• Business

    Για ποιο ακίνητο του Υπουργείου Δικαιοσύνης στον Πειραιά θα δώσει μάχη η Dimand

    andriopoulos dimand

    Δημήτρης Ανδριόπουλος-Dimand


    Μία νέα μάχη αναμένεται να δώσει η Dimand του Δημήτρη Ανδριόπουλου για το νέο ακίνητο που θα στεγάσει τα δικαστήρια του Πειραιά. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό αξίας άνω των 80 εκατ. ευρώ και η εταιρεία θα έρθει αντιμέτωπη με την ισραηλινών συμφερόντων Golden Horizon.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η διαφορά μεταξύ των προσφορών των δύο εταιρειών είναι πολύ χαμηλή, καθώς η Dimand φέρεται να έχει προσφέρει 78,5 εκατ. Ευρώ, ενώ η Golden Horizon 79 εκατ. Ευρώ. Γεγονός και το οποίο συνεπάγεται πως ο νικητής θα κριθεί στα «σημεία».

    Ταυτόχρονα πηγές προσκείμενες στη Dimand αναφέρουν πως πρόκειται για ένα σημαντικό project, με την εταιρεία να το διεκδικεί δυναμικά.

    Το έργο δημοπρατείται από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) του Υπουργείου Δικαιοσύνης και αφορά στο σημαντικό project των δικαστηρίων και των δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά.

    Σημειώνεται πως πρόκειται για έναν διαγωνισμό που θα έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί εδώ και τριάντα χρόνια, ενώ στο παρελθόν έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συζητήσεις και έχουν γίνει προτάσεις κτιρίων, χωρίς ωστόσο να έχει δοθεί μέχρι στιγμής λύση, καθώς δε βρέθηκε ποτέ το κατάλληλο ακίνητο.

    Το ΤΑΧΔΙΚ προχώρησε στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου στην προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού, όπου τα ενδιαφερόμενα σχήματα καλούνται να προτείνουν είτε έτοιμα ακίνητα εντός οικοπέδων ή οικόπεδα που θα αναπτυχθεί το νέο κτίσμα η επιφάνεια του οποίου θα ανέρχεται περίπου στα 30.000 τ.μ.

    Υπενθυμίζεται πως εκτός από τις Dimand και Golden Horizon, ενδιαφέρον για το διαγωνισμό είχε εκδηλώσει και ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, αλλά δεν πέρασε στην επόμενη φάση, καθώς η πρότασή του δεν ανταποκρινόταν στους όρους του διαγωνισμού, όσον αφορά την απόσταση του ακινήτου από το λιμάνι του Πειραιά.

    Τα επόμενα βήματα

    Οι δύο διεκδικητές του έργου θα κληθούν στις 10 Ιανουαρίου να παραστούν στη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών τους από μία πενταμελή επιτροπή.

    Εφόσον δεν υπάρξουν κωλύματα (τεχνικής και κτιριολογικής φύσεως) και αποδειχθεί πως και οι δύο προσφορές θα ξεκινήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος.

    Με το πέρας της διαδικασίας αυτής θα ξεκινήσει ο επιτόπιος έλεγχος των ακινήτων που προτείνουν οι δύο εταιρείες και έπειτα θα προχωρήσουν στο στάδιο της προφορικής μειοδοσίας. Επιπλέον η αναθέτουσα αρχή αναμένεται να ζητήσει βελτιωμένη προσφορά.

    Ποια κτίρια προτείνουν οι δύο διεκδικητές

    Όπως προκύπτει από την αποσφράγιση των προσφορών η Dimand έχει προτείνει ήδη το οικόπεδο για το ακίνητο, ενώ το κτίριο που θα στεγάσει τα δικαστήρια του Πειραιά θα αναπτυχθεί από την ίδια. Από την άλλη η Golden Horizon κατεβαίνει στο διαγωνισμό με ένα «έτοιμο» ακίνητο.

    Ο φάκελος της Dimand έχει υποβληθεί μέσω της HUB 204 M.A.E. H πρόταση της Dimand αφορά σε ένα οικόπεδο δικής της ιδιοκτησίας στον Άγιο Διονύσιο του Πειραιά, όπου και η εταιρεία υλοποιεί το σημαντικό project της «πράσινης» ανάπλασης της έκτασης που ανήκε στην καπνοβιομηχανία Παπαστράτος.

    Από την άλλη πλευρά οι Ισραηλινοί «ρίχνουν» στην επικείμενη μάχη το ακίνητο του πρώην εργοστασίου Κεράνης, το οποίο οδεύει προς ριζική ανακαίνιση και είχε ήδη προταθεί στο παρελθόν ως μία λύση για το εν λόγω project.

    Πρόκειται για ένα ακίνητο συνολική επιφάνειας 29.000 τ.μ. και διαθέτει πάρκινγκ 80 θέσεων. Το κτίριο κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ενώ έφτασε στη σημερινή του επιφάνεια ύστερα από τις πρόσθετες εργασίες κατά τη δεκαετία του 1970.

    Ποια είναι τα κριτήρια για το νέο κτίριο των δικαστηρίων

    Τα κτίρια που πρότειναν οι ενδιαφερόμενοι που πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού ανταποκρίνονται σε μία σειρά από κριτήρια. Αυτά κατά κύριο λόγο αφορούν την απόσταση από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το λιμάνι του Πειραιά, ενώ το νέο κτίριο πρέπει να είναι επίσης προσβάσιμο από τα νησιά του Αργοσαρωνικού και των Δωδεκανήσων μεταξύ άλλων.

    Πιο συγκεκριμένα, το νέο κτίριο πρέπει να ανταποκρίνεται στα κάτωθι:

    • Να είναι κοντά σε μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραμ, μετρό)
    • Να απέχει από 500μ έως και 1.500 μέτρα από το λιμάνι του Πειραιά
    • Να βρίσκεται πλησίον μεγάλης οδικής αρτηρίας, που θα συνδέει το κτίριο εύκολα με το λιμάνι, την Αθήνα αλλά και τις εθνικές οδούς (προς Ελευσίνα και Λαμία)
    • To ύψος των ορόφων να έχουν ελάχιστο ύψος 3,8 μέτρα, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν αίθουσες δικαστηρίων
    • Η επιφάνεια του πάρκινγκ να είναι τουλάχιστον 2.500 τ.μ.
    • Να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεταγωγικών οχημάτων
    • Να υπάρχουν ή να μπορούν να αναπτυχθούν χώροι διοίκησης και γραφείων

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