Business

Διχάζει τα σούπερ μάρκετ η χρήση ταξί για αποστολές παραγγελιών – Πώς αντιδρούν AB, Σκλαβενίτης, Μy Market και Lidl

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


Διχασμένα εμφανίζονται τα μεγάλα σούπερ μάρκετ αναφορικά με την προοπτική χρήσης των ταξί για  αποστολές προϊόντων στα σπίτια των καταναλωτών.

Κάποιες αλυσίδες θεωρούν πως θα μπορούσαν να συμβάλουν στην εξομάλυνση της εκρηκτικής κατάστασης που επικρατεί στην διαχείριση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, μειώνοντας αισθητά τους χρόνους παράδοσης, οι οποίοι σήμερα κυμαίνονται από 20 έως 30 ημέρες! Αντίθετα, κάποιοι άλλοι πιστεύουν πως δεν αποτελούν ιδανική λύση καθώς μεταξύ άλλων προκύπτουν και διάφορα θέματα ασφάλειας κατά την αποστολή των προϊόντων.

Το ενδεχόμενο χρήσης ταξί έχει απορρίψει η Lild Hellas. Όπως λένε πηγές της αλυσίδας, «πρόκειται για μια λύση που έχει πολλές αδυναμίες» ενώ τονίζουν ότι «η εταιρεία δεν πρόκειται να μπει στη λογική να φθάσουν οι παραγγελίες με κάθε τρόπο στα σπίτια των καταναλωτών». Και αυτό γιατί δεν διασφαλίζεται 100% η ασφάλεια που είναι το βασικό ζητούμενο στην παρούσα φάση του κορονοϊού. «Έχουμε εξετάσει τη δυνατότητα για αποστολές στο σπίτι, ωστόσο καταλήξαμε πως δεν θα μπούμε σε αυτή την λογική. Ούτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπούμε», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Παρόμοια στάση τηρεί και η «Γαλαξίας». Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Χρήστο Χειμωνίδη υπάρχουν αρκετά ζητήματα που καθιστούν το εγχείρημα δύσκολο να εφαρμοστεί και να αποδώσει στην πράξη. Ανάλογα προβλήματα, θεωρεί, υπάρχουν και με τις εταιρείες ταχυμεταφορών που έχουν επιστρατεύσει αρκετά σούπερ μάρκετ, λέγοντας πως μπορεί να περιπλέξουν την κατάσταση χωρίς να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Για αυτό και η «Γαλαξίας» επέλεξε να προχωρήσει στην ενοικίαση 12 οχημάτων (βανάκια), τα οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τις κατ’ οίκον διανομές παραγγελιών. Στα θέματα της ασφάλειας στέκεται και η επικεφαλής του e-fresh.gr, Ζήνα Μαυροειδή, λέγοντας πως κανείς δεν γνωρίζει εάν τα συγκεκριμένα οχήματα είναι υγειονομικά ελεγμένα, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν τρόφιμα, σε μια εποχή που η προστασία της δημόσιας υγείας προέχει.

«Χρειάζεται συγκεκριμένη άδεια για να μεταφέρεις τρόφιμα. Δεν είναι απλό», σημειώνει ενώ αναρωτιέται πως θα μεταφερθούν τα κατεψυγμένα προϊόντα και τα προϊόντα ψυγείου από οχήματα που δεν διαθέτουν ψύξη.

Τον στόλο των ταξί που συνεργάζονται με την Uber για την παράδοση των παραγγελιών που έχουν πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά στην περιοχή της Αττικής χρησιμοποιούν ήδη τα My Market. Πρόκειται για ένα από τα μέτρα που έχει λάβει για να μειώσει δραστικά τον χρόνο παράδοσης στις 7 μέρες το ανώτερο. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρουν τα ταξί εξετάζει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία έχει προχωρήσει ήδη με την Speedex για την παράδοση στο σπίτι, για αγορές όμως που γίνονται από τα φυσικά καταστήματα.

Όσον αφορά στην Σκλαβενίτης, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στην χώρα επιλέγει στην παρούσα φάση να κρατήσει «κλειστά τα χαρτιά της» για το θέμα, όμως θεωρείται δεδομένο πως θα έχει απασχολήσει την διοίκηση. Εξάλλου, και αυτή σύναψε συνεργασία με την εταιρεία ταχυμεταφορών WPS αλλά και με την ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιών e-food.

Οικονομική στήριξη

Ο Γραμματέας του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί «Κόσμος» Ιωάννης Κοκολάκης επισημαίνει πως οι αυτοκινητιστές είναι θετικοί στο ενδεχόμενο να εμπλακούν στις αποστολές παραγγελιών από τα σούπερ μάρκετ, πάντοτε στα πλαίσια του νόμου ενώ θεωρεί πως πέρα από την εξυπηρέτηση, είναι μια λύση που θα στηρίξει οικονομικά τον κλάδο που μαστίζεται από την κρίση του κορονοϊού (υπολογίζεται ότι πάνω από το 95% των ταξί έχουν τραβήξει χειρόφρενο).

Ο κ. Κοκολάκης σπεύδει να τονίσει πως το Ραδιοταξί «Κόσμος» έχει συνάψει ήδη συνεργασία με την Wind για αποστολές προϊόντων στο σπίτι για ευπαθείς ομάδες ενώ βρίσκεται σε ανάλογες συζητήσεις και με μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών και παιχνιδιών. «Θέλουμε να βοηθήσουμε και εμείς σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία», δηλώνει χαρακτηριστικά για να προσθέσει πως έχει καταθέσει πρόταση στην Αρχιεπισκοπή για να μεταφέρουν αφιλοκερδώς το «Άγιο Φως» στις κατά τόπους μητροπόλεις της Αττικής.

Να σημειωθεί πως το ενδεχόμενο να «επιστρατευθούν» τα ταξί για την κατ’ οίκον διανομή προϊόντων, προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα στην παράδοση των παραγγελιών από τα σούπερ μάρκετ και όχι μόνο απασχολεί εδώ και αρκετές μέρες στο υπουργείο Ανάπτυξης. Πηγές του υπουργείου αναφέρουν πως βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες ωστόσο ξεκαθαρίζουν πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.


ΣΧΟΛΙΑ