• Business

    Χρήστος Καλογρίτσας: Η έγκληση της Τράπεζας Αττικής και πώς ο εργολάβος “σώθηκε” από την πτώχευση

    O Χρήστος Καλογρίτσας το 1990. Φωτ. Σπύρος Στάβερης Πηγή: www.lifo.gr


    Στις αρχές του 2019 οι οικονομικοί εισαγγελείς ασκούν ποινικές διώξεις σε 5 επιχειρηματίες και στην προηγούμενη διοίκηση της Τράπεζας Αττικής (Αντωνόπουλος κλπ.) με αφορμή πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδας.

    Το πόρισμα περιέγραφε με ακρίβεια πώς η διοίκηση της Αττικής το 2015 και 2016 έδινε δάνεια σε επιχειρηματίες με ευνοϊκά επιτόκια και χωρίς εξασφαλίσεις. Ένας από τους επιχειρηματίες ήταν και ο Χρήστος Καλογρίτσας και η εταιρεία του ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΤΕ.

    Όμως, σήμερα οι ποινικές διώξεις έχουν παύσει, καθώς η νυν διοίκηση της Τράπεζας Αττικής δεν κατέθεσε, έως τις 18 Μαρτίου του 2020, έγκληση να συνεχιστεί  η ποινική διαδικασία.

    Στην υπόθεση της τράπεζας Αττικής είχε αναφερθεί και η εισαγγελέας εφετών Ελένη Ράικου τον Ιανουάριο του 2020 στην κατάθεσή της στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής.

    Πηγές αναφέρουν ότι τα δάνεια των εταιρειών που περιγράφει το πόρισμα αποπληρώνται κανονικά και για αυτόν τον λόγο η σημερινή διοίκηση της Αττικής,  δεν υπέβαλε έγκληση να συνεχιστεί η ποινική διαδικασία.

    Ταυτόχρονα όμως η εταιρεία ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΤΕ δεν θεωρείται πτωχευμένη καθώς η εταιρεία ΙΝΤΕΡΜΠΕΤΟΝ (όμιλος ΤΙΤΑΝ) απέσυρε προ ολίγων μηνών, το αίτημα για πτώχευση της εταιρείας συμφερόντων του Χρήστου Καλογρίτσα. Το αίτημα είχε κατατεθεί στις 18 Νοεμβρίου του 2019 στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

    Πηγές της αγοράς,  αναφέρουν στο mononews.gr,  ότι οι οφειλές Καλογρίτσα πλέον εξυπηρετούνται με σχετικά κανονικούς ρυθμούς προς την ΙΝΤΕΡΜΠΕΤΟΝ.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ ο Καλογρίτσας  και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα -Πύργος

    Σε όλη τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η οικογένεια Καλογρίτσα, ιδιοκτήτρια της κατασκευαστικής Τοξότης, δεν έπαψε να απασχολεί την επικαιρότητα, είτε – όπως λεγόταν – ως ευνοούμενη του πρώην υπουργού Υποδομών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, είτε στα έργα του ΔΕΔΔΗΕ που κολλούσαν, αλλά και στο μεγάλο θέμα του 2016, τις τηλεοπτικές άδειες με την απόπειρά της τότε για την ίδρυση καναλιού.

    Έχουν γραφτεί αναρίθμητα δημοσιεύματα και έχουν γίνει ουκ ολίγες δηλώσεις, ενίοτε και πολιτικών προσώπων, όπως της Ραχήλ Μακρή, πρώην βουλευτής των ΑΝΕΛ στις 7.7.2016 που «κάρφωσε» τις κουμαριές της οικογένειας Καλογρίτσα με τον Πάνο Καμμένο και τον Χρήστου Σπίρτζη, καθώς και τις φιλικές του σχέσεις με τον υπουργό και στενό συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα, Νίκο Παππά.

    Στο προσκήνιο έχει βρεθεί ο πατέρας Χρήστος Καλογρίτσας και ο υιός του Ιωάννης – Βλαδίμηρος, ο τελευταίος κατά την απόπειρα της ίδρυσης τηλεοπτικού καναλιού.

    Από τις πρώτες αποφάσεις του Χρήστου Σπίρτζη, την Άνοιξη του 2015, ως υπουργός ήταν η ματαίωση της δημοπράτησης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος ως ενιαίο έργο και η επαναδημοπράτησή του σε 8 τμήματα με στόχο, όπως έλεγε τότε, να συμμετέχουν στη διαδικασία μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες και για να μπορεί να χτυπηθεί η… διαπλοκή.

    Έκτοτε, και μέχρι να αλλάξει η κυβέρνηση ο πολύπαθος αυτοκινητόδρομος συνδέθηκε με την Τοξότης και την οικογένεια Καλογρίτσα. Ο αυτοκινητόδρομος είναι ακόμα στα χαρτιά…

    Τον Μάιο του 2016 η Τοξότης με πτυχίο 6ης τάξεως πλειοδοτεί για το πρώτο τμήμα του Πάτρα – Πύργος (Δουναιίκα – Πύργος) με έκπτωση 55,3% και στη συνέχεια και σε άλλα τρία τμήματα. Δεν ανακηρύχθηκε ποτέ ανάδοχος γιατί δεν κατάφερε να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της όσο αφορά τις εγγυητικές επιστολές.

