array(0) {
}
        
    
Menu
1.4%
Τζίρος: 190.71 εκατ.

Πριγκίπισσα Ειρήνη: Βασιλικά μυστικά και χαμένες αγάπες – Η ζωή της πιο αινιγματικής πριγκίπισσας της Ελλάδας

            
The Wiseman

Ο θρίαμβος των τραπεζών, τι ψιθυρίζεται για την Εθνική, τα μυστικά του ράλι της Ευρώπης Holdings, τι οδηγεί ο Προκοπίου, τι συμβαίνει στο Κολλέγιο και δυο juicy νέα

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 12.05.2025
Ποιος «σαρώνει» Alpha Bank, το Colpo Grosso της Πειραιώς, γιατί αγοράζει Εθνική το Principal και το Capital Eurobank και Optima, το deal στην Υγεία, το top ραντεβού του Παπασταύρου, το party του Τσάκου και η όμορφη ηθοποιός

Θρίαμβος

Αγαπητοί αναγνώστες, η χθεσινή σήμερα ήταν θρίαμβος για τις τράπεζες.

Alpha, Eurobank, Εθνική, Attica και Optima σημείωσαν μεγάλα κέρδη από 1,8% έως 4,51%.

Τις μεγαλύτερες υπεραξίες τις έδωσε η Alpha Bank που έκλεισε στα 2,55 ευρώ με όγκο συναλλαγών τα 14,5 εκατ. χαρτιά.

Η Alpha είναι η τράπεζα, από τις συστημικές, που διαπραγματεύεται με το χαμηλότερο P/BV (Price to book value) 0,80.

Ακολουθεί η Πειραιώς με 0,88 και η Eurobank με 1,05.

Το υψηλότερο το έχει η Εθνική Τράπεζα που φτάνει το 1,10.

Τώρα τι σημαίνουν όλα αυτά.

Ότι η Εθνική σε αυτά τα επίπεδα που διαπραγματεύεται δηλαδή στα 10,10 ευρώ και P/BV 1,10, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του α’ τρίμηνου, είναι ακριβότερη από τις άλλες συστημικές.

Εθνική: Νέοι ψίθυροι

Στην επενδυτική κοινότητα αναμένουν μια μεγάλη κίνηση από την πλευρά της Εθνικής και το αφεντικό της Παύλο Μυλωνά.

Τους τελευταίους μήνες πολλά ψιθυρίζονται (πχ εξαγορά μέτοχων της Τράπεζας Κύπρου) αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι δεδομένο.

Την Παρασκευή στην επενδυτική κοινότητα κυκλοφόρησε μια φήμη η οποία ούτε μπορεί να επιβεβαιωθεί ούτε να διαψευστεί.

Φαίνεται υπερβολική αλλά οφείλω να σας την γράψω.

Όπως γνωρίζετε, το καλοκαίρι του 2024 το EFG Group του Σπύρου Λάτση, συζητούσε να πωλήσει την θυγατρική της κατά 45% EFG International, στην Ελβετική Julius Bear αντί του ποσού των 4,5 δισ. δολαρίων.

To deal σταμάτησε κατόπιν παρέμβασης των ρυθμιστικών αρχών της Ελβετίας.

Στην συνέχεια στις συζητήσεις εισήλθε η Ελβετική J. Safra Sarasin.

Μέτοχοι της εταιρείας είναι η οικογένεια Σάφρα.

Για να σας φρεσκάρω την μνήμη μεγαλομέτοχος της τράπεζας είναι η ελληνικής καταγωγής Βίκυ Σάφρα η περιουσία της οποίας αγγίζει τα 7,5 δισ. δολάρια.

Όμως ούτε αυτό το deal προχώρησε.

Τώρα κάποιοι υποστηρίζουν ότι η Εθνική Τράπεζα ίσως να συζητάει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Όμως επαναλαμβάνω αγαπητοί αναγνώστες.

Πρόκειται για φήμες.

Τα  δύο μυστικά για το άλμα της Ευρώπη Ηoldings

Όχι ένα αλλά δύο μυστικά κρύβει το χθεσινό άλμα 9,93% που έκανε η μετοχή της Ευρώπη Holdings.

Με το «χαρτί» της θυγατρικής της Intracom, του Σωκράτη Κόκκαλη, να κλείνει στα 1,66 ευρώ και την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας να διαμορφώνεται στα 237,96 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο μυστικό αφορά το γεγονός ότι σήμερα ολοκληρώνεται η διαπραγμάτευσης των δικαιωμάτων στην αύξηση κεφαλαίου.

Και η αγορά συνειδητοποίησε ότι για να πάρει κάποιος θέση στη μετοχή θα πρέπει να «ψωνίσει» πλέον απευθείας από το ταμπλό.

Πράγμα που συνέβη δίνοντας σημαντικό ανοδικό «αέρα» στην τιμή της.

Υπάρχει όμως και ακόμη ένα μυστικό για την Ευρώπη Holdings.

Αυτό ανάγεται στο γεγονός ότι κατά κανόνα οι ασφαλιστικές διαπραγματεύονται σε αποτιμήσεις τουλάχιστον δύο φορές τη λογιστική τους αξία (book value).

