• Business

    Γεράσιμος (Τζέρυ) Καλογηράτος (CPLP): Επενδύουμε στην έρευνα και την καινοτομία για βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Γεράσιμος (Τζέρυ) Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος CPLP


    Την ανάγκη να εντατικοποιηθεί η συζήτηση που έχει ξεκινήσει για το πώς θα χρηματοδοτηθεί  η έρευνα στις νέες τεχνολογίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας επισημαίνει ο Τζέρυ Καλογηράτος της  CAPITAL PRODUCT PARTNERS (CPLP), μιλώντας στο ESGtoday, στο mononews.gr.

    Τονίζει ότι είναι αναγκαίο η συζήτηση αυτή να γίνει μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών, συμπεριλαμβανομένων και των πλοιοκτητών αλλά και των ναυλωτών των πλοίων που έχουν και το όφελος του μεταφορικού έργου, αλλά και των παραγωγών ναυτιλιακών καυσίμων, των  κατασκευαστών μηχανών πρόωσης και των ναυπηγείων και η θέση αυτή έχει γνωστοποιηθεί και στην ΕΕ, αλλά και το στο υπουργείο Ναυτιλίας από την Ένωση Ελλήνων ΕφοπλιστώνΗ CPLP, ναυτιλιακή εταιρεία που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, εξάλλου, συμμετέχει ήδη σε σημαντικά και πρωτοποριακά ερευνητικά προγράμματα, όπως το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (H2020) έργο «ShipFC», για την ανάπτυξη του πρώτου πλοίου που κάνει χρήση αμμωνίας (NH3) ως καύσιμο σε Fuel Cells (FC) και το οποίο θα ταξιδεύει αποκλειστικά με πράσινη αμμωνία από ανανεώσιμες πηγές.

    Πιστεύετε ότι πρέπει να αναζητηθούν λύσεις συνολικές για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος  στην ναυτιλία;

    Είναι απαραίτητο να εντατικοποιηθεί η συζήτηση ανάμεσα στις διεθνείς ρυθμιστικές αρχές και τους φορείς της ναυτιλίας για τη δημιουργία ενός διεθνούς fund που θα χρηματοδοτήσει την έρευνα στις νέες τεχνολογίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις θαλάσσιες μεταφορές.  Θα πρέπει  όλοι οι stakeholders, όχι μόνο οι πλοιοκτήτες, αλλά και οι ναυλωτές οι κατασκευαστές των μηχανών, τα ναυπηγεία, οι παραγωγοί καυσίμων, όλοι μαζί να δημιουργήσουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις υποδομές που θα μας βοηθήσουν να βρούμε λύσεις. Οι θέσεις αυτές  έχουν γίνει γνωστές και στην ΕΕ, αλλά και το στο υπουργείο Ναυτιλίας από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

    Γιατί και στη στεριά είναι δύσκολος ο δρόμος για το net zero, στο shipping όμως είναι ακόμη πιο δύσκολος γιατί είμαστε ακόμη πολύ μακριά από εφικτές τεχνολογικές λύσεις.

    Στην έρευνα για νέες τεχνολογίες στη ναυτιλία πώς δραστηριοποιείστε;

    Η εταιρεία μας παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις και συμμετέχει ενεργά στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D) του κλάδου, με στόχο την αξιοποίηση της καινοτομίας και τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης ναυτιλιακής βιομηχανίας. Συμμετέχουμε σε ερευνητικά προγράμματα για νέα πιθανά πράσινα καύσιμα και νέες τεχνολογίες παραγωγής ενέργειας, που μπορούν να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και για τη βελτιστοποίηση των ήδη υπαρχόντων συστημάτων προκειμένου να γίνουν πιο αποδοτικά ενεργειακά.

    Από τα πιο σημαντικά είναι το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργο (H2020) “ShipFC”, που φιλοδοξεί να αναπτύξει το πρώτο πλοίο που κάνει χρήση αμμωνίας (NH3) ως καύσιμο σε Fuel Cells (FC) και το οποίο θα ταξιδεύει αποκλειστικά με πράσινη αμμωνία από ανανεώσιμες πηγές.

    Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι το Fuel Cell μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια, καλύπτοντας τις ενεργειακές απαιτήσεις του πλοίου.

    Στο έργο, το οποίο θα αντιμετωπίσει επίσης και τις σχετικές ρυθμιστικές προκλήσεις, συμμετέχουν μεταξύ άλλων: ο Δημόκριτος, το Πανεπιστήμιο του Strathclyde καθώς και νορβηγικές και άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες όπως οι NCE Maritime Cleantech, Eidesvik Shipping, Equinor, Prototech, Yara, Wärtsilä Norway.

    Είναι η αμμωνία το καύσιμο του μέλλοντος για τη ναυτιλία;

    Η αμμωνία (NH3) είναι μία επιλογή ανάμεσα σε άλλες εναλλακτικές λύσεις ενώ έχει κάποια ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, της χαμηλής αναφλεξιμότητας, της εύκολης αποθήκευσης και του χαμηλού κόστους παραγωγής της. Για όλους αυτούς τους λόγους αλλά και εξαιτίας των μηδενικών εκπομπών SOX και CO2 που προκύπτουν από την χρήση της, μπορεί να είναι ένα αξιόπιστο καύσιμο πλοίων, αξιοποιώντας μάλιστα την υπάρχουσα υποδομή.

