• Business

    Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Επενδύει δυναμικά στη ναυτιλία

    Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, επικεφαλής Latsco Shipping Ltd. ναυτιλία

    Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, επικεφαλής Latsco Shipping Ltd.


    Η παρουσία της οικογένειας Λάτση στην ελληνική ναυτιλία μετράει επτά δεκαετίες. Η ναυτιλιακή Latsco Shipping Ltd, που ιδρύθηκε το 1947 από τον πατριάρχη της δυναστείας, Γιάννη Λάτση, έχει πλέον την έδρα της στο Λονδίνο και μέσω της θυγατρικής της Consolidated Marine Management Inc. (CMM) – που αποτελεί τον πυρήνα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων του ομίλου Λάτση και έχει αναλάβει την τεχνική και λειτουργική διαχείριση του στόλου – δραστηριοποιείται στις μεταφορές υγρού χύδην φορτίου με έναν διευρυμένο και ισχυρό στόλο 23 δεξαμενόπλοιων.

    γιαννης λατσης
    O Γιάννης Λάτσης και ο Σπύρος Αλεξίου επιβιβάζονται στη θαλαμηγό “Νεράιδα”.

    Στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται από το 2014 ο Γιώργος Μαργαρώνης – έμπειρο στέλεχος στη ναυτιλία με 11 χρόνια πορείας στην Clarksons Hellas – o οποίος έχει αναλάβει τη γενική διεύθυνση. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η CMM ολοκλήρωσε την παραλαβή 12 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων συνολικής αξίας 514 εκατ. ευρώ, τα οποία κατασκευάστηκαν όλα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) και Hyundai Mipo Dockyard της Νότιας Κορέας.

    γιωργος μαργαρωνης παρης κασιδοκωστας λατσης μιλτιαδης βαρβιτσιωτης
    Από αριστερά: Γιώργος Μαργαρώνης (γενικός διευθυντής Latsco Shipping Ltd.), Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης (επικεφαλής Latsco Shipping Ltd.), Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης (πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου)

    Ο κ. Μαργαρώνης, θέλοντας να τονίσει τη δυναμική της ναυτιλιακής της οποίας ηγείται, είχε επισημάνει παλιότερα ότι το όραμα όλων των στελεχών και εργαζομένων της Latsco είναι “η δημιουργία μιας δυναμικής και πρωτοπόρας εταιρείας που θα διαχειρίζεται ένα σύγχρονο στόλο υγραεριοφόρων πλοίων καθώς και πλοίων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου” με “βασικές προτεραιότητες τη δημιουργία θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων, την ασφάλεια των ναυτικών μας, την προστασία του περιβάλλοντος και την περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της ελληνικής ναυτιλίας στον παγκόσμιο χάρτη”.

    latsco cmm hellas apollo
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) “Hellas Apollo” της CMM είναι χωρητικότητας 44.451-dwt και κατασκευής του έτους 2016

    Ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης έχει μπει δυναμικά στις οικογενειακές επιχειρήσεις και έχει αναλάβει επικεφαλής της Latsco εδώ και τέσσερα χρόνια και από τότε διαγράφει τη δική του πορεία στον χώρο, έχοντας πάντοτε να διαχειριστεί μια τεράστια παράδοση και ένα όνομα που είναι αλληλένδετο με τη ναυτιλιακή ιστορία της Ελλάδας.

    Σε παλαιότερη συνέντευξή του στο TradeWinds είχε υποστηρίξει μάλιστα ότι “Είμαι πολύ τυχερός που έχω αυτή την ισχυρή υποδομή που άφησε πίσω του (ο παππούς του Γιάννης Λάτσης) και ένα πολύ ισχυρό όνομα με πολύ καλή φήμη, που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα”.

    Η Latsco, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχει προχωρήσει σε επενδύσεις νέων κτηρίων αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και σε στρατηγική ανανέωση – με την πώληση παλαιότερων πλοίων – και επέκταση του στόλου της με ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα 12 νεότευκτων πλοίων ύψους 514 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2014. Το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώθηκε το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, όταν και παρέλαβε στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου αντίστοιχα το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LPG Hellas Apollo και το χημικό δεξαμενόπλοιο Hellas Aphrodite (αμφότερα χωρητικότητας 44.451-dwt).

    latsco cmm hellas nemesis
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου “Hellas Nemesis” της CMM είναι χωρητικότητας 49.994-dwt και κατασκευής του έτους 2016

    Η CMM, που έχει την έδρα της στο Μέγαρο Παλλάς Αθηνά (εκεί, δηλαδή, όπου χτυπάει η “καρδιά” του Ομίλου Λάτση) στην Κηφισιά, έχει αναλάβει τη διαχείριση του στόλου της μητρικής Latsco και στοχεύει να παραμείνει ηγετική δύναμη στον κλάδο των μεταφορών υγρού χύδην φορτίου σε διεθνές επίπεδο, όπως και να καθιερωθεί ως πλοιοκτήτρια υγραεριοφόρων δεξαμενόπλοιων τύπου VLGC. Ειδικότερα, ο στόλος της το 2016 – κατόπιν της ολοκλήρωσης του ναυπηγικού της προγράμματος – αποτελείται από 23 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 7 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου τύπου VLGC, 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, 9 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου, 3 δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου και 2 μεταφοράς LPG, συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατ.-dwt.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πάνος Λασκαρίδης: Κορυφαίος εφοπλιστής του 2016 σύμφωνα με το Lloyd’s List

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Η νέα επικερδής κίνηση του εφοπλιστή

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης εναντίον Idan Ofer: Στα δικαστήρια για ένα πλοίο



    ΣΧΟΛΙΑ