• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Ποιοι ενδιαφέρονται για τα έργα 3,3 δισ. για τη διασύνδεση λιμανιών με το σιδηρόδρομο

    • Γεράσιμος Σεραφειμίδης
    ΕΡΓΟΣΕ: Ποιοι ενδιαφέρονται για τα έργα 3,3 δισ. για τη διασύνδεση λιμανιών με το σιδηρόδρομο

    Γεώργιος Περιστέρης, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Ευάγγελος Μυτιληναίος, Mytilineos, Ευθύμιος Μπουλούτας, Ελλάκτωρ, Χρήστος Ιωάννου, ΑΒΑΞ, Πέτρος Σουρέτης, Intrakat, Χρήστος Βίνης, ΕΡΓΟΣΕ


    Σε ράγες δημοπράτησης μπαίνουν τα έργα αξίας 3,3 δισ. ευρώ που αφορούν στη διασύνδεση των ελληνικών λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για έξι έργα που θα δημοπρατήσει στο άμεσο μέλλον η ΕΡΓΟΣΕ και τα οποία μαγνητίζουν το ενδιαφέρον όχι μόνο των μεγάλων εγχώριων αλλά και των διεθνών κατασκευαστικών εταιριών.

    Όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα, τα τεύχη πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τους διαγωνισμούς βρίσκονται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το επόμενο βήμα είναι η επιστροφή τους στην ΕΡΓΟΣΕ και η προκήρυξη των ξεχωριστών διαγωνισμών, οι οποίοι τοποθετούνται στα τέλη του Νοεμβρίου.

    Φυσικά, τα έργα θα αποτελέσουν ένα νέο πεδίο μαχών για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες, με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ υπό την καθοδήγηση του Γεώργιου Περιστέρη, την Mytilineos με τον Ευάγγελο Μυτιληναίο στο τιμόνι, την ΑΒΑΞ με επικεφαλής τον Χρήστο Ιωάννου και την Intrakat με CEO τον Πέτρο Σουρέτη να βλέπουν «business» στο σιδηρόδρομο.

    Εκτιμάται, δε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πως στους νέους διαγωνισμούς θα συμμετάσχει και η Ελλάκτωρ, υπό την καθοδήγηση του Ευθύμιου Μπουλούτα, παρά το ότι δεν κατέθεσε προσφορές για τα τρία σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν ήδη προκηρυχθεί, γεγονός το οποίο προκάλεσε απορίες στην αγορά.

    Επιπλέον, σημαντικό ενδιαφέρον φαίνεται να έχει η γαλλική Vinci, η οποία διατηρεί επαφές με την Αθήνα. Εκφράζεται, δε, από τον κατασκευαστικό κλάδο η άποψη πως η χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης καθώς και η αναζωπύρωση των κατασκευαστικών έργων δεν περνάει απαρατήρητη από τις εταιρίες του εξωτερικού.

    Η συνεργασία έκπληξη των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και Mytilineos

    Ένα άλλο ζήτημα που έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες είναι η «σύμπραξη-έκπληξη» των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος, η οποία έχει συμμετάσχει σε όλα τα έργα που έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ μέχρι στιγμής, ενώ κατάφερε να δώσει την καλύτερη προσφορά για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Γεγονός και το οποίο δημιουργεί σενάρια για συνέχιση της εν λόγω συνεργασίας.

    Μάλιστα, όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, πρόκειται για μία κοινοπραξία που έχει ως στόχο τη διεκδίκηση μεγαλύτερων έργων, καθώς πρόκειται για ένα «ισχυρό χαρτί».

    Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως από τη μία η Mytilineos δε βλέπει το λόγο διακοπής της εν λόγω σύμπραξης, καθώς το νέο πείραμα έχει ήδη επιτύχει, ενώ δεν αποκλείεται η σύμπραξη και σε άλλες κατηγορίες έργων.

    Από την άλλη η ΤΕΡΝΑ έχει προχωρήσει αρκετές φορές σε σύμπραξη με κορυφαίες ελληνικές εταιρίες και σε άλλα μεγάλα έργα. Πρόκειται για μία στρατηγική που έχει εφαρμόσει η εισηγμένη με στόχο την επικράτηση στα έργα που κρίνει σημαντικά.

    Κρίνεται, δε, πως προς το παρόν πως η συνεργασία με την Mytilineos είναι προσοδοφόρα, αλλά η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει «πάντα ανοιχτή την πόρτα» τόσο σε Έλληνες όσο και σε διεθνείς partners.

     Τα υπό δημοπράτηση έργα

    Προς το παρόν η ΕΡΓΟΣΕ, υπό την καθοδήγηση του Χρήστου Βίνη, έχει στα σκαριά έξι διαγωνισμούς, οι οποίοι αφορούν στη διασύνδεση των λιμένων της επικράτειας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Στόχος είναι να αναβαθμιστεί η χρήση του σιδηρόδρομου για τη μεταφορά φορτίων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις επιδιώκεται να δώσει και μια «ανάσα» στα λιμάνια από τα containers.

    Συγκεκριμένα, η ΕΡΓΟΣΕ θα δημοπρατήσει εντός του μήνα ως δημόσια έργα και μέσω της διαδικασίας ανταγωνιστικού διαλόγου τα έργα για διασύνδεση του Ρίου με το Λιμάνι της Πάτρα, έργο και το οποίο θα ολοκληρώνει τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας και Πάτρας.

    Επίσης, σε τροχιά δημοπράτησης τίθεται η διασύνδεση του λιμανιού του Λαυρίου με το Κορωπι. Το έργο εντάσσεται στο  πλάνο για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

    Στο ίδιο πλάνο εντάσσεται και η σύνδεση της Παλλήνης με το Ελευθέριος Βενιζέλος και τη Ραφήνα.

    Όσον αφορά τη Βόρεια Ελλάδα θα δημοπρατηθεί  η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Λιμάνι Καβάλας και την Ξάνθη στο πλαίσιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ενώ δρομολογείται η σύνδεση του έκτου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο που αφορά το Δυτικό Προαστιακό της συμπρωτεύουσας, καθώς και η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το  Ορμένιο με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία.

    Project Manager για κάθε έργο

    Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ θα «τρέξει» και τους διαγωνισμούς για έξι project manager που θα αφορούν κάθε έργο ξεχωριστά.

    Τα τεύχη δημοπράτησης που βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό επεξεργασία αφορούν τους τεχνικούς συμβούλους που θα υποστηρίζουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη φάση του διαγωνιστικού διαλόγου καθώς και της εκπόνησης των υποστηρικτικών μελετών.

    Επίσης, αναζητούνται και Νομικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι θα συνεπικουρούν την ΕΡΓΟΣΕ από την προκήρυξη των διαγωνισμών έως και την υπογραφή των συμβάσεων.

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκίνησε η μάχη των μεγάλων κατασκευαστικών για τους διαγωνισμούς αξίας 515 εκατ. ευρώ

    Μάχη μεγάλων για σιδηροδρομικά έργα 115 εκατ.-Συνεχίζεται η σύμπλευση ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και Mytilineos

    ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Κατέθεσαν την καλύτερη προσφορά για το σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη



    ΣΧΟΛΙΑ