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εταιρεία μετά από την επι ουσίας κλειδωμένη αύξηση κεφαλαίου, που ολοκληρώνεται την Παρασκευή, θα έχει 190 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια, διαμορφώνοντας αποτίμηση στο 1,25 της καθαρής της θέσης.

Έχοντας με άλλα λόγια αρκετό ακόμη δρόμο μπροστά της για να ευθυγραμμιστεί με το συνηθισμένο ύψος των αποτιμήσεων των ασφαλιστικών εταιρειών.

Στην προκειμένη περίπτωση στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας υπάρχουν και επενδυτικά ακίνητα, ενώ διόλου απίθανο να έχει μπροστά της και επιχειρηματικές εκπλήξεις.

Προκοπίου: Η πράσινη Mercedes

Όλοι ξέρουν ότι ο Εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου είναι πολύ προσηλωμένος σε ότι κάνει.

Μπορεί να είναι φωνακλάς και απαιτητικός αλλά όσοι τον ξέρουν λένε ότι ο ιδιόρρυθμος εφοπλιστής αδιαφορεί για τις πολυτέλειες. Όπως για παράδειγμα τα ακριβά αυτοκίνητα.

Το Σάββατο το βράδυ προσήλθε στο κάλεσμα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου, οδηγώντας με μια πράσινη Mercedes τουλάχιστον κατασκευής 2-3 δεκαετιών.

Μην φανταστείτε ότι ήταν κανένα σπάνιο μοντέλο.

Καθόλου.

Ένα απλό παλιό αυτοκίνητο 20-30 ετών.

Μάλιστα είπε και στο παρκαδόρο «σε παρακαλώ μπορείς να προσέχεις το αυτοκίνητο μου»

Μεγαλώνει ο στόλος του Ανδρέα Μαρτίνου

Με σταθερά βήματα συνεχίζει την ενίσχυση του στόλου της η ναυτιλιακή εταιρεία Minerva Dry, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου, η οποία παρέλαβε πρόσφατα το πλοίο Little Symphony, μεταφορικής ικανότητας 1.781 teu, που ναυπηγήθηκε το 2022.

Πρόκειται για το τρίτο containership που εντάσσεται στον στόλο της εταιρείας από την αρχή του 2025 και το έβδομο συνολικά τα τελευταία δύο χρόνια, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της επέκτασης στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων.

Η Minerva Dry ιδρύθηκε το 2020 ως θυγατρική της Minerva Marine, αναλαμβάνοντας τη διαχείριση των πλοίων ξηρού φορτίου, ενώ από το 2023 άρχισε να επενδύει και στα containerships.

Η είσοδός της στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων σηματοδοτήθηκε με την παραλαβή του Little Emma, χωρητικότητας 1.844 TEU, νεότευκτου πλοίου που κατασκευάστηκε το ίδιο έτος.

Έκτοτε, η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου 220 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση επτά containerships, συνδυάζοντας νεότευκτα και σύγχρονα μεταχειρισμένα, με μέσο όρο ηλικίας τα 2,5 έτη.

Ο όμιλος Minerva ιδρύθηκε το 1996 από τον Ανδρέα Μαρτίνο και αναδείχθηκε γρήγορα σε κυρίαρχη δύναμη στον κλάδο των aframax τάνκερ.

Τα επόμενα χρόνια επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες τάνκερ, όπως τα VLCC, MR και suezmax.

Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας του ομίλου, ο συνολικός στόλος αριθμεί 71 πλοία.

Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 10 bulk carriers και 7 containerships που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Minerva Dry.

Παράλληλα, η Minerva Gas, ο βραχίονας πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) του ομίλου, διαχειρίζεται στόλο επτά LNG carriers, εκ των οποίων δύο βρίσκονται υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries στη Νότια Κορέα, με προγραμματισμένη παράδοση το 2026

Το μήνυμα του Πιέρ…

Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που είπε στο Bloomberg ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ενδιαφέροντα διότι είναι ουσιαστικά ένα μήνυμα στις αγορές ότι η Ελλάδα όχι απλά είναι παρούσα αλλά και ισχυρή σε οικονομικό επίπεδο.

Ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι η Ελλάδα σχεδιάζει να αποπληρώσει τα δάνεια από το πρώτο πρόγραμμα διάσωσης 10 χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό.

Είπε επίσης ότι μέχρι το 2031 το θέμα αυτό θα πρέπει να κλείσει οριστικά.

Αναφέρθηκε επίσης στο ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα φτάσει το 3.2% του ΑΕΠ.

Καθόλου τυχαία δεν τα είπε αυτά ο Πιέρ, και καθόλου τυχαία δεν ήταν η επιλογή του μέσου που τα είπε.

Ο υπουργός θέλησε να επικοινωνήσει σε όλο τον κόσμο την «άλλη Ελλάδα», που είναι μια στιβαρή οικονομία, την οποία μπορούν να εμπιστευτούν οι αγορές.

