ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά την αποκάλυψη ότι η διαθήκη του Giorgio Armani προβλέπει πώληση μεριδίου της αυτοκρατορίας του ή ακόμη και εισαγωγή της εταιρείας των 2,4 δισεκατομμυρίων στο χρηματιστήριο (IPO), ο όμιλος L’Oréal φαίνεται να είναι ο αγοραστής με το μεγαλύτερο κίνητρο.
Η διαθήκη αναφέρει ρητά τρεις πιθανούς, επιθυμητούς αγοραστές: LVMH, EssilorLuxottica και L’Oréal. Από την πλευρά του Armani, μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι ο καθένας από τους τρεις θα μπορούσε να αποτελέσει κατάλληλο διάδοχο. Ωστόσο, η L’Oréal είναι ίσως ο πιο «πεινασμένος» διεκδικητής.
Γιατί η L’Oréal;
Η συνεργασία της L’Oréal με τον οίκο Armani έχει ήδη εδραιωθεί και αποφέρει στον όμιλο L’Oréal ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω της πώλησης των προϊόντων ομορφιάς Armani Beauty. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς η άδεια ανάπτυξης και διανομής των προϊόντων ομορφιάς Armani Beauty, που ανανεώθηκε το 2018 και ισχύει έως το 2050, ανήκει στον όμιλο L’Oréal. Με προϊόντα μακιγιάζ, περιποίησης δέρματος και best sellers αρώματα, όπως τα Emporio Armani και Stronger For You, δεν είναι τυχαίο ότι η σειρά Armani Beauty αποτελεί, μαζί με τα προϊόντα ομορφιάς YSL, το κόσμημα στο στέμμα του ομίλου L’Oréal.
Στρατηγικό προβάδισμα
Η L’Oréal έχει ήδη επενδύσει, και μάλιστα πρόσφατα, σε άδειες για την ανάπτυξη και διανομή προϊόντων ομορφιάς για άλλους οίκους πολυτελείας όπως Prada, Miu Miu και τα επερχόμενα Jacquemus. Ωστόσο, τα Armani Beauty και YSL Beauté παραμένουν τα αστέρια της. Η βαθιά σχέση μεταξύ L’Oréal και Armani ενισχύεται και εδραιώνεται περαιτέρω με τις πρόσφατες στρατηγικές επιλογές φρέσκων και νέων προσώπων, όπως η Sydney Sweeney και η Sadie Sink, ως αντιπρόσωποι που δίνουν νεανικό χαρακτήρα στην εικόνα του Armani Beauty.
Παρελθοντικές εξαγορές που χάραξαν την πορεία
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια κίνηση. Υπάρχει η τάση όταν οι κολοσσοί ομορφιάς αντιμετωπίζουν σοβαρό ρίσκο να χάσουν ένα πολύτιμο μέρος της γκάμας των προϊόντων τους, που ανήκει σε οίκο μόδα, να αγοράζουν τον ίδιο τον οίκο μόδας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Puig που αγόρασε τον Dries Van Noten και η Estée Lauder, πιο πρόσφατα, με την αγορά του Tom Ford έναντι 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Απρίλιο του 2023.
Το ρίσκο για την LVMH
Δεδομένης της τρέχουσας άδειας ανάπτυξης και διανομής των Armani Beauty, αν ο οίκος Armani περάσει στον έλεγχο της LVMH, τα πράγματα περιπλέκονται για τον γαλλικό όμιλο. Η αλλαγή ιδιοκτησίας θα μπορούσε να δημιουργήσει νομικές και εμπορικές εντάσεις, καθώς η L’Oréal διατηρεί το αποκλειστικό δικαίωμα διανομής έως το 2050, περιορίζοντας έτσι την ελευθερία κινήσεων μιας ενδεχόμενης νέας εταιρείας ελέγχου. Επίσης, η LVMH διαθέτει ήδη τα προϊόντα ομορφιάς Dior Beauty στο δυναμικό της — με πιο ισχυρό υπόβαθρο στο χώρο της ομορφιάς σε σχέση με τα προϊόντα ομορφιάς Armani. Περιλαμβάνει επίσης και τα Sephora, αλλά και την πολυτελή, πειραματική σειρά μακιγιάζ με την υπογραφή της διάσημης μακιγιέρ Pat McGrath, μετά τη συνεργασία της με τον οίκο Louis Vuitton.
