• Ενέργεια

    Ιωάννης Κεφαλογιάννης: Στόχος οι 2.000 σταθμοί φόρτισης το 2020

    • NewsRoom
    Γιάννης Κεφαλογιάννης

    O υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννης Κεφαλογιάννης


    Στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης ενώ δύο νέες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις θα εκδοθούν για την προώθηση του φυσικού αερίου και της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές είπε, ο κ.  Ιωάννης Κεφαλογιάννης,  υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά την ομιλία του, στην έκθεση “Eco – fest 2020”.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς ο αριθμός τους μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 έφτανε μόλις τα 16.

    Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζεται η παροχή κινήτρων για την αγορά νέων “καθαρών” αυτοκινήτων, ενώ σημειώθηκε ότι στο νέο διαγωνισμό για τα αστικά λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

    Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Κεφαλογιάννη έχει ως εξής:

    «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι του Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές και το πρώτο βήμα, φυσικά, είναι να υπάρχει το κατάλληλο κανονιστικό πλαίσιο.

    Ήδη προχωρήσαμε στην έκδοση δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την προώθηση του φυσικού αερίου και την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές.

    Εκεί καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.

    Επιδιώκουμε την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο.

    Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 2017, ο αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG ανέρχονταν σε 11, το 2018 σε 13 και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 υπήρχαν 16 σημεία.

    Καταγράφεται μια αυξητική τάση, όπως και στον αριθμό των οχημάτων με CNG.

    Το 2017 υπήρχαν 1.096 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων) και το 2018 ανήλθαν σε 1.406.

    Κεντρικός πυλώνας στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων είναι η ηλεκτροκίνηση και ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης.

    Το 2019 αδειοδοτήθηκαν 6 πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης.

    Παράλληλα, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.

    Επίσης, το υπουργείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη.

    Άλλη μια νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

    Κοινή συνισταμένη όλων αυτών των δράσεων είναι να δημιουργήσουμε τις αναγκαίες συνθήκες προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των οχημάτων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

    Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ γερασμένος και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων. Το πρώτο βήμα είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες.

    Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων “καθαρών” αυτοκινήτων.

    Παράλληλα, δίνουμε ευκαιρίες και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων με μέτρα όπως η χρονομίσθωση, που έχει περιληφθεί το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αφορά, για πρώτη φορά, όλους τους τύπους των επαγγελματικών οχημάτων.

    Η Πολιτεία, βέβαια, οφείλει να αφήσει το δικό της αποτύπωμα και αναφέρομαι στο κεφάλαιο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

    Ο στόλος των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολύ παλιός. Υπάρχουν οχήματα κατηγορίας Euro1 που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και πρέπει να αντικατασταθούν.

    Δυστυχώς, δεν είχε γίνει καμία προεργασία σε αυτό το πεδίο από την προηγούμενη κυβέρνηση και η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το μηδέν.

    Στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

    Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο θα ξεκινήσουμε τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, όπου τα εναλλακτικά καύσιμα θα καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος στο σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων.

    Κυρίες και κύριοι, είναι ευτυχής συγκυρία ότι η ECO – FEST άνοιξε τις πύλες της αμέσως μετά τη διεξαγωγή ημερίδας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αντικείμενο τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

    Ο τίτλος της εκδήλωσης ήταν «Δώσε Κίνηση στην Πόλη σου». Σε αυτή την ημερίδα, λοιπόν, παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου που καταρτίζει το υπουργείο μας.

    Δημιουργούμε τα εργαλεία ώστε οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να αναζητήσουν χρηματοδότηση για την υλοποίηση δράσεων, όπως η αναβάθμιση των δημόσιων μέσων μεταφοράς με αντιρρυπαντικά οχήματα, η προσβασιμότητα στο δίκτυο μεταφορών για όλους, η ήπια κινητικότητα και η αξιοποίηση νέων  τεχνολογιών, όπως τα ευφυή συστήματα μεταφορών.

    Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό με δεδομένο ότι τα ΣΒΑΚ αποτελούν κομβικό σημείο για τη συγχρηματοδότηση έργων κατά τη νέα προγραμματική περίοδο.

    Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και στα μέσα μικροκινητικότητας, καθώς όπως γνωρίζετε, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο.

    Οι Υπηρεσίες μας επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.

    Το προσεχές διάστημα θα έχουμε μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αναφέρεται:

    • Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
    • Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
    • Στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους.

    Επιπλέον, θα πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών.

    Οι νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες στην αυτοκίνηση μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε ένα μέλλον με καθαρότερη ατμόσφαιρα στις πόλεις μας, ένα σύστημα κυκλοφορίας περισσότερο ασφαλές και επιπλέον, να διαμορφώσουμε και μια διαφορετική κουλτούρα μετακινήσεων στην καθημερινότητά μας.

    Γι΄ αυτόν το σκοπό, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε για να είμαστε έτοιμοι την επόμενη μέρα και σε αυτή την προσπάθεια περιμένουμε και τις δικές σας προτάσεις.

    Εύχομαι καλή επιτυχία στις προσπάθειες όλων σας για μια προσβάσιμη, περισσότερο φιλική και οικολογικά προσανατολισμένη πόλη!».



    ΣΧΟΛΙΑ