Business

Ξιφαράς (ΔΕΠΑ): Επεκτεινόμαστε στις ΑΠΕ- Eγκαταστάσεις υδρογόνου και βιομεθανίου και… ηλεκτροκίνηση

O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς


Την επέκταση της ΔΕΠΑ στις ΑΠΕ και ειδικότερα στις εγκαταστάσεις υδρογόνου και βιομεθανίου, περιλαμβάνει το νέο business plan της εταιρείας που ετοιμάζεται για  να παρουσιαστεί στις αρχές του  2020, όπως είπε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς, μιλώντας στην ημερίδα για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Επίσης η εταιρεία δηλώνει έτοιμη να συμβάλει στην ανάπτυξη και της ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με το υπουργείο, προωθώντας και υποδομές φόρτισης στα πρατήρια CNG που αναπτύσσει στα οποία σύντομα θα προστεθεί και  LNG.

Όπως είπε «η μετάβαση σε μια εποχή περιβαλλοντικής ουδετερότητας είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας και η ΔΕΠΑ αναλαμβάνει το μερίδιο που της αναλογεί, επενδύοντας τόσο στις υποδομές φυσικού αερίου όσο και στις νέες ενέργειες.  Στο νέο business plan της εταιρείας είναι η μελέτη για εγκαταστάσεις  υδρογόνου και βιομεθανίου. Το 2020 ο όμιλος ΔΕΠΑ θα παρουσιάσει το δικό του σχέδιο για την επέκταση στις ΑΠΕ, στο βιομεθάνιο και στο υδρογόνο».

Ο κ. Ξιφαράς αναφέρθηκε στη συμβολή της  ΔΕΠΑ στην προώθηση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα και τα νέα σχέδια της εταιρείας. Η ΔΕΠΑ έφερε το φυσικό αέριο στη Ελλάδα και έχει δημιουργήσει πάνω από 1.000 χλμ δικτύου  υψηλής πίεσης πάνω από 5.000 χλμ δικτύου μέσης πίεσης και πολλές δεκάδες χιλιόμετρα δικτύου χαμηλής πίεσης.

Βασικός πυλώνας του ΕΣΕΚ, σημείωσε, είναι η ταχεία απολιγνιτοποίηση της χώρας και το φυσικό αέριο θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που θα δημιουργηθούν, ενώ σημείωσε ότι η ΔΕΠΑ είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στην πρόκληση, προμηθεύοντας το επιπλέον καύσιμο, τόσο μέσω του αερίου από αγωγούς, όσο και μέσω του LNG.

«Συμβάλλουμε στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας προμηθεύοντας σε τιμές ανταγωνιστικές με φυσικό  αέριο τη βιομηχανία και σύντομα και τη ναυτιλία. Συμμετέχουμε σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα για την ανάπτυξη πλοίων γα small scale LNG, είτε σχεδιάζοντας τις υποδομές στα λιμάνια της χώρας. Στην αυτοκίνηση έχουμε αναπτύξει ήδη ένα πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων CNG το οποίο μελετάμε να μπορεί να δεχτεί και LNG και σε συνεργασία με το υπουργείο να  είναι και μέρος της πολιτικής μας για την ηλεκτροκίνηση, αναπτύσσοντας πρατήρια στο εθνικό δίκτυο».

Επίσης αναφέρθηκε στην ενεργειακή ασφάλεια και την ενεργειακή δικαιοσύνη σημειώνοντας ότι αποτελούν το δεύτερο πυλώνα  του ΕΣΕΚ.  Με στόχο την υποστήριξη των ευάλωτων ομάδων και των μη προνομιούχων περιοχών. Ήδη ο όμιλος προωθεί το φυσικό αέριο στις πιο μακρινές περιοχές χώρας, που δεν φτάνει ο αγωγός, στα ορεινά σημεία και στα νησιά σύντομα μέσω των filter πλοίων που σύντομα θα μπουν στην ελληνική αγορά. Όπως εκτίμησε το 2019 και το 2020 θα είναι χρονιές ρεκόρ σε νέες συνδέσεις πελατών φυσικού αερίου.