070 χρόνια από τότε που ο Ρωμαίος πολιτικός και στρατηλάτης Ιούλιος Καίσαρας, προετοιμαζόμενος να περάσει τη γέφυρα του ποταμού Ρουβίκωνα, αναφώνησε την ιστορική και συνάμα θρυλική φράση alea jacta est. Ο κύβος ερρίφθη…

    Τηρουμένων των αναλογιών, το δικό της Ρουβίκωνα των… αγορών αυτήν τη φορά, αποφάσισε να διαβεί και μια από τις μεγαλύτερες, ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία, που είναι εισηγμένη στην εμβληματική Wall Street. Στην προκειμένη περίπτωση, το τόλμημα το ανέλαβε ο 52χρονος Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Βασικός μέτοχος (μαζί με τα άλλα δύο αδέλφια της οικογένειας που ελέγχει την ξενοδοχειακή μονάδα του Costa Navarino) αλλά και διοικητικός ηγέτης της Costamare inc, της οποίας η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία είναι στα 1,2 δισ. δολάρια.

    Αφού χρειάστηκε να περάσει από «σαράντα κύματα», τελικά ο κύβος ερρίφθη και πλέον η ναυτιλιακή εταιρεία, που είναι από τους Leaders στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι έτοιμη να διαμορφώσει μια γέφυρα διασύνδεσης με το ελληνικό επενδυτικό κοινό. Προχωρώντας στην έκδοση του πρώτου στην ιστορία ναυτιλιακού ομολόγου, που θα είναι διαπραγματεύσιμο στο χρηματιστήριο της Αθήνας.

    Με τον τρόπο αυτό  παίρνουν σάρκα και οστά οι προσπάθειες που ξεκίνησαν πρίν 15 χρόνια, στοχεύοντας να συνδέσουν επενδυτικά τους Έλληνες εφοπλιστές που μεγαλουργούν στο εξωτερικό, με την μητέρα πατρίδα.  Το γεγονός ότι τώρα αυτό γίνεται εφικτό, πιστώνεται τόσο στην παγιωμένη φιλοεπενδυτική πολιτική της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και στα εξαιρετικά δείγματα γραφής που παρουσιάζει η ελληνική αγορά των εταιρικών ομολόγων. Η οποία, στα περίπου 4,5 χρόνια λειτουργίας της, έχει υποδεχτεί 15 εκδόσεις εταιρικών, μέσω των οποίων έχουν αντληθεί κεφάλαια συνολικού ύψους 2,63 δισ. ευρώ, για τα οποία οι προσφορές έφτασαν στα 6,63 δισ. ευρώ. Ενώ αυτήν τη στιγμή τα υπό διαπραγμάτευση εταιρικά  ομόλογα (στην κύρια αγορά) φτάνουν αισίως στα 11.

    Από την άλλη πλευρά, και η κίνηση του Κωστή Κωνσταντακόπουλου εγγράφεται ως έμπρακτη ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά. Ανοίγοντας κατ’ ουσίαν τον δρόμο για αντίστοιχες κινήσεις από πλευράς και άλλων Ελλήνων εφοπλιστών, με εισηγμένες εταιρείες στη Wall Street.

    Η «φυσιογνωμία» του 5ετούς ομολόγου

     Μετά και από το χθεσινό «πράσινο φως» που δόθηκε από την επιτροπή κεφαλαιαγοράς, η δημόσια εγγραφή για το ναυτιλιακό ομόλογο θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα και στο διάστημα από τις 19 έως και τις 21 Μαίου. Φορέας της έκδοσης θα είναι η εταιρεία χαρτοφυλακίου Costamare Participation, με έδρα στη Λευκωσία της Κύπρου, μητρική εταιρεία της οποίας είναι η εισηγμένη στην αμερικανική αγορά της Wall Street ναυτιλιακή Costamare inc , που θα είναι και εγγυήτρια του ομολόγου.

    Από την ελληνική αγορά στοχεύεται να αντληθούν μέχρι 100 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο ζητούμενο ποσό τα 80 εκατ. ευρώ. Το νέο ομόλογο θα είναι 5ετές, με δικαίωμα πρόωρης προεξόφλησης ( ολικής ή μερικής) μετά από συμπλήρωση 2 ετών από την έκδοσή του και μέχρι 6 μήνες πριν από τη λήξη του. Σε περίπτωση πρόωρης αποπληρωμής οι ομολογιούχοι θα παίρνουν ένα πρίμ από 1,5% έως 0,5% επί της εκάστοτε εξοφλούμενης οφειλής, ανάλογα με το πότε ενδέχεται να συμβεί αυτή.

