• Business

    Deal άνω των €700 εκατ. με Renault-Volvo επιδιώκει γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός

    • Μαρία Βε
    Ροντόλφ Σααντέ, CEO CMA CGM (Πηγή: cmacgm-group.com)

    Ροντόλφ Σααντέ, CEO CMA CGM (Πηγή: cmacgm-group.com)


    Κοινοπραξία με τις Renault-Volvo επιδιώκει η κορυφαία γαλλική ναυτιλιακή CMA CGM, σε μια νέα επιχείρηση κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών, στο πλαίσιο ανταγωνισμού με άλλες εταιρείες ιδίου αντικειμένου όπως η Stellantis.

    Οι εταίροι θα επενδύσουν συνολικά 720 εκατομμύρια ευρώ (759 εκατομμύρια δολάρια) για την κατασκευή και συντήρηση μιας σειράς ηλεκτρικών βαν, με τις Renault και Volvo θα κατέχουν αρχικά ίσα μερίδια στην εταιρεία.

    Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026 με την επιχείρηση να βρίσκεται στη Γαλλία, προκειμένου να εξυπηρετεί τη ζήτηση, σε μια αγορά που οι εταίροι αναμένουν να τριπλασιαστεί έως το 2030.

    «Γκάζι» πατά το FlexEVan

    Όπως είχε αναφέρει το Bloomberg τον περασμένο Φεβρουάριο, Renault και Volvo βρίσκονταν σε συζητήσεις συνεργασίας για ένα ηλεκτρικό βαν, γνωστό ως FlexEVan.

    Σύμφωνα με τη Renault, η εταιρεία θα μοιράζεται το FlexEVan με τον συνεργάτη της Nissan Motor στην Ευρώπη, προβάλλοντας το έργο ως ένα από τα πολλά που θα συνεχίσουν να μοιράζονται, ως μέρος της αναδιαμορφωμένης συμμαχίας τους.

    Η συμφωνία με τη Nissan άνοιξε τον δρόμο για τη Renault για συνεργασία με νέες εταιρείες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών Zhejiang Geely Holding Group και Qualcomm.

    Από πλευράς της η CMA CGM, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Rodolphe Saade, διαχειρίζεται ένα στόλο σχεδόν 600 πλοίων και αναπτύσσει μια μεγάλη «αυτοκρατορία οχημάτων» στη Γαλλία, δαπανώντας δισεκατομμύρια σε μεταφορικά και υλικοτεχνικά μέσα, ενώ κατέχει μερίδιο και στην Air France-KLM, ως μέρος μιας αεροπορικής συμμαχίας στο cargo, με τον αερομεταφορέα της Γαλλίας.

    Στο επίκεντρο ο ανταγωνισμός

    Τα νέα μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών, θα προστεθούν στη γκάμα επαγγελματικών οχημάτων στην light κατηγορία της Renault, η οποία περιλαμβάνει το Kangoo, το οποίο πούλησε πάνω από 330.000 μονάδες πέρυσι.

    Τα οχήματα θα στοχεύουν στις ανάγκες παράδοσης εντός αστικού ιστού, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Luca de Meo.

    Σημειώνεται επίσης ότι η Renault βρίσκεται σε ακόμη μια κοινοπραξία με τον κατασκευαστή κυψελών καυσίμου Plug Power, για την κατασκευή φορτηγών με υδρογόνο.

    Την ίδια στιγμή, η Stellantis, η οποία πουλά φορτηγά Citroen, Fiat, Peugeot και Opel-Vauxhall, παρέδωσε πέρυσι πάνω από 500.000 επαγγελματικά οχήματα ελαφρού τύπου στην Ευρώπη.

    «Πρόσω ολοταχώς» για την πράσινη μετάβαση

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η CMA CGM έχει συμμαχήσει από τον Σεπτέμβριο με την MAERSK, στο πλαίσιο των προσπαθειών για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ.

    Και οι δύο έχουν συνεργαστεί για να αναπτύξουν διάφορους τομείς που σχετίζονται με την απαλλαγή από τον άνθρακα, σε πλήρη συμμόρφωση με όλους τους νόμους και κανονισμούς ενώ εκτιμούν ότι η συνεργασία θα συμβάλει στην επιτάχυνση του πράσινου μετασχηματισμού στη ναυτιλία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Κορυφαία εστιατόρια του Ντουμπάι εδραιώνονται στην παγκόσμια αγορά

    Χονγκ Κονγκ: Πωλείται για $70 εκατ. αρχοντικό χτισμένο σε «ερείπια πολέμου»

    Στην αντεπίθεση η Performance Shipping: Κακό το ιστορικό του Γιώργου Οικονόμου – Θα αποφασίσουν οι μέτοχοι

    ______________________                                                                         

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε



    ΣΧΟΛΙΑ