Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Γ. Οικονόμου: Η νέα κίνηση αναδιάρθρωσης του στόλου της Dryships

Γιώργος Οικονόμου ναυτιλία

Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

Η ναυτιλιακή Dryships, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού ανανέωσης του στόλου της συνεχίζει την πώληση των παλαιότερων σε ηλικία πλοίων της. Η τελευταία κίνηση που ανακοίνωσε η εταιρία αφορά στη συμφωνία πώλησης δύο εκ των παλαιότερων panamax του στόλου της, σε αγοραστές που δεν κατονομάζει.

Πρόκειται για δύο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, των οποίων η ακαθάριστη τιμή πώλησης ανήλθε στα 18,8 εκατ. δολ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση τα πλοία θα παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018.

Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγο καιρό, η Dryships είχε βάλει πωλητήριο στο πλοίο Bargara κατασκευής 2002 χωρητικότητας 74,800 dwt,. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες η αξία του εκτιμάται στα 8 με 8,5 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι η DryShips αγόρασε το συγκεκριμένο πλοίο από τη νορβηγική Arne Blystad έναντι 47,5 εκατ. δολ. το 2007.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2018 ο κ. Οικονόμου πούλησε το χωρητικότητας 74,700-dwt πλοίο Topeka (κατασκευής 2000), σε Κινέζους αγοραστές στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 9 εκατ. δολαρίων, ενώ τον Απρίλιο 2018 πούλησε το πλοίο Maganari (χωρητικότητας 75.000 dwt, κατασκευής 2001) έναντι 10 εκατ. δολαρίων.

O στόλος ξηρού φορτίου της Dryships αποτελείται από 21 πλοία, εκ των οποίων 11 Panamaxes, πέντε Newcastlemax και πέντε Kamsarmax.

Η πρόσφατη πώληση των δύο panamax έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την αγορά από τον δραστήριο εφοπλιστή, ενός φορτηγού πλοίου newcastlemax κατασκευής 2013 και ενός τάνκερ suezmax κατασκευής 2017.

Η τιμή απόκτησης των δύο πλοίων θα ανέλθει στα 93,8 εκατ. δολ., συμπεριλαμβανομένου και τους τραπεζικού χρέους ύψους 50,3 εκατ. δολ. Η συγκεκριμένη συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου 2018.

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Raraka” της DryShips είναι χωρητικότητας 76.037-dwt και κατασκευής του έτους 2012

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Το μεγάλο deal των 390 εκατ. δολαρίων για 5+4 πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η παραγγελία στα ναυπηγεία Imabari και οι ελκυστικές τιμές των VLCCs

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Ποιος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της EuroDry