    Πηγές της αγοράς εκφράζουν την αίσθηση ότι για το ναυτιλιακό ομόλογο θα  υπάρξει πολύ μεγάλη ζήτηση, η οποία και θα υπερκαλύψει τα ζητούμενα 100 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά την απόδοση εκτιμάται ότι το 3% αποτελεί ένα κεντρικό σημείο αναφοράς και μένει να διαπιστωθεί αν το τελικό επιτόκιο θα «κλειδώσει» λίγο πάνω ή ενδεχομένως και λίγο κάτω από αυτό. Σε κάθε περίπτωση το εύρος των τιμών, θα ανακοινωθεί την προηγούμενη μέρα από την έναρξη της δημόσιας εγγραφής.

    Το ναυτιλιακό ομόλογο δεν συνοδεύεται από εμπράγματες εξασφαλίσεις, ενώ δεν έχουν αιτηθεί την εκτίμηση πιστοληπτικής ικανότητας, ούτε η εκδότρια  ούτε και η εγγυήτρια εταιρία.

    Πού θα πάνε τα κεφάλαια

    Αφαιρουμένων των συνεπαγόμενων εξόδων έκδοσης, τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα είναι 96,9 εκατ. ευρώ και θα παραμείνουν σε τραπεζικού λογαριασμούς (σε δολάρια) της Costamare Participation. Προοριζόμενα να διατεθούν ως εξής: Πρώτον, τα 85,6 εκατ. ευρώ θα διατεθούν άμεσα για την εξαγορά τριών εταιρειών με ισάριθμα πλοία (MSC, MSC Ajaccio,MSC Amalfi) που πέρσι είχαν καθαρά κέρδη 14,8 εκατ. δολαρίων και σε βάθος περίπου τριών χρόνων από τώρα, αναμένεται να εισπράξουν ναύλα συνολικού ύψους 255 εκατ. δολαρίων.

    Δεύτερον, άλλα 9,8εκατ. ευρώ  θα διατεθούν, 18 μηνών, για αγορές μετοχών πλοιοκτητριών εταιρειών ή πλοίων της Εγγυήτριας ή και τρίτων, κατόπιν αποτίμησης από εγνωσμένου κύρους εκτιμητή.

     Και τρίτον τα υπόλοιπα 1,5 εκατ.  ευρώ θα διατεθούν  εντός 18 μηνών για την κάλυψη κεφαλαίων κίνησης της Εκδότριας και των Θυγατρικών της, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

    Ποια είναι η Costamare με τα 3 δισ. δολάρια ενεργητικό

    Η ναυτιλιακή Costamare ιδρύθηκε πριν από 46 χρόνια από τον αείμνηστο Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο και μπήκε στο αμερικανικό χρηματιστήριο πριν από περίπου 10 χρόνια. Ο πρωτότοκος γιος του, Κωστής, στον οποίο και έχουν περάσει τα διοικητικά ηνία, ελέγχει το 21,9% της εισηγμένης ναυτιλιακής. Ποσοστά 16,6% και 16,8% αντίστοιχα, είναι στα χέρια των δύο αδελφών του Κωστή Κωνσταντακόπουλου,  δηλαδή του Αχιλλέα (του Costa Navarino) και του  Χρήστου. Μ’ άλλα λόγια και οι τρείς τους κατέχουν το 55,3%.

    Η ναυτιλιακή που είναι ηγέτιδα δύναμη στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατέχει έναν στόλο 82 πλοίων, εκ των οποίων τρία πρόκειται να πουληθούν, ένα είναι υπο ναυπήγηση και άλλα έξι μεταχειρισμένα, έχει συμφωνηθεί να αγοραστούν.

    Συνολικά η Costamare έχει ένα πλέγμα 95 θυγατρικών, εκ των οποίων οι 83 στη Λιβερία, οι 11 στα νησιά Μάρσαλ και η μία στην Κύπρο. Η μητρική εταιρεία έχει τη διοικητική έδρα στο Μονακό, ενώ έχει συσταθεί με τους νόμους των νησιών Μάρσαλ που δεν έχουν θεσμικό πλαίσιο για την πτώχευση…

    Η ναυτιλιακή έδειξε στην περσινή ετήσια χρήση, έσοδα 460,3 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη 8,87 εκατ. Το σύνολο του ενεργητικού ανέρχεται στα 3 δισ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια είναι 1,34 δισ., ο τραπεζικός δανεισμός είναι στα 1,45 δισ. (στη συντριπτική πλειονότητα μακροπρόθεσμος) ενώ στα 191, 9 εκατ. δολάρια φτάνουν τα ταμειακά διαθέσιμα σε μετρητά.

    Διαβάστε επίσης: 

    Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο για το ομόλογο της Costamare

    Η Costamare του Κωνσταντακόπουλου έρχεται στην Αθήνα για εταιρικό ομόλογο

    Costamare: Απέκτησε τον πλήρη έλεγχο πέντε πλοίων που είχε με την York Capital

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