Κι αυτό τι σημαίνει; Καλύτερος δανεισμός, με μικρότερα επιτόκια, προσέλκυση επενδύσεων, συνετή δημοσιονομική πολιτική που και θα εξοικονομεί χρήματα για να κλείνει τις πληγές του παρελθόντος και θα μπορεί να μοιράζει στους μη έχοντες.

Μ΄ αυτά και μ’ αυτά θυμήθηκα κάτι πρωτοσέλιδα με τον Παρθενώνα να γκρεμίζεται, κάτι φοβερές ατάκες για τους «τεμπέληδες» Έλληνες, κάτι Βορειοευρωπαίους που ήθελαν να μας πετάξουν έξω από την ευρωπαϊκή οικογένεια.

… Και οι γυναίκες της ΜΕΑ στις Βρυξέλλες

Επειδή στις εποχές που ζούμε το παλιό ρητό «πίσω από κάθε επιτυχημένο άντρα βρίσκεται μια δυναμική γυναίκα» κινδυνεύει να φάει… cancel, ίσως είναι καλύτερο να λέμε ότι πίσω από κάθε επιτυχημένη πολιτική βρίσκονται πολλές γυναίκες που γνωρίζουν εξαιρετικά τη δουλειά τους.

Αυτή η εκδοχή ταιριάζει γάντι στην Οικονομική Μονάδα της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στις Βρυξέλλες, όπου, όπως διαπίστωσε χθες ο Κυριάκος Πιερρακάκης, απαρτίζεται… παρά έναν υπάλληλο αποκλειστικά από γυναίκες.

Ο Υπουργός Οικονομικών επισκέφτηκε τη ΜΕΑ στο πλαίσιο της παρουσίας του στη βελγική πρωτεύουσα, προκειμένου να συμμετάσχει στις συνεδριάσεις Eurogroup και ECOFIN.

Εκεί, δε, συνάντησε μια παλιά γνώριμη, τη νέα επικεφαλής της Οικονομικής Μονάδας, Νίκη Δανδόλου, με την οποία ο Πιερρακάκης συνεργάστηκε στενά για την αξιοποίηση πόρων τόσο στο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όσο και στο Παιδείας.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η μόνιμη αντιπροσωπεία στελεχώνεται από ΔΥ υψηλής κατάρτισης, που υπηρετούν στις Βρυξέλλες με απόσπαση, με στόχο να προετοιμάζουν τις επόμενες πρωτοβουλίες της ΕΕ, προτού αυτές πάρουν τον δρόμο της επεξεργασίας από τα αρμόδια όργανα.

Και, κρίνοντας από την (κάθε άλλο παρά τυπική) επίσκεψη του Υπουργού, ο ρόλος της ΜΕΑ αναμένεται ακόμα πιο ενεργός στη διαμόρφωση των ελληνικών θέσεων.

Στα καλώδια Ελλάδας – Ιταλίας πάμε καλά…

Κάποτε ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής, από τη θέση του Πρωθυπουργού επιστρέφοντας, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 από ένα ταξίδι τη Γαλλία, είπε το περιβόητο «έξω πάμε καλά…».

Κάτι ανάλογο ισχύει με τα καλώδια ηλεκτρικής διασύνδεσης: το Κρήτη – Κύπρος παρουσιάζει προβλήματα και στασιμότητα, αλλά οι ηλεκτρικές καλωδιακές διασυνδέσεις με την Ιταλία πάνε μια χαρά.

Και εξηγούμαι: Η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη και οι συνομιλίες του στη Ρώμη με την Ιταλίδα ομόλογό του Τζόρτζια Μελόνι, έφερε άλλο ένα θετικό: Την υπογραφή στην Αιώνια Πόλη, της συμφωνίας ΑΔΜΗΕ – TERNΑ (σ.σ. είναι ο ιταλικός ΑΔΜΗΕ)  για το δεύτερο καλώδιο Ελλάδας- Ιταλίας.

Το  δεύτερο καλώδιο, γνωστό ως «GR.ITA -2 », χωρητικότητας 1.000 GW, με το οποίο τριπλασιάζεται η μεταφορική δυναμικότητα μεταξύ των δύο χωρών, θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση εξαγωγών προς τους Ιταλούς που «διψούν» για ενέργεια, τα επόμενα 5-6 χρόνια.

Οι δύο Διαχειριστές Διανομής Ηλεκτρισμού (ΑΔΜΗΕ και TERNA) ξεκινούν από MOU, που θα καταλήξει σε καλωδιακό σύστημα διασύνδεσης από τα  500 GW που είναι σήμερα, στα 1500 GW.

Το έργο με κόστος  1,8 δισ ευρώ, σε τιμές  2020 (σ.σ. πάνω από 2 δις σήμερα), άρχισε να δρομολογείται το 2023 μετά από πυκνές επαφές των δύο εταιριών.

Η Ελλάδα μέσω ΑΠΕ  παράγει περισσότερη ενέργεια από αυτή που καταναλώνει, άρα πρέπει να κάνει  εξαγωγές.

