• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Ποια παραχώρηση 450 εκατ. ευρώ εκτροχιάζεται – Ποιοι μεγάλοι Όμιλοι τη διεκδικούν

    Γιώργος Περιστέρης (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Mytilineos), Henry Holterman (Βασικός Μέτοχος Ελλάκτωρ)

    Γιώργος Περιστέρης (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Mytilineos), Henry Holterman (Βασικός Μέτοχος Ελλάκτωρ)


    Ένα μεγάλο οδικό έργο αξίας 450 εκατ. ευρώ φαίνεται ότι δεν καταφέρνει να παραμείνει στον σχεδιασμό του υπουργείου υποδομών και μεταφορών παρά το γεγονός ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μεγάλοι εγχώριοι και γαλλικοί όμιλοι. 

    Πρόκειται για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας την οποία διεκδικούσαν τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos και η κοινοπραξία Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) – Vinci, η οποία είχε σχεδιαστεί να δημοπρατηθεί ως 35ετής παραχώρηση.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, αποχωρεί ο νομικός σύμβουλος του έργου που είναι το γραφείο «ΤΡΟΒΑ – ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ – ΚΑΖΟΛΕΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ». Ως βασικός λόγος για την αποχώρηση  του δικηγορικού γραφείο, όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης του υπουργείου υποδομών είναι το γεγονός ότι «δεν υπάρχει πρόοδος στις διαδικασίες του διαγωνισμού του έργου Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση & Εκμετάλλευση του Έργου Οδικής Ζεύξης Σαλαμίνας».

    Το παραπάνω συνηγορεί στο γεγονός ότι το εν λόγω έργο έχει «κολλήσει» και δε φαίνεται να υπάρχει φως στον ορίζοντα παρόλο που πρόκειται για μία παραχώρηση, δηλαδή για έναν διαγωνισμό που θα μαγνήτιζε μεγάλους εγχώριους και διεθνείς ομίλους αν κρίνουμε από τα τιμήματα και τις μάχες που έχουν δοθεί για την Αττική Οδό και το ΒΟΑΚ, αλλά και τις δηλώσεις ηγετικών στελεχών κατασκευαστικών εισηγμένων για σημασία των παραχωρήσεων.

    Ο κολλημένος διαγωνισμός που ξεκίνησε πριν από 8 χρόνια

    Ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας προκηρύχθηκε το 2016 και οκτώ έτη αργότερα δεν έχει προχωρήσει ιδιαίτερα καθώς το μόνο που γνωρίζουμε είναι ποιοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους. Αυτό δεν είναι δεσμευτικό και θα μπορούσε δυνητικά τα ενδιαφερόμενα σχήματα να αλλάξουν.

    Ο βασικός λόγος για την καθυστέρηση είναι το γεγονός ότι η παραχώρηση έχει κολλήσει στο στάδιο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων που βρίσκονται στα συρτάρια της Περιφέρειας Αττικής από το 2021.

    Αναλυτικότερα η σχετική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υπουργείου υποδομών  υπεβλήθη στην αρμόδια διεύθυνση (Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων – ΔΙΠΑ) του υπουργείου περιβάλλοντος πριν από τρία χρόνια  (σ.σ 31.3.2021) και μερικούς μήνες αργότερα διαβιβάστηκε στους αρμόδιους φορείς και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής προς δημοσιοποίηση και διαβούλευση η οποία ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του ίδιου. Στη συνέχεια το Περιφερειακό Συμβούλιο όφειλε να γνωμοδοτήσει για την ΜΠΕ, αλλά έκτοτε το ζήτημα αυτό εκκρεμεί έκτοτε.

    Το έργο και η σημασία του

    Με το εν λόγω έργο επιδιώκεται η μείωση του χρόνου μετακίνηση από το Πέραμα προς τη Σαλαμίνα καθώς αυτή θα διαρκεί δύο λεπτά μέσω μιας υποθαλάσσιας σήραγγας 1,1 χλμ και η κατασκευαστική του διάρκεια έχει οριστεί στα τέσσερα έτη, ενώ τα υπόλοιπα 31 θα αφορούν τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι εάν δεν είχε κολλήσει το έργο και είχε ολοκληρωθεί τότε θα εξυπηρετούντο από την υποθαλάσσια περίπου 4 εκατ. οχήματα και 11 εκατομμύρια επιβάτες.

     Διαβάστε επίσης

    Μάχη εργολάβων για έργα €5,2 δισ. την επόμενη διετία

    ΚΕΔΕ: Σκληρή απάντηση στο υπουργείο Περιβάλλοντος για το ύψος των κτιρίων

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Κλείνει» επίσημα η Εγνατία Οδός – Τα επόμενα βήματα για την έναρξη της παραχώρησης



    ΣΧΟΛΙΑ