    Ως CPLP και μέσω των διαχειριστών του στόλου μας, συμμετέχουμε σε έναν όμιλο κορυφαίων εταιρειών στις θαλάσσιες μεταφορές, με επικεφαλής την Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore, προκειμένου να διερευνήσουμε  την τεχνική σκοπιμότητα και την ασφάλεια χρήσης της αμμωνίας (NH3) ως καύσιμο στη θάλασσα.

    Επί του παρόντος ωστόσο, δεν καλύπτονται ρητά όλες οι πτυχές της χρήσης αμμωνίας από το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή – ιδίως όσον αφορά τον Διεθνή Κώδικα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (IMO) για την Ασφάλεια των Πλοίων που Χρησιμοποιούν Αέρια ή Άλλα Καύσιμα με Χαμηλό σημείο Ανάφλεξης (κώδικας IGF).

    Στην πραγματικότητα πιστεύω ότι στο μέλλον και για ένα μεγάλο διάστημα θα δούμε παράλληλα πλοία με διαφορετικά συστήματα πρόωσης και εναλλακτικών καυσίμων όπως η αμμωνία, η αιθανόλη και το υδρογόνο στην προσπάθεια να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και μέχρι να επικρατήσει η πιο αποτελεσματική τεχνολογία.

    Εν τω μεταξύ και μέχρι να δούμε αυτές τις τεχνολογίες να εφαρμόζονται σε μεγάλη κλίμακα στον παγκόσμιο στόλο, πιστεύω ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως σύστημα πρόωσης θα παίξει σημαντικό ρόλο και στην ναυτιλία. Για αυτό και στην Capital Product Partners υλοποιούμε ένα σημαντικό επενδυτικό σχέδιο του 1,2 δις δολάρια σε τελευταίας τεχνολογίας πλοίων μεταφοράς LNG που χρησιμοποιούν και το φυσικό αέριο στο σύστημα πρόωσης τους.

    Πέρα από τα εναλλακτικά καύσιμα σε ποιους άλλους τομείς έρευνας επικεντρώνετε;

    Η δεύτερη κατηγορία ερευνητικών προγραμμάτων που μας απασχολεί αφορά τα  έξυπνα συστήματα παρακολούθησης πλοίων: Η εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων στα πλοία βελτιώνει τη συνολική απόδοσή τους, τόσο τεχνικά όσο και λειτουργικά, χρησιμοποιώντας αναλύσεις δεδομένων και μηχανική μάθηση (machine learning) για τη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση της απόδοσης.

    Παράλληλα, συμμετέχουμε στο ερευνητικό έργο “Smart-Bearing” για την ανάπτυξη του έξυπνου αισθητήρα  εδράνων αξονικού συστήματος (Smart Bearing Sensor). Πρόκειται για έναν καινοτόμο πρότυπο αισθητήρα που εφευρέθηκε από τον αμερικανικό νηογνώμονα ABS και κατασκευάστηκε σε συνεργασία με το ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών) και τη Metrisis Ltd. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου διαγνωστικού συστήματος, το οποίο θα παρέχει ενισχυμένη προστασία και ασφάλεια μέσω ενός οικονομικού, και πρακτικού τρόπου ελέγχου της κατάστασης του άξονα, με απλά αλλά καινοτόμα συστήματα παρακολούθησης, διάγνωσης και πρόγνωσης.

    Τέλος, ένας ακόμα τομέας που παρακολουθούμε αφορά την εκμετάλλευση της τεχνητής νοημοσύνης και των συστημάτων big data για την εφαρμογή τους στη ναυτιλία.

    CAPITAL PRODUCT PARTNERS   

    Η Capital Product Partners L.P. (Nasdaq: CPLP) είναι μια διεθνής, ναυτιλιακή εταιρεία που ασχολείται με τη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου.  Οι μετοχές της διαπραγματεύονται στην αμερικανική χρηματαγορά του NASDAQ από το 2007.

    Η εταιρεία επωφελείται από τη μακροπρόθεσμη δυναμική ανάπτυξης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας με έναν στόλο 18 πλοίων υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, ο οποίος  περιλαμβάνει τρία  πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers)  συνολικής μεταφορικής ικανότητας  525.000 κυβικών μέτρων, 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική μεταφορική ικανότητα 95.000 TEU και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου Capesize.

    Οι πελάτες της CPLP συμπεριλαμβάνουν τις μεγαλύτερες ενεργειακές και ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου όπως την BP, Cheniere, MSC, Hapag Lloyd κ.α.

    Η CPLP ανήκει στον ευρύτερο ναυτιλιακό όμιλο του Ευάγγελου Μαρινάκη με συμφέροντα σε ένα στόλο 108 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 9 πλοίων LNG Carriers, 56 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, 38 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 5 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

    Διαβάστε επίσης:

    Tζ. Καλογηράτος (CPP): Τα νεότευκτα VLCC αποτελούν επενδυτική ευκαιρία

    Ακολουθήστε mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση 



    ΣΧΟΛΙΑ