Η Ιταλία από την πλευρά της έχει ανάγκη σχετικά  φθηνών εισαγωγών ρεύματος, αφού εκτός από εσωτερική κατανάλωση έχει και χαρακτήρα χώρας-τροφοδότη των υπολοίπων γειτόνων της.

Το καλώδιο των 500 MW προς Ιταλία, που πρωτοδούλεψε το 2001 με επιτυχία, θεωρείται πως δεν αρκεί για τις ελληνικές εξαγωγές.

Κυρίως τις μεσημβρινές ώρες, οι εξαγωγές ρεύματος από την Ελλάδα προς την Ιταλία γράφουν υψηλή επίδοση (peak), αφού  στο ενεργειακό χρηματιστήριο της Ρώμης (GME) οι τιμές είναι σε… πτήση στους αιθέρες.

Θυμίζω πως η συμμετοχή των δύο Διαχειριστών στο κόστος, όπως και στα μερίδια, θα είναι 50%-50%. Αν όλα πάνε καλά θα δουλέψει το 2030.

Και μια τελευταία λεπτομέρεια, όχι πάντως ασήμαντη: Από ιταλικής πλευράς το έργο τρέχει (και το έχει πάρει πατριωτικά που λένε), η πολύ δυναμική μάνατζερ της TERNA,  κα Τζιουζεπίνα Ντι Φότζα.

Όπως μαθαίνω από τους φίλους μου στην Ιταλία, το μότο ζωής της κας Ντι Φότζα είναι «δεν αφήνω τίποτε στην τύχη, κάνω πράξη όσα υπόσχομαι  και ό,τι αρχίζω το τελειώνω».

Τα 200 εκατομμύρια και το «στρίβειν α λα Γαλλικά»…

…Ο wiseman που τα ερευνά όλα, σας το λέει ευθέως: Στη Γαλλική Nexans είναι το θέμα του ΑΔΜΗΕ.

Μέχρι σήμερα έχει εισπράξει από τον ΑΔΜΗΕ πάνω – κάτω 200 εκατομμύρια για ένα έργο που αυτή την στιγμή είναι μεν stand by αλλά δεν προχωρεί και οι καταληκτικές ημερομηνίες  έχουν παραβιαστεί.

Τί θα γίνει λοιπόν εάν (λέμε εάν, αλλά το λένε και μέσα στη ΡΑΑΕΥ φωναχτά και σας το μεταφέρουμε) ένα ωραίο πρωί η ισχυρή γαλλική Nexans μας πει «το έργο δεν προχωρά, εγώ δεν έχω καμία ευθύνη για το πάγωμα, αποχωρώ και δεν δίνω πίσω ούτε ευρώ από τα 200 εκατομμύρια που έχω εισπράξει.

Άλλωστε μεγάλο μέρος της μέχρι τώρα υποχρέωσης, το έχω δουλέψει, έχω φτιάξει πάνω από 170 χλμ καλώδιο και έχω έτοιμα άλλα 150 αλλά εσείς το έχετε σταματήσει το έργο οπότε  au revoir!».

Εάν το πει αυτό ο ισχυρός όμιλος και… στρίψει α λα γαλλικά που λένε, ποιος θα αποζημιώσει τον ΑΔΜΗΕ που έχει πληρώσει τόσα χρήματα;

Εδώ να σας πληροφορήσω  ότι υπάρχει συμφωνία Αθηνών – Λευκωσίας πως,  εάν για λόγους «ανωτέρας βίας» μπλοκάρει το έργο, η χασούρα επιμερίζεται  50%-50%, μεταξύ των δύο χωρών.

Από ελληνικής πλευράς πληρώνει το 37% ο ΑΔΜΗΕ και το 13% ο κρατικός προϋπολογισμός.

Οι Κύπριοι ούτε να ακούσουν δεν θέλουν για πληρωμή χωρίς αντίκρισμα.

Στη Ρυθμιστική Αρχή λένε με αθώο ύφος «μήπως να τα πληρώσει όλα ο Διαχειριστής;» αλλά στον ΑΔΜΗΕ βγάζουν φλύκταινες όταν ακούν αυτή την κουβέντα και … αλλάζουν γωνία.

Συμπέρασμα: να ευχόμαστε όλοι να συνεχιστεί το έργο και να κάνουμε το σταυρό μας, είτε με τον ορθόδοξο το δικό μας τρόπο, είτε με τον καθολικό τρόπο των Γάλλων και του Νέου Πάπα…

Τρεχούμενα νερά και ιπτάμενα μαχαίρια στη ΡΑΑΕΥ…

Μιας και αναφερθήκαμε στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων εγώ ως φιλομαθής wiseman αναρωτιέμαι: αληθεύουν οι φήμες σύμφωνα με τις οποίες ο Πρόεδρος κος Θανάσης Δαγούμας και ο Αντιπρόεδρος Κλάδου Υδάτων, Δρ. Δημήτριος Ψυχογυιός, (σ.σ. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο  Πειραιώς) μαζί με τα επιτελεία τους, έχουν εξαιρετικά αποκλίνουσες, έως αλληλοσυγκρουόμενες, αντιλήψεις για το μέλλον στον κλάδο των υδάτων;

Να θυμίσω πως το μέλλον του υδάτινου δυναμικού της χώρας βρίσκεται στο επίκεντρο μεγάλης ζύμωσης αυτή την εποχή.