    Πάντως, ενώ η επιχειρηματολογία του υπουργείου Υποδομών τότε για την κατάτμηση βασιζόταν στη ανάληψη τμημάτων του έργου από πολλές εταιρίες, εν τέλει μία μόνο εταιρία η Τοξότης πλειοδότησε για τα 4 από τα 8 τμήματα, δηλαδή το 50% του έργου.

    Η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επέμενε για την ορθότητα των επιλογών της και αυτό παρά τις ενστάσεις που είχε εκφράσει με επιστολή της προς την αρμόδια διαχειριστική επιτροπή για τα έργα του ΕΣΠΑ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόσο για την κατάτμηση του έργου όσο και για τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις.

    Τον Αύγουστο του 2018 η Τοξότης τίθεται οριστικά και εκτός των εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ. Όπως ενημέρωσε η ηγεσία του ΔΕΔΔΗΕ την Βουλή, το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής (ασφαλιστικά μέτρα) της εταιρείας στις 20 Αυγούστου. Η Τοξότης «έπαψε να αποδίδει ως εργολάβος» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

    Με απόφαση του νυν υπουργού Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή η διαδικασία των  8 τμημάτων ακυρώθηκε και το Πάτρα – Πύργος οδεύει, εφόσον δοθεί το πράσινο φως από την ΕΕ, στην Ολυμπία Οδό.

    Πριν λίγους μήνες ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Ανδρέας Λοβέρδος και δικηγόρος του κ. Καλογρίτσα στην αντιπαράθεσή του με την κατασκευαστική εταιρεία CCC (ξένων συμφερόντων η οποία έχει την έδρα της στην Ελλάδα) σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, ανέφερε πως ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε τον Χρήστο Καλογρίτσα προκειμένου η πρώην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα να δημιουργήσει το δικό της κομματικό κανάλι, «ξεπλένοντας χρήματα».

    Προφανώς η συνέχεια θα δοθεί στα δικαστήρια και πιθανότατα θα μάθουμε και άλλα πολλά για τις σχέσεις της κατασκευαστικής οικογένειας με την αξιωματική αντιπολίτευση.

    Ζημιές έναντι κερδών για το 2016

    Με αρνητικό πρόσημο παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών έκλεισαν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016 για την εταιρεία ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΤΕ. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 44,9 εκατ. ευρώ, έναντι 35,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 27%.

    Μια μεταβολή που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εκτελούμενων δημόσιων τεχνικών έργων. 

    Όσον αφορά στο τελικό αποτέλεσμα μετά από φόρους στην εξεταζόμενη χρήση διαμορφώθηκε σε ζημιά 1.270.990 ευρώ έναντι κερδών 812.660 ευρώ το 2015 ενώ πτωτικά κινήθηκε και το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA), το οποίο διαμορφώθηκε σε 2,52 εκατ. ευρώ από 3,37 εκατ. ευρώ το 2015.

    Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας κατά την 31/12/2016 ανέρχονταν σε ποσό 39.250.000 ευρώ και αναλύονται σε ομολογιακό δάνειο 30.250.000 ευρώ και τραπεζικό δανεισμό €9.000.000 και αντιστοιχούν σε ποσοστό 46% των υποχρεώσεων της εταιρείας. 

    Την ίδια στιγμή, οι βραχυχρόνιες υποχρεώσεις της εταιρείας κατά την 31/12/2016 ανέρχονταν σε 18.772.322 ευρώ και σε ποσό ομολογιακού δανείου 250.000 και κατέχουν το 50% των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας. 

    Το ποσοστό ιδίων προς ξένων κεφαλαίων ανήλθε σε 15% σε σχέση με ποσοστό 25% της προηγούμενης χρήσης ενώ τα

    Ίδια Κεφάλαια συνολικού ποσού 12.919.214 ευρώ έναντι ποσού 14.456.524 ευρώ της προηγούμενης χρήσης και εμφανίζουν μείωση 11%.

    Όσον αφορά στα γεγονότα που επισημαίνονται στην έκθεση των οικονομικών αποτελέσματα, καταγράφονται τα εξής: Με την από 21ης Φεβρουαρίου 2017 Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων αποφασίστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά ποσό €3.000.000.

    Με το από 18ης Ιουλίου 2017 πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου πιστοποιήθηκε η καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου ποσού €3.000.000 με έκδοση 3.000.000 νέων μετοχών ονομαστικής αξίας € 1,00 έκαστη. 

    Η καταβολή έγινε κατά ποσό € 1.000.000 με μετρητά από τον κ. Ιωάννη – Βλαδίμηρο Καλογρίτσα και κατά ποσό € 2.000.000 με κεφαλαιοποίηση δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας προς το κ. Ιωάννη – Βλαδίμηρο Καλογρίτσα. 

    Μετά από την ανωτέρω αύξηση το ποσό του κεφαλαίου ανέρχεται σε ποσό € 8.987.000 αποτελούμενο από 8.987.000 μετοχές ονομαστικής αξίας ποσό € 1,00.

    O Χρήστος Καλογρίτσας το 1990. Φωτ. Σπύρος Στάβερης Πηγή: www.lifo.gr



    ΣΧΟΛΙΑ