• Business

    Audemars Piguet: Προς νέο ρεκόρ πωλήσεων τα ελβετικά ρολόγια των 50.000 ευρώ

    • Bloomberg


    Παρά τις πιέσεις από τον πληθωρισμό, τα ελβετικά ρολόγια Audemars Piguet απολαμβάνουν υψηλή ζήτηση.

    Με παραγωγή μόλις 50.000 ρολόγια ετησίως, η Audemars Piguet, η ναυαρχίδα της οποίας είναι το μοντέλο Royal Oak,  οδεύει σε διψήφιο ποσοστό πωλήσεων, με τον επικεφαλής της Francois-Henry Bennahmias να βλέπει τις ετήσιες πωλήσεις ακόμα και στα 2,7 δισ. δολάρια.

    Μόλις 1.000 ρολόγια ανά μοντέλο ετησίως

    Το ελβετικό brand έχει κερδίσει μία θέση μεταξύ των σημαντικών brands πολυτελών ρολογιών και κατατάσσεται τέταρτο με βάση τις πωλήσεις, σύμφωνα με τη Morgan Stanley.

    Περίπλοκος σχεδιασμός και σχολαστικό φινίρισμα είναι τα χαρακτηριστικά που το έχουν ξεχωρίσει, με το brand να ακολουθεί, όπως οι ανταγωνιστές του την πολιτική της περιορισμένης προσφοράς στην όλο και μεγαλύτερη αυξημένη ζήτηση.

    Κάθε χρόνο κατασκευάζει έως 1.450 κομμάτια ανά μοντέλο. Στα πιο δημοφιλή της, όπως το Royal Oak Jumbo με μπλε καντράν η παραγωγή ετησίως δεν ξεπερνάει το 1.000 κομμάτια.

    Η Audemars Piguet αυξάνει με διψήφιο ποσοστό ετησίως την παραγωγή παράλληλα με αύξηση των τιμών μεταξύ 2% με 3% με στόχο να φτάσει τα 57.000 ρολόγια ετησίως, χωρίς όμως αυτό να περιορίζει τη μακρά λίστα αναμονής των μανιωδών συλλεκτών που περιμένουν μήνες για να αποκτήσουν το πολυτελές αξεσουάρ.

    Το ρίσκο

    Ο CEO της εταιρείας, με 30 χρόνια εμπειρία στο χώρο του πολυτελούς ρολογιού, πρώην επαγγελματίας παίκτης του γκόλφ θα αποχωρήσει στο τέλος του έτους, έχοντας πάρει δύο επιτυχημένα ρίσκα.

    Το 2019 κυκλοφόρησε μία νέα σειρά τη Code 11:59, η οποία δεν έτυχε θερμής υποδοχής από τη κοινότητα των συλλεκτών. Μέσα σε λίγα χρόνια –κυρίως μέσα στα χρόνια της έκρηξης της ζήτησης των πανάκριβων ρολογιών ως ένα απόκτημα που προσδίδει στάτους στους κατόχους τους-  πέτυχε να εδραιώσει τα μοντέλα της σειράς, τα οποία πλέον αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών πωλήσεων. Στόχος είναι μέχρι το 2025 να αντιπροσωπεύουν το 20% των πωλήσεων.

    Κατάφερε με αυτόν τον τρόπο να μειώσει την εξάρτηση του brand από το best-seller Royal Oak.

    Στην πρόκληση των αυξανόμενων κρουσμάτων κλοπής ρολογιών, ο Bennahmias ξεκίνησε το 2022 ένα πρόγραμμα εγγύησης, το οποίο προβλέπει για τους αγοραστές αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση που το ρολόι τους κλαπεί. Ένα πρωτοφανές πρόγραμμα για τις εταιρείες πολυτελών ρολογιών, το οποίο έχει φέρει εκατομμύρια ελβετικά φράγκα στην εταιρεία από τα έξοδα ασφάλισης χωρίς να χρειαστεί η Audemars να αντιμετωπίσει κάποια αξίωση πελάτη για αποζημίωση μέχρι στιγμής.

    Δύσκολες μέρες για τον κλάδο της πολυτέλειας

    Οι εκπρόσωποι της πολυτέλειας στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να νιώθουν το «τσίμπημα» του πληθωρισμού, ύστερα από εξωφρενικά ανθεκτική πορεία ανάπτυξης τον πρώτο χρόνο της αύξησης των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες.

    Ο επικεφαλής της Audemars Piguet έχει προειδοποιήσει ότι δεν είναι τόσο αισιόδοξος για το μέλλον. «Η δυναμική της Audemars δεν σημαίνει ότι ο κόσμος δεν θα μπορούσε να μπει σε μία πιο ταραχώδη περίοδο. Δεν νομίζω ότι είμαστε απόλυτα αισιόδοξοι», ανέφερε.

    Εστίασε την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, στον πόλεμο της Ρωσίας με την Ουκρανία και στις προκλήσεις για την οικονομία της Κίνας, καθώς η ανάκαμψή της δεν είναι η αναμενόμενη.

    Στον τομέα των ρολογιών το πρώτο δείγμα «αδυναμίας» είναι οι τιμές στη δευτερογενή αγορά. Κατά την περίοδο της πανδημίας η ζήτηση εκτοξεύτηκε στα μεταχειρισμένα ρολόγια, με αποτέλεσμα οι τιμές να ξεπερνούν σε κάποιες περιπτώσεις αυτές της λιανικής αγοράς. Πλέον, η ζήτηση έχει μειωθεί και οι τιμές έχουν κάνει βουτιά.

    Και στην λιανική αγορά, ένας δείκτης ρολογιών Audemars Piguet της WatchCharts έχει μειωθεί σχεδόν 20% σε ένα χρόνο και 8,8% σε έξι μήνες, ακόμη και όταν περισσότερα από τα τρία τέταρτα των μεταχειρισμένων μοντέλων της μάρκας συνεχίζουν να έχουν τιμές πάνω από τη λιανική.

    Ένας δείκτης ρολογιών Audemars Piguet που καταρτίζεται από την WatchCharts έχει μειωθεί σχεδόν 20% σε ένα χρόνο και 8,8% σε έξι μήνες, ακόμη και όταν περισσότερα από τα τρία τέταρτα των μεταχειρισμένων μοντέλων της μάρκας συνεχίζουν να έχουν τιμές πάνω από τη λιανική.

    Για τις επιπτώσεις του πληθωρισμού είχε μιλήσει και ο πρόεδρος της Richemont, Johann Rupert, στους μετόχους της εταιρείας αναφέροντας ότι «οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών οδηγούν ακόμα και τους πιο ευκατάστατους Ευρωπαίους στο να περιορίσουν τις πολυτελείς αγορές τους».

    Διαβάστε επίσης:

    Watches of Switzerland: Υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας αγόρασαν μετοχές αξίας 1,1 εκατ. δολαρίων

    Rolex: Ο μυστηριώδης δισεκατομμυριούχος της Bucherer και το deal που αλλάζει την αγορά πολυτελών ρολογιών

    Συνεχίζεται η πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα Rolex και Patek Philippe – Άνοδος για τα ρολόγια Cartier



    ΣΧΟΛΙΑ