Οι εισηγήσεις περί μεγάλων αυξήσεων στα τιμολόγια και περιφερειακής ιδιωτικοποίησης του νερού δίνουν και παίρνουν.

Η ΡΑΑΕΥ θα κάνει την κρίσιμη εισήγηση και καταλαβαίνετε το παρασκήνιο.

«Μέσα στη ΡΑΑΕΥ σφάζονται και αλληλοκατηγορούνται με τα χειρότερα κοσμητικά επίθετα, καλού κακού μην πηγαίνεις από τα γραφεία τους, μπορεί να  σε χτυπήσει ένα αδέσποτο ιπτάμενο μαχαίρι» μου ψιθύρισε κάποιος σε διάδρομο του ΥΠΕΝ  πρόσφατα.

Αυτόματα μου ήρθε στο μυαλό η ατάκα του Σπύρου Καλογήρου στην ταινία «Η Λόλα» όταν απευθυνόταν στο Νίκο Κούρκουλο: «είναι πολλά τα λεφτά Άρη…» αλλά δεν έδωσα συνέχεια στην κουβέντα.

Κάτι μου λέει όμως πως θα συνεχιστούν τόσο τα «μαχαιρώματα», όσο και οι κουβέντες.

Κυριάκος – Τζόρτζια, μια θερμή σχέση

Λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη Ερντογάν στη Ρώμη, χθες βρέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το μισό υπουργικό συμβούλιο.

Η συνάντηση με την Τζόρτζια Μελόνι και οι συζητήσεις που είχαν πήγε πολύ καλά κι όπως συμβαίνει στη διπλωματία, κάπου χάνεις, κάπου κερδίζεις.

Στέκομαι πάντως στη συμφωνία για τον σιδηρόδρομο αλλά και στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας, ένα έργο 2 δις ευρώ που θα τριπλασιάσει την παραγωγή και μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Αλλά και στο μεταναστευτικό φαίνεται να υπήρξε συναντίληψη, και θα έλεγα ότι η… άλλοτε ακροδεξιά Μελόνι έχει κάνει τεράστια πολιτική στροφή (kolotoumba, όπως το λέγαμε κάποτε).

Από τις ακραίες θέσεις που είχε, έχει γίνει κεντροδεξιά πολιτικός που αισθάνεται μια χαρά στην ευρωπαϊκή οικογένεια και μπορεί να συνομιλεί χωρίς οι Βρυξέλλες να την φοβούνται, όπως γινόταν στο παρελθόν.

Οπως μου λένε πηγές από τη Ρώμη, και στις κατ’ ιδίαν επαφές που είχαν Μητσοτάκης και Μελόνι το κλίμα ήταν πολύ ζεστό, εξ’ ου και οι οικονομικές συμφωνίες, η συναντίληψη για το μεταναστευτικό και η κοινή γραμμή για τη Ρωσία.

Η χρυσή τομή για την Hellenic Train

Τη χρυσή τομή, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, βρήκαν Μητσοτάκης και Μελόνι, για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και το ρόλο της Hellenic Train.

Ουσιαστικά συμφώνησαν, κι αυτό θα αποτυπωθεί σε νέα σύμβαση, το ελληνικό κράτος να επενδύσει 400 εκατ. στην υλικοτεχνική αναβάθμιση του σιδηρόδρομου και η Ferrovie dello Stato, στον οποίο ανήκει η Hellenic Train, να επενδύσει 360 εκατ. ευρώ για την αγορά 23 τρένων, 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου.

Με τη συμφωνία αυτή, ούτε θα γίνει πράξη η απειλή της κυβέρνησης (το είχαν αναφέρει Μητσοτάκης και Σταϊκούρας) για πιθανή διάλυση της συμφωνίας και διωγμό της Hellenic Train από την Ελλάδα, ενώ και οι Ιταλοί θα υποχρεωθούν να κάνουν επενδύσεις που εδώ και 8 χρόνια αποφεύγουν να κάνουν.

Τώρα, το μείζον θέμα για την κυβέρνηση είναι να «τρέξουν» τα έργα αναβάθμισης ώστε να έρθουν έως το 2027 και τα νέα τρένα.

Αν αυτό θα γίνεται προεκλογικά, δηλαδή πριν από την Άνοιξη του 2027, χλωμό το βλέπω.

Αλλά τουλάχιστον η κυβέρνηση θα έχει να λέει ένα «αφήγημα» για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου ώστε να μην ξαναζήσουμε τραγωδίες κι εγκλήματα σαν κι αυτό στα Τέμπη.

Τα 4 θέματα που συζήτησαν Τσάφος – Φρατίν

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και μακριά από φώτα της δημοσιότητας, συνάντηση, μαθαίνω, ότι έλαβε χθες χώρα στη Ρώμη στο πλαίσιο του 2ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας.

