Για να ανακόψει τη μείωση της υπολειμματικής αξίας των πολυτελών οχημάτων της, η οποία προκλήθηκε από την αποχώρηση ευκατάστατων ατόμων, μετά τις φορολογικές αλλαγές και την κατάργηση του καθεστώτος non-dom, η Ferrari μείωσε τον αριθμό των αυτοκινήτων που προορίζει προς πώληση στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Κάποιοι άνθρωποι φεύγουν από τη χώρα εξαιτίας των φορολογικών ρυθμίσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, σε συνέντευξή του στους Financial Times. Η εταιρεία που κατέγραψε μειώσεις στις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι σε περίπου 940, από 983 το προηγούμενο έτος, καταγράφει πλέον σταθεροποίηση μετά τη μείωση των παραδόσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

1

Η κίνηση της Ferrari υπογραμμίζει τον ευρύ αντίκτυπο που προκάλεσε η απόφαση της κυβέρνησης Στάρμερ να καταργήσει την ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των μη μόνιμων κατοίκων και να αυξήσει τους φόρους για τις ευκατάστατες ομάδες του πληθυσμού.

Το φορολογικό πλαίσιο και η έξοδος των εκατομμυριούχων

Τον Απρίλιο του 2025, το φορολογικό καθεστώς non-dom έληξε. Η υπουργός Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου, Rachel Reeves, απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι έχει σημειωθεί μαζική έξοδος εκατομμυριούχων και δισεκατομμυριούχων, κάτι που σύμφωνα με έρευνες δεν είναι αληθές.

Επίσης, η Reeves πρόσθεσε στην Guardian ότι το Ηνωμένο Βασίλειο «είναι μια υπέροχη χώρα και οι άνθρωποι θέλουν να ζουν εδώ». Ταυτόχρονα, κατέστησε σαφές ότι οι πιο ευκατάστατες ομάδες θα γίνουν στόχος για υψηλότερη φορολόγηση στον προϋπολογισμό που θα ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα.

Η Ferrari από την πλευρά της δηλώνει ότι υπάρχουν φόβοι ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί μετά την ανακοίνωση του προϋπολογισμού του επόμενου μήνα, αφού η Reeves τόνισε ότι τα άτομα «που μπορούν να σηκώσουν το βάρος στους ώμους τους» πρέπει να πληρώνουν περισσότερα.

Επιπλέον, ο Vigna, σε αντίθεση με την υπουργό Οικονομικών, Reeves, ανέφερε στους επενδυτές ότι πολλοί άνθρωποι έχουν αποχωρήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο. Η εταιρεία άρχισε να περιορίζει σημαντικά τις προμήθειές της στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και περίπου έξι μήνες, όπως ανέφερε. Αυτό συμπίπτει με την ίδια περίοδο που η Rachel Reeves κατάργησε το φορολογικό καθεστώς για τους μη κατοίκους.

Η συντηρητική κυβέρνηση του Ρίσι Σούνακ εισήγαγε αρχικά μια πιο αυστηρή ρύθμιση των κανόνων για τους μη κατοίκους στις αρχές του 2024, αλλά οι το εργατικό κόμμα Στάρμερ κατάργησε εντελώς το καθεστώς μετά τη νίκη τους στις εκλογές του περασμένου έτους.

Οι παράγοντες πέραν του φορολογικού

Οι φόροι, όμως, δεν ήταν ο μόνος λόγος για αυτή την απόφαση. Ο Vigna ανέφερε στην FT τις δυσκολίες μεταπώλησης των Ferrari καθώς λόγω της θέσης του τιμονιού (δεξιά), τα οχήματα δεν μπορούν να πωληθούν εύκολα αλλού. Υπάρχουν, συνεπώς, και άλλοι παράγοντες που συνέβαλαν στη στρατηγική κίνηση της ιταλικής φίρμας και οδήγησαν στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει τις παραδόσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Επιπροσθέτως, η διακύμανση της αξίας της Ferrari εντάθηκε και από την αβεβαιότητα που περιβάλλει τους δασμούς του Τραμπ, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τις συνθήκες της αγοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε άλλες αγορές, η Ferrari παρατηρεί ότι οι υπολειμματικές τιμές ορισμένων μοντέλων έχουν μειωθεί λόγω της πρόσφατης απότομης αύξησης της τάσης για εξατομίκευση των οχημάτων της, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την πώληση σε αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Η διακύμανση των τιμών και της μετοχής