Η προσθήκη του Armani σε ένα ήδη ανταγωνιστικό πορτφόλιο, πιθανώς επηρεάσει τις πωλήσεις των υπόλοιπων προϊόντων ομορφιάς από brand πολυτελείας που ανήκουν στον όμιλο LVMH. Και εδώ υπάρχει μια ενδιαφέρουσα σύμπτωση: η McGrath έχει δημιουργήσει τόσο το εμβληματικό Dior Show mascara όσο και το Luminous Silk Foundation του Armani. Γίνεται σαφές ότι και οι δύο όμιλοι έχουν αξιοποιήσει στο παρελθόν το ίδιο ταλέντο και τεχνογνωσία για ανταγωνιστικά προϊόντα.
Κίνηση Roi Mat
Είναι σαφές ότι τα τελευταία χρόνια η L’Oréal επιδιώκει να έρθει πιο κοντά στον κόσμο της μόδας, μέσα από συνεργασίες όπως αυτές με τον Jacquemus και τον Mugler. Αν και δεν διαθέτει την τεχνογνωσία για την παραγωγή συλλογών prêt-à-porter ή υψηλής ραπτικής, αξιοποιεί την οικονομική της ισχύ και τους κατάλληλους συνεργάτες για να το επιτύχει. Παράλληλα, έχει αποδείξει την προθυμία της για μεγάλα επιχειρηματικά deals, όπως η εξαγορά της Medik8 στον χώρο της περιποίησης του δέρματος, που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2025 έναντι 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ποσά αυτού του μεγέθους επιβεβαιώνουν την αγοραστική δύναμη της L’Oréal και τη δυνατότητά της να πραγματοποιεί στρατηγικές εξαγορές.
Η στρατηγική σημασία της Armani Beauty για τη L’Oréal
Το τμήμα L’Oréal Luxe του ομίλου L’Oréal, υπεύθυνο για την ανάπτυξη των προϊόντων Armani Beauty, συνολικά διαθέτει άλλους 25 οίκους ομορφιάς στο ενεργητικό του και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο τμήμα του ομίλου. Δεδομένων των υψηλών ετήσιων κερδών του ομίλου L’Oréal από τη σειρά Armani Beauty, η εξαγορά ολόκληρου του ομίλου Armani θα ήταν κίνηση-ματ στο παιχνίδι μεταξύ L’Oréal και LVMH. Κάτι τέτοιο επίσης θα αποτελούσε μια εξαιρετικά μακροπρόθεσμη εγγύηση για τον μεγαλύτερο όμιλο καλλυντικών στον κόσμο: να μην πέσει στα χέρια του ανταγωνιστή της η άδεια ανάπτυξης και διανομής της καλύτερης σειράς στο ενεργητικό του (Armani Beauty).
Οι αντιδράσεις του ανταγωνισμού και η σιωπή της L’Oréal
Ο όμιλος LVMH και η EssilorLuxottica έχουν σχολιάσει τη διαθήκη Armani λέγοντας:
«Ο Giorgio Armani τίμησε την LVMH ορίζοντάς μας ως πιθανό συνεργάτη για τον εξαιρετικό οίκο μόδας που δημιούργησε», Bernard Arnault, LVMH.
«Είμαστε περήφανοι για την εμπιστοσύνη που έχει δείξει ο κ. Armani στον όμιλό μας και στη διοίκησή μας». «Θα αξιολογήσουμε προσεκτικά, μαζί με το διοικητικό συμβούλιο, αυτή την εξελικτική προοπτική, η οποία αξίζει να εξεταστεί διεξοδικά, δεδομένων των δεσμών που ήδη ενώνουν τους δύο ομίλους», EssilorLuxottica.
Η L’Oréal δεν έχει σχολιάσει κανένα από τα σενάρια. Αυτή η σιωπή αφήνει χώρο για εικασίες ότι πίσω της κρύβεται προσεκτικός στρατηγικός σχεδιασμός. Η διεθνής αγορά και οι επενδυτές παρακολουθούν με έντονο ενδιαφέρον, αναμένοντας την επόμενη κίνηση που ενδέχεται να αναδιαμορφώσει τον χάρτη του κλάδου πολυτελείας.
Διαβάστε επίσης:
Giorgio Armani: Η ανατρεπτική διαθήκη των δισεκατομμυρίων (βίντεο)
Giorgio Armani: η πορεία του θρύλου που εκτοξεύθηκε από το μηδέν στα 2,4 δισεκατομμύρια
Κληρονομιά Armani: Όλα τα ενδεχόμενα για τη διαδοχή και διεύθυνση του ανεξάρτητου κολοσσού