• Business

    ΕΛΠΕ: Πώς επηρεάζονται από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου και την πτώση της ζήτησης

    • NewsRoom
    ταμπέλα με το λογότυπο των ΕΛΠΕ


    Αντιμέτωπα με την πτώση της ζήτησης λόγω της καραντίνας και με τους κινδύνους που δημιουργούν οι χαμηλές τιμές πετρελαίου βρίσκονται τα ΕΛΠΕ, αλλά και γενικά οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και ελπίζουν σε μια αντιστροφή του κλίματος που θα φέρει η άρση της καραντίνας από τον Μάιο και η επιστροφή στην κανονικότητα.

    Η επίπτωση της πτώσης των τιμών του πετρελαίου είναι λογιστική στο βαθμό που αφορά την αποτίμηση των αποθεμάτων και πραγματική αν γίνουν πωλήσεις προϊόντων με ζημιά.

    Σύμφωνα με πληροφορίες  λογιστική αποτίμηση των αποθεμάτων (που γίνεται την ημέρα που κλείνει το κάθε τρίμηνο) θα είναι αρνητική αν είναι  χαμηλότερες οι τρέχουσες τιμές πετρελαίου,  σε σχέση με τις τιμές που οι ποσότητες αυτές αγοράστηκαν. Από την άλλη όμως,  πληροφορίες αναφέρουν ότι  η εταιρεία δεν θα πραγματοποιήσει πωλήσεις με ζημιά. Σύμφωνα με πηγές  μεγάλο μέρος των προϊόντων της πωλούνται σε traders και οι συμφωνίες πώλησης “κλείνονται” ταυτόχρονα με τις συμφωνίες αγοράς πρώτη ύλης στις ίδιες τιμές, και έτσι η εταιρεία επιτυγχάνει σε μεγάλο βαθμό hedging των τιμών αγοράς πετρελαίου με ανάλογες τιμές πώλησης προϊόντων πετρελαίου.

    Πέρα όμως από την πτωτική πορεία των τιμών πετρελαίου, που λόγω της υπερπροσφοράς και της χαμηλής ζήτησης φαίνεται πως θα συνεχιστεί μέσα στο 2020, μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία είναι η πτώση της ζήτησης, ειδικά στο δεύτερο τρίμηνο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η επίπτωση στα μεγέθη του πρώτου τριμήνου είναι μικρή αφού η κρίση του κορονοϊού επηρέασε μόνο το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, ενώ γενικά το πρώτο τρίμηνο ήταν ανοδικό. Μάλιστα στο πρώτο τρίμηνο ήταν αυξημένα, τα περιθώρια διύλισης σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, με θετικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.

    Αγωνία για το δεύτερο τρίμηνο

    Ωστόσο με δεδομένο ότι η έναρξη της τουριστικής περιόδου φέτος τοποθετείται τον Ιούλιο, και ότι τόσο οι αερομεταφορές όσο και η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα δεν πρόκειται να εκκινήσουν στο δεύτερο τρίμηνο, η μειωμένη ζήτηση θα πλήξει τους μήνες Απρίλιο με Ιούνιο.  Έτσι αν και μέχρι τις 15/4 οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, ενίσχυσαν τη ζήτηση του Απριλίου το υπόλοιπο δεύτερο τρίμηνο φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο.  Οι ελπίδες πλέον είναι στην επανεκκίνηση της οικονομίας από το Μάιο, ώστε να αυξηθεί σε κάποιο βαθμό η ζήτηση.

    Ταυτόχρονα η μειωμένη ζήτηση, πλήττει τη ρευστότητα όλης της αγοράς. Όπως λέγεται πλέον το κρίσιμο είναι η κατάσταση αυτή όσο γίνεται να περιοριστεί χρονικά και η κρίση που δημιουργούν τα Lockdown να μη συνεχιστεί και μετά το Μάιο τουλάχιστον για την κίνηση στην πόλη.



    ΣΧΟΛΙΑ