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών Auto Trader, η υπολειμματική αξία του μοντέλου Purosangue της Ferrari μειώθηκε κατά 12,2% μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, ενώ της SF90 Stradale μειώθηκε κατά 6,6%. Ωστόσο, η Ferrari σημειώνει ότι οι τιμές έχουν αρχίσει να σταθεροποιούνται τους τελευταίους μήνες.

Οι τιμές μεταπώλησης είναι ένας βασικός δείκτης της ζήτησης ενός οχήματος, λαμβάνοντας υπόψη το ποσό που ένας αγοραστής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι διατεθειμένος να πληρώσει για ένα μοντέλο που είναι συνήθως περίπου τριών ετών.

Για παράδειγμα, η Ferrari 296 GTB, ένα supercar που κυκλοφόρησε το 2022, είχε συνιστώμενη λιανική τιμή 256.275 λίρες για ένα καινούργιο αυτοκίνητο, ενώ μια μεταχειρισμένη έκδοση ήταν διαθέσιμη για μόλις 189.490 λίρες στο Auto Trader.

Η Ferrari μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα περιθώριο λειτουργικού κέρδους 30%, το οποίο ξεπερνά τον μέσο όρο του κλάδου, χάρη στην επιθετική στρατηγική τιμολόγησης που επιτυγχάνεται με τη δημιουργία της «σπανιότητας» των περιζήτητων αυτοκινήτων της.

Ωστόσο, οι μετοχές της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας υποχώρησαν κατά περίπου 17% την περασμένη εβδομάδα, όταν ανακοίνωσε ότι το περιθώριο κέρδους της θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό σταθερό τα επόμενα πέντε χρόνια και προειδοποίησε για χαμηλές πωλήσεις για το υπόλοιπο της δεκαετίας.

Οι εξελίξεις με τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα

Οι επενδυτές έχουν επικεντρωθεί στο αν η Ferrari θα είναι σε θέση να διατηρήσει την παραδοσιακά υψηλή υπολειμματική αξία των οχημάτων της, καθώς προσθέτει υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα στη γκάμα των βενζινοκίνητων μοντέλων της.

Η Ferrari απάντησε στην ανησυχία των επενδυτών μειώνοντας δραστικά τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα, εν μέσω της επιβράδυνσης της ζήτησης από τους οδηγούς. Δήλωσε ότι μόνο το 20% περίπου της γκάμας της θα είναι ηλεκτρικό από το 2030, σε σύγκριση με το 40% που είχε αρχικά προβλέψει.

Το κλειδί της επιτυχίας: διαχείριση της σπανιότητας

Ο Vigna υπογράμμισε στους επενδυτές όταν ρωτήθηκε για την υποτίμηση της υπολειμματικής αξίας των οχημάτων της ότι για τη Ferrari «η διατήρηση της σπανιότητας είναι ζωτικής σημασίας». Ως εκ τούτου, η εταιρεία επικεντρώνεται βαθύτερα στη διαχείριση της σπανιότητας για να ενισχύσει τη διατήρηση της αξίας των πολυτελών οχημάτων της.

Διαβάστε επίσης:

Ferrari x Montblanc: Το Prancing Horse συναντά το αστέρι και η γραφή αποκτά νέα οδό έκφρασης 

Συλλεκτική Ferrari βγαίνει στο… σφυρί για 1 εκατ. δολάρια!

Η Ferrari απογοήτευσε τους επενδυτές – Σε ελεύθερη πτώση η μετοχή με απώλειες 16%