• Business

    Γ. Οικονόμου: Πούλησε πλοίο 18 ετών σε τιμή-έκπληξη

    Γιώργος Οικονόμου DryShips ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Στην πώληση ενός φορτηγού πλοίου τύπου panamax 18 ετών, προχώρησε ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, πετυχαίνοντας μάλιστα συμφέρουσα τιμή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αγοραστής έχει έδρα τη Σαγκάη.

    Πρόκειται για το πλοίο Topeka, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 74.000 dwt, το οποίο πουλήθηκε από την προσωπική εταιρία του πλοιοκτήτη TMS Dry, έναντι 9 εκατ. δολ. , αν και μεσίτες της Βρετανίας υποστηρίζουν ότι το ασυνήθιστα υψηλό τίμημα μπορεί να παραμένει υπό συζήτηση, καθώς εκκρεμούν περαιτέρω έλεγχοι. Τον επόμενο μήνα έχουν προγραμματιστεί εργασίες ξηρού δεξαμενισμού του πλοίου.

    Με βάση τις εκτιμήσεις της πλατφόρμας αξιολόγησης πλοίων, VesselsValue,  η αξία του Topeka διαμορφώνεται στα 7,1 εκατ. δολ.

    Σύμφωνα με το tradewinds, υπήρξαν αρκετοί ενδιαφερόμενοι από την Κίνα για την εξαγορά του πλοίου, αλλά τελικά επικράτησε ο πλοιοκτήτης που έκανε την ασυνήθιστα υψηλή προσφορά, αφού πρώτα το επιθεώρησε. Το Topeka ήταν ακόμα αγκυροβολημένο στο λιμάνι Nansha Guangzhou με 40.000 τόνους φορτίου.

    Η TMS αγόρασε το πλοίο, που ονομάζονταν τότε Gianfranca D’Amato, από την D’Amato di Navigazione έναντι 46,5 εκατ. δολ, το Μάρτιο του 2007. Μάλιστα, είχε εξασφαλισμένο και σύμφωνο ναύλωσης 38 έως 45 μηνών από τον ιδιοκτήτη με ημερήσια ναύλα 21.656 δολ.

    Ο γνωστός πλοιοκτήτης συνεχίζει τις κινήσεις ανανέωσης του στόλου του, παραμένοντας ιδιαίτερα δραστήριος στις αγοραπωλησίες πλοίων. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι για το 2017 αναδείχθηκε ο πιο δραστήριος εφοπλιστής στις πωλήσεις.

    Στο μεταξύ, την περασμένη εβδομάδα η Dryships, ναυτιλιακή του Γ. Οικονόμου, εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε την πώληση του πλοίου Ecola, κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 73.000 dwt έναντι 8,5 εκατ. δολ.

    Ο αγοραστής δεν έχει γίνει γνωστός, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι και σε αυτή την περίπτωση ήταν Κινέζος.

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία
    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λ. Πατίτσας: Οι κατηγορίες της Glencore για ναυταπάτη και η απόφαση του δικαστηρίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένα από τα μεγαλύτερα ναυλομεσιτικά γραφεία του κόσμου έρχεται στην Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Γιατί υποβαθμίστηκαν από «buy» σε «hold» οι μετοχές της Diana Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