• Business

    Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης ανανεώνει τον ναυτικό του στόλο

    • NewsRoom

    Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, Ετών 33, Εφοπλιστής


    Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης ανέλαβε την εταιρεία πριν από δύο χρόνια, συνεχίζοντας την αυτοκρατορία που δημιούργησε ο παππούς του, Γιάννης Λάτσης. Με την βοήθεια του έμπειρου manager Γιώργου Μαργαρώνη, η εταιρεία προχωρά σε σαρωτικό εκσυγχρονισμό του στόλου. Ο όμιλος Λάτση τα τελευταία τέσσερα χρόνια υπολογίζεται πως έχει επενδύσει σε νεότευκτα ποντοπόρα δεξαμενόπλοια κεφάλαια της τάξης των 900 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ξεκαθαρίζει τον στόλο του από τα παλαιότερα πλοία.

    Αυτή την εβδομάδα οι πληροφορίες της αγοράς φέρουν τον όμιλο να προχώρησε στην πώληση δυο ακόμα εκ των παλαιότερων δεξαμενόπλοιών του, τα οποία όμως ήταν ηλικίας μόλις 7 ετών έναντι ποσού της τάξης των 52 εκατομμυρίων δολαρίων αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές. Πρόκειται για τα Hellas Enterprise και Hellas Explorer 51.000 dwt και ως αγοραστής φέρεται η Alma Marine συμφερόντων Σταμάτη Μόλαρη, σύμφωνα με την έγκριτη ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds.

    Ο όμιλος ελέγχει σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαχειρίστριας εταιρείας στόλο 22 πλοίων εκ των οποίων τα 11 τελούν υπό ναυπήγηση. Πρόκειται κυρίως για μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αέριου (VLGC) και δεξαμενόπλοια παραγώγων πετρελαίου (product carriers).

    Πριν την τρέχουσα πώληση, ο ελληνικός όμιλος είχε πουλήσει και άλλα παλαιότερα δεξαμενόπλοια, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου να είναι πλέον ένας από τους χαμηλότερους παγκοσμίως.

    Στα τέλη του προηγούμενου μήνα ο όμιλος Λάτση προχώρησε σε μια ακόμα παραγγελία, για έως και τέσσερα μεσαίου βεληνεκούς δεξαμενόπλοια μεταφοράς διυλισμένων προϊόντων, στα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard έναντι 35,5 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο. Τα συμβόλαια για τα δυο εξ αυτών έχουν οριστικοποιηθεί, ενώ η ναυτιλιακή έχει option για την ναυπήγηση και των άλλων δυο εφόσον αποφασίσει σχετικά.

    Η Consolidated Marine Management (CMM) μαζί με τις Latsco London, Star Ships και Hellenic Light Shipping είναι τα βασικά, και γνωστότερα, εταιρικά οχήματα με τα οποία έχει δραστηριοποιηθεί η οικογένεια Λάτση στη ναυτιλία αρχής γενομένης, βέβαια, προ μισού και πλέον αιώνα, από τον πατριάρχη της, Γιάννη Λάτση. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 ο στόλος του ομίλου προσέγγιζε τα 90 πλοία, αλλά περιόρισε το πλήθος του δραστικά τις επόμενες δεκαετίες μέχρι την αρχή της τρέχουσας. Έκτοτε, ξεκίνησε η εφαρμογή μια στρατηγικής μεγέθυνσης και ανανέωσης του στόλου, μέσω πωλήσεων παλαιότερων δεξαμενόπλοιων και τοποθέτησης παραγγελιών για νεότευκτα σε νοτιοκορεάτικα κυρίως ναυπηγεία, η οποία συνοδεύτηκε και με την ανάδειξη στην κεφαλή του ναυτιλιακού βραχίονα του ομίλου του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, υιού της κα Μαριάννας Λάτση.



    ΣΧΟΛΙΑ