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Τσάφος τα είπε κατ’ ιδίαν με τον Ιταλό Υπουργό Ενέργειας Τζιλμπέρτο Πιτσέτο Φρατίν.

Θυμίζω ότι ο υπουργός, Σταύρος Παπασταύρου ήταν στις ΗΠΑ.

Τσάφος και Φρατίν έθεσαν επί τάπητος μια ατζέντα με κρίσιμα και κοινού ενδιαφέροντος ενεργειακά ζητήματα ενώ αναζήτησαν και μια σειρά πεδία στα οποία οι δύο χώρες θα μπορούσαν να εμβαθύνουν τη συνεργασία τους.

Αρχικά συμφώνησαν στην ανάγκη να προσχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται η νέα διασύνδεση ηλεκτρικής ενέργειας που υπεγράφη χθες, η οποία θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια των δύο χωρών και της ευρύτερης περιοχής.

Μάλιστα ο Έλληνας Υφυπουργός πέρασε το ισχυρό μήνυμα ότι η χώρας μας πλέον διαθέτει υπερπλεόνασμα παραγόμενης ενέργειας, λόγω των ΑΠΕ, που μπορεί να εξαχθεί.

Στον τομέα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα ο κ. Τσάφος έθεσε το ενδεχόμενο ελληνικές εταιρείες να αποθηκεύσουν διοξείδιο του άνθρακα στη Ραβέννα τονίζοντας στον Ιταλό Υπουργό ότι η Ελλάδα έχοντας ώριμα έργα αποθήκευσης άνθρακα μπορεί να βοηθήσει την Ιταλία να προχωρήσει τη δεύτερη φάση του έργου της στη ιταλική πόλη.

Από την συζήτηση δεν θα μπορούσε να λείψει το ζήτημα των υδρογονανθράκων με τον κ. Τσάφο να προτείνει πλαίσιο προσέλκυσης επενδύσεων στον τομέα των ερευνών για υδρογονάνθρακες με δεδομένη την τεχνογνωσία που έχουν οι Ιταλοί και το ενδιαφέρον τους για παραγωγή στη Μεσόγειο.

Τέλος Τσάφος και Φρατίν χαρακτήρισαν κατάλληλο το timing ώστε να τεθούν οι βάσεις για μια αλυσίδα μεταφοράς πράσινου υδρογόνου από την Ελλάδα στην κεντρική Ευρώπη και ειδικά τη Γερμανία, αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει η χώρα μας στην παραγωγή υδρογόνου από ήλιο και άνεμο.=

Καλά νέα για την υπογειοποίηση στην Ποσειδώνος

Σας έχω ένα καλό νέο από τα νότια της Αθήνας, ειδικά για όσους «πνίγονται» καθημερινά στο κυκλοφοριακό.

Μαθαίνω, λοιπόν, ότι στο ρυθμιστικό πλαίσιο που εναρμονίζει την ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή οδηγία για την ασφάλεια σηράγγων, εντάχθηκε το έργο υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, στο πλαίσιο της Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, το οποίο καθορίζει τις απαιτήσεις ασφαλείας για τις σήραγγες του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.

Η εφαρμογή του είναι υποχρεωτική για την πιστοποίηση και λειτουργία της σήραγγας και συνεπώς συνιστά το πρώτο βήμα για να παραδοθεί το έργο στο Δημόσιο, εφόσον πιστοποιηθεί και από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων.

Υπενθυμίζεται, πως η Περιφέρεια Αττικής αναζητά τον δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του.

Σήμερα η πρόοδος των εργασιών έχει φτάσει πλέον στο 80% και τα πρώτα οχήματα αναμένεται να διέλθουν στις αρχές του 2026.

Μακάρι να πάνε όλα καλά, διότι όταν αρχίσει να λειτουργεί και το Ελληνικό, ο κυκλοφοριακός φόρτος θα είναι τεράστιος.

Νέα εταιρεία από τον Τσουμαλάκο της Ideal Standard

Σε μια νέα εταιρεία, με την επωνυμία Ideal VI Bath and Wellness Societe Anonyme, προχώρησε ο γενικός διευθυντής Ανατολικής Ευρώπης, πρόεδρος και CEO της Ideal Standard Ελλάδος, Αθανάσιος Τσουμαλάκος.

Εδρα της εταιρείας τα κεντρικά γραφεία της Ideal στη Μεσογείων, το αρχικό κεφάλαιο είναι 450 χιλιάδες ευρώ και θα δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο ειδών υγιεινής.

Να θυμίσω ότι η Ideal Standard Ελλάδος ιδρύθηκε το 1967 προμηθεύοντας χιλιάδες σπίτια και καταστήματα με είδηση υγιεινής και άλλα είδη για το μπάνιο, υψηλής ποιότητας.

Η μητρική έχει έδρα τις Βρυξέλλες και το 2023 εξαγοράστηκε από την Villeroy & Boch με ένα ποσό γύρω στα 600 εκατ.

