ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H αύξηση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ είναι μόνο προσωρινή, σύμφωνα με την Drewry Shipping Consultants.
Η ζήτηση στον Ειρηνικό εξασθενεί, όπως έχει ήδη συμβεί στις υπηρεσίες του Ινδικού Ωκεανού από την Ασία προς την Ευρώπη, όπου οι μεταφορείς της συμμαχίας Gemini έχουν προχωρήσει σε περικοπές της χωρητικότητας, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση των ναύλων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Drewry, Philip Damas, εξήγησε ότι η αναμενόμενη μείωση των ναύλων μετά την ανακοίνωση των αμερικανικών δασμών τον Απρίλιο (έως και 145% σε κινεζικά προϊόντα) αναβλήθηκε, καθώς οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή των μέτρων οδήγησαν σε αύξηση των παραγγελιών μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου.
Ωστόσο, οι δασμοί αναμένεται να μειωθούν ξανά μέχρι το τέλος του 2025, με την αύξηση του όγκου και των κινεζικών εξαγωγών να είναι μικρότερη από 1%, οδηγώντας σε μείωση των κερδών των μεταφορέων.
Η μείωση των κερδών είναι ήδη εμφανής. Σύμφωνα με τον σύμβουλο της Blue Alpha Capital, John McCown, τα καθαρά κέρδη στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν στα 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο τρίμηνο, σημειώνοντας μείωση 56%.
Ο αναλυτής της Dynamar, Darron Wadey, πιστεύει ότι ο κύκλος των μίνι-αυξήσεων των τιμών έχει τελειώσει. Προβλέπει μια φάση κατά την οποία τα μεγαλύτερα πλοία θα αντικαταστήσουν τα μικρότερα σε άλλα δρομολόγια, μέχρι τα λιγότερο αποδοτικά πλοία να αποσυρθούν, να επιστραφούν στους ιδιοκτήτες τους ή να διαλυθούν.
Τέλος, η επερχόμενη Χρυσή Εβδομάδα της Κίνας (1-8 Οκτωβρίου), η οποία θα περιλαμβάνει κλείσιμο εργοστασίων, θα σηματοδοτήσει το τέλος της περιόδου αιχμής. Για να αποκατασταθεί η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, σύμφωνα με τον Wadey, θα πρέπει να αφαιρεθεί από την αγορά ένα μεγάλο μέρος της μεταφορικής ικανότητας.
Διαβάστε επίσης
Συνάντηση Θεοδωρικάκου – Μπέργκαμ: Στρατηγική συνεργασία με τις ΗΠΑ και στη ναυπηγική βιομηχανία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
