• Business

    Richemont: Ο πληθωρισμός χτύπησε και τον κλάδο πολυτελείας στην Ευρώπη

    • Bloomberg
    Richemont: Νέα κίνηση στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου - Τι σχεδιάζει για την Yoox Net-A-Porter

    Ο πρόεδρος της Richemont, Johann Rupert


    Ο πιο ανθεκτικός μέχρι πρότινος κλάδος της Ευρώπης, αυτός της πολυτέλειας, έχει αρχίσει να υποχωρεί και να νιώθει πιέσεις από τον επίμονο πληθωρισμό.

    Αυτό παραδέχτηκε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Richemont, του ελβετικού ομίλου που περιλαμβάνει πολυτελή brands όπως η Cartier και τα ρολόγια  IWC και Vacheron Constantin.

    «Οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών οδηγούν ακόμα και τους πιο ευκατάστατους Ευρωπαίους στο να περιορίσουν τις πολυτελείς αγορές τους», ανέφερε ο δισεκατομμυριούχος από τη Νότιο Αφρική Johann Rupert κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέλευσης της εταιρείας, απευθυνόμενος προς τους μετόχους.

    Συνεχίζοντας ανέφερε ότι πλέον τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά δαπανούν μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματός τους για βασικές ανάγκες, σε επίπεδο υψηλότερο απ’ αυτό που έχει καταγραφεί την τελευταία δεκαετία.

    Ήδη από τον περασμένο Ιούλιο, ο όμιλος είχε προειδοποιήσει ότι η ζήτηση σε ΗΠΑ και Κίνα, δύο από τις μεγαλύτερες αγορές για τον κλάδο της πολυτέλειας, έχει αρχίσει να υποχωρεί. Το άνοιγμα της Κίνας ήταν καλά νέα για τις ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όμως η οικονομία της δεν αναπτύσσεται με τον προβλεπόμενο ρυθμό.

    Οι πωλήσεις πολυτελών ειδών άνθισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αμέσως μετά το τέλος των lockdown, καθώς οι αγοραστές, εν μέσω μιας περιόδου με  χαμηλά επιτόκια και αρκετά υψηλές αποταμιεύσεις, σπατάλησαν πολλά χρήματα σε ακριβά ρολόγια, τσάντες και κοσμήματα.

    Ο κύκλος της νομισματικής σύσφιξης που άνοιξαν διεθνώς οι κεντρικές τράπεζες εκτοξεύοντας το κόστος δανεισμού μέσα σε λίγους μήνες για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των τιμών προκάλεσε τους πρώτους τριγμούς στην κραταιά αγορά των πολυτελών ειδών με τον Rupert να σημειώνει ότι οι αναταραχές θα συνεχιστούν.

    «Δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι μετά από 10 χρόνια υπερβολών θα επανέλθει η κανονικότητα σε ένα ή δύο χρόνια. Θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος», δήλωσε.

    Διαβάστε επίσης:

    Hodinkee: Η εταιρεία πώλησης ρολογιών πολυτελείας απολύει το 20% των εργαζομένων της

    Leena Nair: Πώς η Chanel πόνταρε σε ένα outsider για να καλύψει το κενό του Καρλ Λάγκερφελντ

    Richemont: Εξαγοράζει το πολυτελές brand παπουτσιών Gianvito Rossi

     



    ΣΧΟΛΙΑ