• Business

    Αγγελικούση, Παληός , Κέρτσικωφ. Αυτοί οι εφοπλιστές επενδύουν μέσα στην κρίση!

    Συμεών Παληός

    Συμεών Παληός, επικεφαλής Diana Shipping


    Η Ελληνική ναυτιλία ήταν, είναι θα είναι για τα επόμενα πολλά χρόνια, αναμφισβήτητα το στήριγμα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό ενισχύεται και από τις τελευταίες κινήσεις των ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι ανεπηρέαστοι από την κρίση που βιώνει η Ελλάδα, έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις άνω του μισού δις δολαρίων. Πιο αναλυτικά, στην εταιρία Alpha Bulkers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, “πέρασε” το πλοίο ξηρού φορτίου Obelix, αντί του ποσού των 23,3 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο, που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία πριν πέντε χρόνια, πουλήθηκε από τη Star Bulk, συμφερόντων του κ. Πέτρου Παππά, σε τιμή η οποία, σύμφωνα με τους αναλυτές, αποτυπώνει την «βουτιά» των τιμών πώλησης των πλοίων της κατηγορίας capesize στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 24 ετών.

    To mononews.gr σε παλαιότερο άρθρο του είχε αναφερθεί στις προθέσεις του κ. Παππά να πουλήσει 4 πλοία. Ο εφοπλιστής σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας.

    Οι κύριες Άννα Αγγελικούση και Ειρήνη Νταιφά
    Οι κύριες Άννα Αγγελικούση και Ειρήνη Νταιφά

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Η οικογένεια Αγγελικούση είναι γνωστή παγκοσμίως, καθώς ο Γιάννης Αγγελικούσης, (αδελφός της κ. Αννας Αγγελικούση) σύμφωνα με τη Lloyd’ s List Top 100 2015, τη λίστα με τους 100 ανθρώπους που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλία, είναι πρώτος μεταξύ των Ελλήνων και πέμπτος σε όλο τον κόσμο. Διαθέτει στόλο 143 πλοίων, δυναμικότητας 26,8 εκατ. τόνων.

    Τι κάνει ο Σ.Παληός

    Στο ενεργητικό του Έλληνα εφοπλιστή Συμεών Παληού, καταγράφηκαν 3 «έξυπνα» deals, με ισάριθμες αγορές πλοίων τύπου panama  αντί 39,8 εκατ. δολαρίων, περίπου 100 εκατ. δολάρια κάτω από τις «κανονικές τιμές» τους, εκμεταλλευόμενος την αρνητική «φάση» που διανύει η αγορά.

    H άλλη όψη αφορά την σημαντική επιδείνωση των  μεγεθών της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά  ναυτιλιακής και την πτώση των εσόδων της, κάτι που αποδίδεται στην «χωρίς φρένο» μείωση των ναύλων, η οποία αγγίζει αυτή την εποχή ακόμα και το 65%! Για το 9μηνο του 2015 η Diana ανακοίνωσε ζημιές 46,5 εκατ. δολ. για τους μετόχους της, από 7,7, εκατ. δολ. και έσοδα 119,4 εκατ. δολ, από 129,4 εκατ. δολ.

    Συμεών Παληός. Επικεφαλής Diana Shipping (δεξιά)
    Συμεών Παληός. Επικεφαλής Diana Shipping (δεξιά)

     

    Diana του Συμεών Παληού κατάφερε να υπογράψει μέσω τριών θυγατρικών της νέα πιστωτική «γραμμή» 75.734.900 δολαρίων με την “The Export-Import Bank of China”, ενώ, σύμφωνα με αναλυτές διαθέτει παράλληλα μετρητά 220 εκατ. δολ., μια ρευστότητα ικανή να τον βοηθήσει να  «ξεπεράσει την καταιγίδα»!

    H Eletson

    Στα Tankers Handysize, το ‘MELIORA COGITO’ 37.620 DWT (2006 – Hyundai Mipo) και το ‘MORGANE’ 36.660 DWT (2006 – Hyundai Mipo) και τα δύο Ice Class 1A, αγοράστηκαν από την Eletson στα $ 18 εκ. το κάθε ένα. H Eletson  είναι  ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη . Η εταιρία πριν από  5 μήνες συμφώνησε με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 στην τιμή των 50 εκατ. ΔΟΛ. το ένα.

