ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά την αποκάλυψη ότι η διαθήκη του Giorgio Armani δίνει εντολή στους κληρονόμους του να πουλήσουν μερίδιο της αυτοκρατορίας του ή να εξετάσουν την εισαγωγή της εταιρείας των 2,4 δισεκατομμυρίων στο χρηματιστήριο (IPO), ο όμιλος L’Oréal φαίνεται να είναι ο αγοραστής με το μεγαλύτερο κίνητρο.
Η διαθήκη ανέφερε ρητά τρεις πιθανούς, επιθυμητούς αγοραστές: LVMH, EssilorLuxottica και L’Oréal. Από την πλευρά του Armani, μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι ο καθένας από τους τρεις θα μπορούσε να αποτελέσει κατάλληλο διάδοχο. Ωστόσο, η L’Oréal είναι ίσως ο πιο «πεινασμένος» διεκδικητής.
Γιατί η L’Oréal;
Η συνεργασία της L’Oréal με τον οίκο Armani είναι ήδη υπάρχουσα και αποδίδει ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια για τον όμιλο L’Oréal μέσω της πώλησης των προϊόντων ομορφιάς Armani Beauty. Με μακιγιάζ, περιποίηση δέρματος και best sellers αρώματα, όπως τα Emporio Armani και Stronger For You, δεν είναι τυχαίο ότι οι η σειρά Armani Beauty αποτελεί, μαζί με τα προϊόντα ομορφιάς YSL, το κόσμημα στο στέμμα του ομίλου L’Oréal.
Η L’Oréal έχει ήδη επενδύσει, και μάλιστα πρόσφατα, σε άδειες για την κυκλοφορία προϊόντων ομορφιάς από άλλους οίκους πολυτελείας όπως Prada, Miu Miu και τα επερχόμενα Jacquemus. Ωστόσο, τα Armani Beauty και YSL Beauté παραμένουν τα αστέρια της. Η βαθιά σχέση μεταξύ L’Oréal και Armani ενισχύεται και εδραιώνεται περαιτέρω με τις πρόσφατες στρατηγικές επιλογές φρέσκων και νέων προσώπων, όπως η Sydney Sweeney και η Sadie Sink, ως αντιπρόσωποι που δίνουν νεανικό χαρακτήρα στην εικόνα του Armani Beauty.
Παρελθοντικές περιπτώσεις που χάραξαν την πορεία
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια κίνηση. Όταν οι κολοσσοί ομορφιάς αντιμετωπίζουν σοβαρό ρίσκο να χάσουν ένα πολύτιμο μέρος της γκάμας των προϊόντων τους, που είναι μέρος οίκου μόδας, αγοράζουν τον ίδιο τον οίκο μόδας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Puig που αγόρασε τον Dries Van Noten και η Estée Lauder με την αγορά του Tom Ford έναντι 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Απρίλιο του 2023.
Το ρίσκο για την LVMH
Η άδεια κυκλοφορίας για τα Armani Beauty ανανεώθηκε το 2018 και ισχύει έως το 2050. Aυτή τη στιγμή, κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας είναι ο όμιλος L’Oréal. Aν ο οίκος Armani περάσει στον έλεγχο της LVMH, τα πράγματα περιπλέκονται για τον γαλλικό όμιλο. Η LVMH επίσης διαθέτει ήδη το Dior Beauty στο δυναμικό της, με πιο ισχυρό υπόβαθρο στο χώρο της ομορφιάς σε σχέση με τα προϊόντα ομορφιάς Armani. Περιλαμβάνει επίσης και τα Sephora, αλλά και την πολυτελή, πειραματική σειρά μακιγιάζ με την υπογραφή της διάσημης μακιγιέρ Pat McGrath, μετά τη συνεργασία της με τον οίκο Louis Vuitton.
Η προσθήκη του Armani σε ένα ήδη ανταγωνιστικό πορτφόλιο, πιθανώς διακυβεύσει τις πωλήσεις των υπόλοιπων brand πολυτελείας. Και εδώ υπάρχει μια ενδιαφέρουσα σύνδεση: η McGrath έχει δημιουργήσει τόσο το εμβληματικό Dior Show mascara όσο και το Luminous Silk Foundation του Armani. Γίνεται σαφές ότι και οι δύο όμιλοι έχουν αξιοποιήσει στο παρελθόν το ίδιο ταλέντο και τεχνογνωσία για ανταγωνιστικά προϊόντα.
Κίνηση Roi Mat
Η L’Oréal τα τελευταία χρόνια έχει δείξει διάθεση να πλησιάσει περισσότερο τη μόδα, με συνεργασίες όπως αυτές με τον Jacquemus και τον Mugler. Μπορεί να μην έχει την τεχνογνωσία για την παραγωγή συλλογών prêt-à-porter ή υψηλής ραπτικής, αλλά έχει την οικονομική δύναμη και τους κατάλληλους συνεργάτες να το πετύχει. Έχει άλλωστε αποδείξει επίσης τη διάθεσή της για μεγάλα deals, όπως στον χώρο της δερματολογικής περιποίησης με την εξαγορά της Medik8 που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2025 έναντι 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το τμήμα L’Oréal Luxe του ομίλου L’Oréal συνολικά διαθέτει 26 οίκους ομορφιάς στο ενεργητικό του και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο του ομίλου. Δεδομένων των υψηλών ετήσιων κερδών του ομίλου L’Oréal από τη σειρά Armani Beauty, η εξαγορά ολόκληρου του ομίλου Armani θα ήταν κίνηση-ματ στο παιχνίδι μεταξύ L’Oréal και LVMH. Κάτι τέτοιο επίσης θα αποτελούσε μια εξαιρετικά μακροπρόθεσμη εγγύηση για τον μεγαλύτερο όμιλο καλλυντικών στον κόσμο: να μην πέσει στα χέρια του ανταγωνιστή της η άδεια πώλησης και κυκλοφορίας της καλύτερης σειράς στο ενεργητικό της (Armani Beauty).
Ο όμιλος LVMH και η EssilorLuxottica έχουν σχολιάσει τη διαθήκη Armani λέγοντας:
«Ο Giorgio Armani τίμησε την LVMH ορίζοντάς μας ως πιθανό συνεργάτη για τον εξαιρετικό οίκο μόδας που δημιούργησε», Bernard Arnault, LVMH.
«Είμαστε περήφανοι για την εμπιστοσύνη που έχει δείξει ο κ. Armani στον όμιλό μας και στη διοίκησή μας». «Θα αξιολογήσουμε προσεκτικά, μαζί με το διοικητικό συμβούλιο, αυτή την εξελικτική προοπτική, η οποία αξίζει να εξεταστεί διεξοδικά, δεδομένων των δεσμών που ήδη ενώνουν τους δύο ομίλους», EssilorLuxottica.
Η L’Oréal δεν έχει σχολιάσει κανένα από τα σενάρια.
Διαβάστε επίσης:
Giorgio Armani: Η ανατρεπτική διαθήκη των δισεκατομμυρίων (βίντεο)
Giorgio Armani: η πορεία του θρύλου που εκτοξεύθηκε από το μηδέν στα 2,4 δισεκατομμύρια
Κληρονομιά Armani: Όλα τα ενδεχόμενα για τη διαδοχή και διεύθυνση του ανεξάρτητου κολοσσού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