Ο βουλευτής κι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

Να σας πάω λίγο στην υπόθεση των Τεμπών καθώς οι εξελίξεις για τον Τριαντόπουλο τρέχουν, ενώ περιμένουν τις προτάσεις των κομμάτων για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Από τη ΝΔ αφήνουν να εννοηθεί ότι η πρότασή της θα είναι για πλημμέλημα, εκτός κι αν οι δικαστές στο Δικαστικό Συμβούλιο αποφανθούν ότι έχουμε κακούργημα.

Για τα άλλα κόμματα ξέρετε: Το ΠΑΣΟΚ πάει για κακούργημα ενώ η Ζωή και ο Στέφανος κάνουν deal για κοινή πορεία.

Εγώ, πάντως, ρώτησα πρώην υπουργό και νυν βουλευτή της ΝΔ πώς βλέπει τον Κώστα Καραμανλή και αυτό που μου είπε σας το καταθέτω.

Μου είπε ότι είναι σε πολύ δύσκολη κατάσταση, στριμωγμένος κι εξαιρετικά στεναχωρημένος με την τροπή που έχει πάρει η υπόθεση.

«Βέβαια, ό,τι ήταν να πάθει το έπαθε.

Εχει καταστραφεί πολιτικά…», μου είπε ο βουλευτής.

O Θύμιος και ο Κωνσταντίνος

Την ώρα που ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ήταν στη Ρώμη μαζί με την ελληνική αντιπροσωπεία υπό τον πρωθυπουργό, ο Θύμιος (ο γνωστός, όχι ο… Χατζηχρήστος) των ταξιτζήδων, εισέβαλε στα γραφεία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών.

Σύμφωνα με τους μάρτυρες, ο… ακτιβιστής Λυμπερόπουλος, γνωστός και μη εξαιρετέος συνδικαλιστοπατέρας της δεκαετίας του ’80, φώναζε «είστε όλοι υπαλληλίσκοι μου, εδώ και 40 χρόνια μπαίνω όποτε θέλω στο υπουργείο».

Ο ίδιος και οι συνδικαλιστές που ήταν μαζί του λένε ότι πήγαν γιατί ο Κυρανάκης δεν τους δέχεται και ήθελαν… να κλείσουν ραντεβού.

Δεν έχω τίποτε με τη συμπαθέστατη επαγγελματική ομάδα των ταξιτζήδων.

Επιτελούν πολύ σημαντικό έργο σε μια πόλη που έχει ιδιαίτερα προβληματικά δημόσια μέσα μεταφοράς.

Όμως, δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί θέλουν να τους εκπροσωπεί ένας τέτοιου τύπου συνδικαλιστής.

Ειδικά οι νέοι αυτοκινητιστές.

Αν δε αληθεύουν οι φήμες ότι ο μπάρμπα Θύμιος (όπως τον λένε οι φίλοι του) ήταν σε… ιδιαίτερα εύθυμη διάθεση, φρονώ ότι η πρόταση Κυρανάκη για το… pass τα Σαββατοκύριακα, πρέπει να επεκταθεί και στους συμπαθείς ταξιτζήδες.

Κολλέγιο Αθηνών: Μια παραίτηση, πολλά ερωτήματα

Το λιγότερο αίσθηση προκάλεσε μια ανακοίνωση του Κολλεγίου Αθηνών, που υπογράφεται από τον διευθυντή – πρόεδρό του, κ. Σπύρο Πολλάλη, στην οποία αναφέρεται η παραίτηση του Διευθυντή του Δημοτικού, Ιωάννη Καλογερά.

Στην ανακοίνωση προφανώς δεν αναφέρονται οι λόγοι της παραίτησης, ούτε αν ο κ. Καλογεράς αποχωρεί εντελώς από το Κολλέγιο ή απλά φεύγει από τη θέση που κατείχε τα τελευταία 3 χρόνια.

Παράλληλα, τονίζεται ότι έως τον ορισμό νέου/νέας Διευθυντή/ντριας, χρέη Διευθυντή/ντριας του Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών αναλαμβάνει η Υποδιευθύντρια – Αναπληρώτρια Διευθύντρια κ. Ελευθερία Καμπέρη.

Φυσιολογικό βεβαίως να παραιτούνται οι άνθρωποι κι επ’ αυτού δεν έχω κάτι να πω.

Όταν, όμως, η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου, πολλώ δε μάλλον του Κολλεγίου, γίνεται ενώ η σχολική χρονιά είναι εν εξελίξει, ασφαλώς δημιουργούνται ερωτήματα.

Μάλιστα, άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα λένε ότι υπήρξαν επαναλαμβανόμενα παράπονα και… ο κόμπος έφτασε στο χτένι.

Πηγή μου, πάντως, μου έλεγε ότι ακόμη κι αν είχε δρομολογηθεί η αντικατάσταση του κ. Καλογερά (ή οιουδήποτε στελέχους του Κολλεγίου), η συνηθισμένη διαδικασία είναι να αποχωρεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς και η αλλαγή να ανακοινώνεται Ιούλιο με Αύγουστο.