    Η επένδυση αυτή έρχεται σαν συνέχεια έπειτα από μία άλλη συμφωνία ναυπήγησης τριών πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) συνολικού ύψους 140 εκατ. δολ. περίπου.

    Πρόσφατα υπέγραψε συμβόλαια ναυπήγησης τριών δεξαμενόπλοιων σε κινεζική γιάρδα με δικαίωμα και για ένα τέταρτο, συνολικής αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Έχουν χωρητικότητα 115.000 τόνων είναι τύπου «long range two» (LR2), και θα παραληφθούν από το 2017 έως το 2018.

    Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη άλλο ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή από ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας συνολικά οκτώ LPG και LEG που είναι τα μεν πρώτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου και τα άλλα μεταφοράς αιθυλενίου.

    Ήδη έχει παραλάβει τα δύο από τα οκτώ, το πρώτο τον περασμένο Ιούλιο και το δεύτερο στα μέσα του Σεπτεμβρίου. Τα ονόματά τους «Οθωνοί» και «Αστυπάλαια» χωρητικότητας 12.000 κυβικών μέτρων. Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα για τη ναυπήγηση άλλων τεσσάρων LPG.

    Εταιρία 49 ετών με ελληνική σημαία 

    Η Eletson Corporation είναι η μοναδική, με μεγάλο στόλο, ελληνικών συμφερόντων, ναυτιλιακή εταιρεία η οποία από την πρώτη ημέρα της ίδρυσης της, εδώ και 49 χρόνια, έχει όλα της τα πλοία στην ελληνική σημαία. Η οικογενειακή επιχείρηση με βάση την ακτή Μιαούλη, έχει εξαπολύσει μια αντεπίθεση διαρκείας στα πλοία μεταφοράς ενέργειας.

    Στόχος της ναυτιλιακής εταιρείας των οικογενειών Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, και Κέρτσικοφ είναι η συνεχής ανανέωση του στόλου της με σύγχρονα πλοία που εγγυώνται, τόσο την αποτελεσματική μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων, αλλά και φυσικού αερίου, όσο και την παροχή της υψηλότερης δυνατής ασφάλειας στα πληρώματα της, στα φορτία και στο φυσικό περιβάλλον. Η Eletson παραδοσιακά διαχειρίζεται πλοία ηλικίας μέχρι 20 ετών. Μέσα στο 2015 πούλησε δύο που είχαν ξεπεράσει το όριο αυτό. Ένα δεξαμενόπλοιο ηλικίας 20 ετών και ένα ηλικίας 22 ετών.

    Κωστής Κέρτσικωφ. Ετών 50. Επικεφαλής Eletson
    Κωστής Κέρτσικωφ. Ετών 50. Επικεφαλής Eletson

    Η εταιρεία ελέγχει στόλο που σήμερα αποτελείται από 29 πλοία χωρίς τα υπό ναυπήγηση αλλά και χωρίς τα τρία δεξαμενόπλοια τα οποία δεν έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται αφού τώρα υπογράφτηκαν τα συμβόλαια με τους Κινέζους.

    Πιο συγκεκριμένα, η Eletson Holdings έχει 20 δεξαμενόπλοια και τρία υπό ναυπήγηση τα «Σαλαμίνα», «Αργυρονήσι» και Καστελόριζο» που θα παραδοθούν το 2017.

    Η Eletson Gas έχει εννέα πλοία μεταφοράς αερίου και υπό ναυπήγηση οκτώ συνολικά, τα «Κύθνος», «Δήλος ΙΙ», «Ψαρά», «Χάλκη», «Αντίπαρος», «Σαμοθράκη ΙΙ», «Σχοινούσα ΙΙ», «Κύθηρα», «Αντικύθηρα» και «Ιθάκη».

    Είναι από τις εταιρείες η οποία χωρίς να διαπραγματεύεται η μετοχή της σε κάποιο χρηματιστήριο συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό το επενδυτικό της πρόγραμμα.



    ΣΧΟΛΙΑ