• Business

    Hellenic Train: Τα συνεχή προβλήματα, οι καθυστερήσεις, οι παραβάσεις και οι καμπάνες από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

    • NewsRoom
    Ιωάννα Τσιαπαρίκου (Πρόεδρος ΡΑΣ), Maurizio Capotorto (CEO Hellenic Train), Σπύρος Πατέρας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ)

    Ιωάννα Τσιαπαρίκου (Πρόεδρος ΡΑΣ), Maurizio Capotorto (CEO Hellenic Train), Σπύρος Πατέρας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ)


    Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών ήλθε λίγες εβδομάδες μετά από την επιβολή προστίμων στην Hellenic Train από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για σοβαρές παραβάσεις.

    H κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας φαίνεται από τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις κυρίως στον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, για τις οποίες η Hellenic Train (όπως μετονομάστηκε τον Ιούλιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που από το 2017 έχει περάσει στον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane – FSI) ενημέρωνε συνεχώς μέσω twitter.

    Συγκεκριμένα λίγες μόλις ώρες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, η εταιρεία ενημέρωνε μέσω twitter ότι η αμαξοστοιχία Inter City (IC) 56 θα παρέμενε ακινητοποιημένη στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου λόγω τεχνικού προβλήματος καλωδίου ηλεκτροκίνησης.

     

    Οι παραβάσεις και τα πρόστιμα από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

    Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων που προεδρεύεται από την κα. Τσιαπαρίκου έχει επανειλημμένα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις παραλείψεις στον ΟΣΕ, που είναι ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου μαζί με την «Hellenic Train» που έχει αναλάβει την συντήρησή του.

    Μιλώντας στο mononews στις 16 Ιανουαρίου 2023 η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, είχε αναφερθεί στην ανάγκη για επιπλέον πιέσεις και ελέγχους προς την Hellenic Train και τον ΟΣΕ προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που αφορούν τόσο τα δικαιώματα των επιβατών όσο και τα πιστοποιητικά ορισμένων μηχανοδηγών.

    Όπως τόνιζε, υπάρχουν αρκετά ζητήματα που χρήζουν επίλυσης, για τα οποία ευθύνονται ο ΟΣΕ και η Hellenic Train, ενώ καθιστούσε σαφές ότι η περίοδος χάριτος για τις δύο εταιρείες έχει λήξει. Γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από τα πρόστιμα συνολικής αξίας 333.000 ευρώ που έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα στη Hellenic Train, αλλά και σε μηχανοδηγούς.

    Επιπλέον, επεσήμανε πως ένας ιδιώτης όπως η Hellenic Train, έχει ως στόχο το κέρδος, αλλά ξεκαθάριζε πως αυτό δεν πρέπει να προκύπτει σε βάρος των επιβατών, ενώ είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν ελλείψεις και αστοχίες όταν μιλάμε για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.

    «Για τα προβλήματα ευθύνονται ΟΣΕ και Hellenic Train»

    Η Πρόεδρος της ΡΑΣ περιέγραφε την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και έφερνε προ των ευθυνών τους τόσο την ΟΣΕ όσο και τη Hellenic Train, καθώς δήλωνε:

    «Πρόκειται για ένα γενικότερο ζήτημα που αφορά τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου και τη Hellenic Train που έχει αναλάβει τη συντήρησή του».

    Σύμφωνα με την Ιωάννα Τσιαπαρίκου τα προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι τα εξής:

    • Το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό (δηλαδή τα τρένα και οι μηχανές) είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις.
    • Παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε κλειδούχους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες σε σταθμούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό. Επίσης, υπάρχει έλλειψη σε καλά εκπαιδευμένους φύλακες, καθώς έχει αναλάβει τη φύλαξη των σταθμών πρόσφατα νέα εταιρεία security.
    • Άξιο αναφοράς είναι, επίσης, και το ζήτημα της πληροφόρησης του επιβατικού κοινού σχετικά με την πορεία των δρομολογίων. Παρά το γεγονός ότι η Hellenic Train έχει κάνει κάποια βήματα με την εφαρμογή Telegram, η ενημέρωση αυτή δε γίνεται έγκαιρα.

    Ποιες λύσεις προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

    Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου δηλώνει πως η ΡΑΣ, ακόμα και αν είναι υποστελεχωμένη καθώς το προσωπικό της αριθμεί μόλις 14 άτομα, κάνει ό,τι μπορεί για να εξακριβώσει τις αδυναμίες του σιδηροδρομικού δικτύου με συνεχείς ελέγχους και να δώσει λύσεις.

    Προτείνει, δε, μία δέσμη μέτρων που θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα και τις ελλείψεις. Αυτά είναι τα έργα για τη συντήρηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου θα δημοπρατήσει ο ΟΣΕ, η ανανέωση του τροχαίου υλικού και του στόλου των τρένων, καθώς και η άσκηση πιέσεων προς τη Hellenic Train για να εφαρμόσει ορθά το έργο που έχει αναλάβει.

    Τα πρόστιμα

    Το πρώτο περιστατικό, το οποίο είναι και το πιο «ακριβό» όσον αφορά το ύψος του προστίμου που επέβαλε η Αρχή (300.000 ευρώ) στα τέλη του 2022. Πιο συγκεκριμένα, επεβλήθη λόγω της ταλαιπωρίας που υπέστησαν 820 επιβάτες, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα», αλλά και της έλλειψης έγκαιρης ενημέρωσης για την εκτέλεση των δρομολογίων.

    Το δεύτερο πρόστιμο αξίας 33.000 επεβλήθη την περασμένη εβδομάδα, όταν κατά τη διάρκεια αιφνίδιου ελέγχου σε πέντε αμαξοστοιχίες της Hellenic Train διαπιστώθηκαν παραβάσεις όσον αφορά τους μηχανοδηγούς.

    Πιο συγκεκριμένα, η Ιωάννα Τσιαπαρίκου δηλώνει πως το πρόστιμο που επεβλήθη στη Hellenic Train ανήλθε στα 30.000 ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ αφορούν σε πρόστιμο που επιβαρύνουν μηχανοδηγό που «πιάστηκε» χωρίς επικαιροποιημένα πιστοποιητικά.

    Διαβάστε επίσης



    ΣΧΟΛΙΑ