• Business

    Υπ. Υποδομών: Νέα παράταση για ΣΔΙΤ 694 εκατ. ευρώ – Ποιοι όμιλοι τα διεκδικούν

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Σε νέα παράταση την τέταρτη και την τρίτη κατά σειρά προχωρά το υπουργείο υποδομών και μεταφορών αντίστοιχα για τα ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη αξίας 694 εκατ. ευρώ που διεκδικούν οι τέσσερις μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, δηλαδή οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και η κοινοπραξία των Mytilineos-Ελλάκτωρ (Ακτωρ Παραχωρήσεις).

    Πιο συγκεκριμένα, σε απόφαση, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια χθες, και υπογράφει ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δίνεται η τέταρτη παράταση για την υποβολή του φακέλου συμμετοχής στον διάλογο για το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη -Έδεσσα.  Ως νέα ημερομηνία έχει οριστεί η 19η Απριλίου και ο λόγος για τον οποίο δόθηκε η παράταση είναι το γεγονός ότι ζητήθηκε παραπάνω χρόνο από δύο ενδιαφερόμενα σχήματα για να προετοιμαστούν καλύτερα. Για τον ίδιο λόγο εκδόθηκε την ίδια ημέρα και δεύτερη απόφαση με την οποία δίνεται παράταση έως τις 22 Απριλίου για το ΣΔΙΤ Δράμα-Αμφίπολη.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι βρισκόμαστε ακόμα στο Α΄Στάδιο του διαγωνισμού, δηλαδή γνωρίζουμε τα σχήματα που θα ενδέχεται να υποβάλουν προσφορές. Κατά τη διάρκεια του επόμενου σταδίου ακολουθεί ο διάλογος για τα ΣΔΙΤ (Στάδιο Β1) και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών (Β2). Κατά τη διάρκεια του τελευταίου σταδίου δεν αποκλείεται να δούμε την είσοδο νέων εταιριών στα υφιστάμενα σχήματα, συγχωνεύσεις-αποχωρήσεις ή ακόμα και αλλαγές στα σχήματα.

    Υπενθυμίζεται ότι τα εν λόγω ΣΔΙΤ δημοπρατήθηκαν ως «πακέτο» στα τέλη του 2022 και εάν δεν υπάρξουν νέες παρατάσεις ή προσφυγές μεταξύ των ενδιαφερομένων, τότε είναι αρκετά πιθανό να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις εντός του έτους. Υπό αυτό το χρονοδιάγραμμα η κατασκευή των έργων θα μπορούσε να ξεκινήσει εντός του 2025 και να παραδοθούν στην κυκλοφορία εντός του 2029 καθώς η κατασκευαστική διάρκεια έχει οριστεί στα τέσσερα έτη και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια 26ετής περίοδος συντήρησης και λειτουργίας.

    Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

    Το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα είναι το πιο «ακριβό» από το πακέτο των δύο ΣΔΙΤ καθώς το κόστος του εκτιμάται στα 445 εκατ. Ευρώ.

    Το έργο εντάσσεται στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Ε02, ο οποίος περιλαμβάνει τα τμήματα Μαυρβούνι-Έδεσσα, την Παράκαμψη Γιαννιτσών και αυτή της Χαλκηδόνας.

    Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα έργο που είναι αρκετά σημαντικό για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς θα βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, ενώ θα συμβάλει και στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής μέσω της παροχής γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων. Επίσης, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών.

    Δράμα-Αμφίπολη

    Το δεύτερο υπό δημοπράτηση ΣΔΙΤ έχει κοστολογηθεί στα 248,5 εκατ. Ευρώ, και είναι ένα έργο που θα ενισχύσει τις διαβαλκανικές μεταφορές, καθώς θα αναβαθμιστούν οι εμπορικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία.

     Το αντικείμενο του αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 43 χιλιομέτρων. Αυτός θα χωρίζεται σε δύο τμήματα, τα οποία θα είναι το Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα.

    Διαβάστε επίσης

    Τι θα πληρώσουμε όταν καταργηθούν οι λέβητες φυσικού αερίου και πετρελαίου στα κτίρια – Το κόστος για αντλίες θερμότητας

    Διόδια: Ανοιχτή παραμένει η πληγή της Βαρυμπόμπης – Κοστίζει 25 εκατ. ευρώ ετησίως στους φορολογούμενους

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δύναμη πυρός 76 εκατ. ευρώ για την εταιρεία διαχείρισης της Εγνατίας Οδού



    ΣΧΟΛΙΑ