Γι’ αυτό και πολλοί γονείς (κι όχι μόνο) μόλις έμαθαν για την παραίτηση Καλογερά, αναρωτήθηκαν αν συμβαίνει κάτι άλλο…

Να σας πω ότι ο Ιωάννης Καλογεράς ανέλαβε τη διεύθυνση τον Σεπτέμβριο του 2022, κι έχει περάσει κι από άλλες θέσεις ευθύνης στο Κολλέγιο.

Το γεγονός ότι είναι δρομέας μεγάλων αποστάσεων, έχοντας συμμετάσχει σε 34 Μαραθώνιους, μάλλον δεν τον βοήθησε να μακροημερεύσει στη θέση του Διευθυντή…

Juicy νέο 1

Και πάμε τώρα στα ωραία και πραγματικά Juicy  νέα.

Λοιπόν ο φίλος μου o εφοπλιστής με τον γάτο τον Dollar που περπατάει σχεδόν καθημερινά σ την νυχτερινή Αθηνά μου είπε ότι είδε το Σάββατο το βράδυ κάπου στην Πλακά να δειπνούν ο πρώην δήμαρχος  Αθηναίων Γιώργος Καινής με την Οίδα Κομνηνού, τέως σύζυγο ου εφοπλιστή Αντώνη Κομνηνού και μητέρα της Αθανασίας Κομνηνού.

Στο τραπέζι ήταν οι δυο τους και από ότι έμαθα ήταν η πρώτη φορά που δειπνούν, οι δυο τους tet a tet.

Juicy νέο 2

Αλλά τώρα θέλω πραγματικά να σας πληροφορήσω για ένα ιδιαίτερα hot νέο.

Ο φίλος μου ο εφοπλιστής μου επεσήμανε ότι ξεκίνησε ένα νέο δυνατό φλερτ στην Αθήνα.

Όχι ότι με εντυπωσίασε, γνωρίζοντας τα ονόματα, αλλά πρέπει να παραδεχτώ  ότι δεν το έχω ξανακούσει.

Οπότε οφείλω να το τσεκάρω διπλά και τριπλά, τις επόμενες ημέρες.

Πρόκειται, όπως μου είπαν, για διάσημο business man ο οποίος μάλιστα είναι και φανατικός Παναθηναϊκός.

Ο famous businessman λοιπόν, όπως υποστηρίζει η πηγή μου, συναντά μια επίσης ιδιαίτερα γνωστή Αθηναία (chic & elegance ομολογουμένως) κυρίως στο κέντρο της πόλης και ειδικότερα στην Μεγάλη Βρετανία.

Η πηγή μου υποστηρίζει, ότι υπάρχει έντονη καθημερινή επικοινωνία μεταξύ τους ενώ ανταλλάσσουν μηνύματα ανελλιπώς μέσα στην ημέρα.

Λόγω του ότι είναι και οι δύο παντρεμένοι, οι κρυφές συναντήσεις θέλουν ιδιαίτερο και λεπτεπίλεπτο σχεδιασμό, καθώς προσπαθούσαν πριν από περίπου 2 μήνες να κανονίσουν και ένα μυστικό ταξίδι, όπου η κυρία θα συναντούσε σε γειτονική πόλη τον manager ο οποίος έπρεπε να βρίσκεται εκεί για προγραμματισμένα ραντεβού.

Superbe!!!

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριγκίπισσα Ειρήνη: Βασιλικά μυστικά και χαμένες αγάπες – Η ζωή της πιο αινιγματικής πριγκίπισσας της Ελλάδας
Ταξί: Το άγριο μπρα-ντε-φερ ΣΑΤΑ και Κυρανάκη και η στάση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
Ο θρίαμβος των τραπεζών, τι ψιθυρίζεται για την Εθνική, τα μυστικά του ράλι της Ευρώπης Holdings, τι οδηγεί ο Προκοπίου, τι συμβαίνει στο Κολλέγιο και δυο juicy νέα
Τι πέτυχε ο Παπασταύρου στις ΗΠΑ για ενέργεια και γεωπολιτικά
Ρεβέκκα Παλαιολόγου: Η εκπάγλου καλλονής μηχανικός υπολογιστών του ΕΜΠ που άλλαξε το dating
Σιδηρόδρομος: Η ελληνοϊταλική συμφωνία 760 εκατ. ευρώ που θα φέρει τον εκσυγχρονισμό
Γιατί ο Δένδιας έψαχνε δύο… Ιταλίδες στη Ρώμη, ποιος υμνεί τον Γεραπετρίτη, ο υφυπουργός που μίλαγε Τουρκικά, η πρώτη γυναίκα εκπαιδεύτρια στα Super Puma και ο εφιάλτης πρώην υπουργού με τη… stalker
Ελλάδα-Ιταλία: Πώς ισχυροποιεί την ελληνική αγορά ενέργειας η νέα διασύνδεση
Ρευματοκλοπές: Τιμές-«φωτιά» από τον Ιούνιο- 47,2 ευρώ για καταναλωτές και 54,1 ευρώ για επιχειρήσεις
Εθνική Ασφαλιστική: Ανατροπή στα παλιά συμβόλαια υγείας και αντιδράσεις για τις νέες πρακτικές αποζημίωσης