• Ναυτιλία

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές στρέφονται στα ναυπηγεία για νεότευκτα τάνκερ

    (επάνω) Μ. Αγγελικούση, Ευ. Πιστιόλης, Ν. Μαρτίνος (στη μέση) Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης, Μ.Χανδρής, Δ. Προκοπίου (κάτω) Γ. Μελισσανίδης, Λ. Πατίτσας


    Παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται ο τομέας ξηρού φορτίου, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές σπεύδουν να προχωρήσουν σε παραγγελίες νέων τάνκερ, προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη άνοδο του συγκεκριμένου κλάδου.

    Είτε αφορούν την υπογραφή νέων συμφωνιών είτε την άσκηση option προηγούμενων συμβάσεων, οι κινήσεις αυτές, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, αποτυπώνουν την πεποίθηση που επικρατεί για την ανάκαμψη της αγοράς των τάνκερ και των ναύλων και την εκτίμηση ότι τα μελλοντικά περιβαλλοντικά πρότυπα δεν θα επηρεάσουν τις προοπτικές κερδών των υπό κατασκευή πλοίων.

    «Πιθανότατα δεν πρόκειται ποτέ να δούμε αύξηση ζήτησης για δεξαμενόπλοια παρόμοια με αυτήν που μάλλον θα δούμε τους επόμενους εννέα μήνες», δήλωσε πρόσφατα στο Bloomberg ο Eirik Haavaldsen, αναλυτής του κλάδου ναυτιλίας της Pareto Securities, στο Όσλο. «Σε έξι μήνες, θα έχουμε υψηλότερη παραγωγή από τον ΟΠΕΚ+ επειδή ο κόσμος πρόκειται να καταναλώσει πολύ περισσότερο πετρέλαιο καθώς τα εμβόλια αποδίδουν και οι οικονομίες ανακάμπτουν».

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το Mononews.gr η VesselsValue, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει από τις αρχές του έτους σε νέες παραγγελίες 40 πλοίων συνολικής αξίας 2,5 δισ. δολαρίων. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο κλάδος των τάνκερ, με παραγγελίες 23 πλοίων αξίας 1,5 δισ. δολαρίων και ακολουθούν τα containerships με παραγγελίες έξι πλοίων αξίας 633,6 εκατ. δολαρίων. Επίσης, έχουν κλείσει συμφωνίες για την κατασκευή 5 LPG carriers συνολικής αξίας 228,4 εκατ. δολαρίων και 6 φορτηγών πλοίων αξίας 157,9 εκατ. δολαρίων.

    Όσον αφορά τους πρωταγωνιστές των νέων παραγγελιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Maran Tankers, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, έχει προχωρήσει στην παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCC που θα κινούνται και με καύσιμο LNG. Η κατασκευή τους θα γίνει στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και το κόστος τους εκτιμάται στα 417,2 εκατ. δολάρια.

    Τον περασμένο μήνα, η Central Mare του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη συνδέθηκε με παραγγελία τεσσάρων τάνκερ VLCC στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Heavy Industries. Με βάση τα στοιχεία της VV το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει σε 366 εκατ. δολάρια.

    Η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, σύμφωνα με την Allied Shipbroking,  έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo για την κατασκευή αρχικά δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt, ενώ πρόσφατα άσκησε option για δύο ακόμη ίδια δεξαμενόπλοια, κόστους 36 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2022.

    Η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα, παρήγγειλε τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt στο ναυπηγείο Daehan της Νοτίου Κορέας. Πρόκειται για option προηγούμενης παραγγελίας που πραγματοποίησε πριν από μερικούς μήνες.  Η τιμή κατασκευής του, σύμφωνα με την VesselsValue, θα ανέλθει στα 46 εκατ. δολάρια.

    Η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ suezmax, χωρητικότητας 157,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2023.

    Πρόκειται για option της αρχικής συμφωνίας που υπέγραψε τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία του ισχυρού πλοιοκτήτη με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries, και αφορούσε στην παραγγελία τριών δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax με option για δύο επιπλέον, στην τιμή των 58 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η Aegean Shipping Managementσυμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη, ενεργοποίησε την επιστολή προθέσεως που υπέγραψε στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου με το ναυπηγείο Cosco Shipping Heavy Industry (Yangzhou) της Κίνας, για την κατασκευή ενός ακόμη aframax τάνκερ, χωρητικότητας 115,000 dwt.

    Αν και η ναυτιλιακή δεν αποκάλυψε το κόστος κατασκευής των νεότευκτων, σύμφωνα με την Allied Shipbroking υπολογίζεται στα 42 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Στα ναυπηγεία επέστρεψε για παραγγελίες νέων τάνκερ μετά από περίπου οκτώ χρόνια η ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, αναφέρουν πηγές της αγοράς. Η εταιρεία της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας που μετρά 100 χρόνια στον κλάδο της ναυτιλίας, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός aframax τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, ενώ άσκησε option για την κατασκευή ενός δεύτερου ίδιου πλοίου. Τα χωρητικότητας 115,000 dwt τάνκερ, θα κοστίσουν σύμφωνα με την VesselsValue περίπου 52 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

    Στα σούπερ τάνκερ, εστιάζει η Latsco Shipping, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Λάτση με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, που προχώρησε σε συμφωνία για την κατασκευή δύο ακόμη VLCC τάνκερ, στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότια Κορέα, αξίας 180 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία εισήλθε στον τομέα των υπερ-τάνκερ στο τέλος του 2020, με την παραγγελία δύο τάνκερ VLCC στο ίδιο ναυπηγείο και τώρα εκμεταλλεύτηκε τις option που είχε στη διάθεσή της.

    Στις νέες ναυπηγήσεις επιστρέφει μετά από 15 χρόνια, η Ancora Investment Trust. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του mononews.gr, η εταιρεία συμφερόντων των οικογενειών Βερνίκου και Παράσχη έκλεισε συμφωνία με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai στo Βιετνάμ, για την ναυπήγηση ενός χημικού δεξαμενόπλοιου 40.000 τόνων έναντι 33 εκατ. δολαρίων.



    ΣΧΟΛΙΑ