ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η δύσκολη αρχή που καθόρισε τον χαρακτήρα του.
Μεγάλωσε στην πόλη Πιατσέντσα, κοντά στο Μιλάνο, στις δεκαετίες του 1930 και 1940. Η μητέρα του Mariù, από την οποία πήρε το όνομά του το αγαπημένο του σκάφος, ανέλαβε να προστατεύσει τον Armani, την αδελφή του Rosanna και τον αδελφό του Sergio, κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών του παγκοσμίου πολέμου. Ο πατέρας τους, Ugo, λογιστής αρμενικής καταγωγής, δυσκολευόταν να βρει δουλειά μετά τον πόλεμο και ένας από τους φίλους του νεαρού Giorgio σκοτώθηκε από έκρηξη νάρκης.
Τα σκληρά παιδικά χρόνια και οι εμπειρίες του πολέμου ενέπνευσαν τον Armani να ακολουθήσει την αρχική του φιλοδοξία να γίνει γιατρός. Ξεκίνησε σπουδές ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, αλλά εγκατέλειψε τις σπουδές του πριν ολοκληρώσει το πτυχίο. Κατάφερε όμως να βρεθεί στην πόλη που θα τον έκανε διάσημο και στην οποία θα συνέβαλε τόσο πολύ.
Από το μηδέν στα 2,4 δισεκατομμύρια
Ήταν ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας του τα συμφέροντα της οποίας επεκτάθηκαν πολύ πέρα από την ένδυση, και περιλαμβάνουν ξενοδοχεία, είδη οικιακής χρήσης, ζαχαροπλαστική, εστιατόρια, προϊόντα ομορφιάς και κέντρα διασκέδασης. Ξεκίνησε την επιχείρησή του από το μηδέν, το 1975, πουλώντας το Volkswagen Beetle του, για να τη χρηματοδοτήσει. Σήμερα έχει έσοδα 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ και απασχολεί περίπου 8.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Η προσωπική του περιουσία εκτιμάται σε 11 δισεκατομμύρια δολάρια. Είναι αξιοσημείωτο ότι όταν ίδρυσε την εταιρεία του, ο Armani ήταν ήδη 40 ετών. Του πήρε μόνο επτά χρόνια για να περάσει από άγνωστος σε πρωταγωνιστής του εξωφύλλου του Time Magazine, το οποίο το 1982 αντιπροσώπευε την κορυφή της αναγνώρισης.
Η βαρύτητα του σωστού συντρόφου και τα πρώτα κουστούμια
Ο Armani άρχισε να σχεδιάζει γυναικεία και ανδρικά ρούχα ως ελεύθερος επαγγελματίας στις αρχές της δεκαετίας του 1970, μετά από μια εξαετή θητεία ως εκπαιδευόμενος του σχεδιαστή Nino Cerruti, για τον οποίο εργάστηκε στη Hitman, μια μάρκα αθλητικών ενδυμάτων. Πριν από αυτό, εργάστηκε για επτά χρόνια στο πολυκατάστημα La Rinascente στο Μιλάνο, ως διακοσμητής βιτρινών και πωλητής. Ο αρχιτέκτονας Sergio Galeotti, σύντροφος στη ζωή αλλά και στην επιχείρησή του, ενθάρρυνε τον Armani να ανοίξει το δικό του στούντιο. Όπως είπε ο Armani στο GQ το 2015 «Ο Sergio με έκανε να πιστέψω στον εαυτό μου. Με έκανε να δω τον ευρύτερο κόσμο». Οι δύο άνδρες ίδρυσαν την Armani μαζί.
Ο Galeotti ήταν πρόεδρος και συνιδιοκτήτης. Μαζί με τη βοηθό τους Irene Pantene, η οποία εξακολουθεί να εργάζεται για την εταιρεία μέχρι σήμερα, παρουσίασαν την πρώτη τους γυναικεία συλλογή για το φθινόπωρο του 1976 στην εβδομάδα μόδας του Μιλάνου. Μια συλλογή για την οποία εξασφάλισαν συμφωνία διανομής με την Barneys.
Ο Armani είχε ήδη γίνει ένας πολυσυζητημένος σχεδιαστής στην αναδυόμενη σκηνή της μόδας του Μιλάνου χάρη στα ευρύχωρα, πλούσια και σπορ δερμάτινα μπουφάν του για άνδρες. Οι πρώτες συλλογές για γυναίκες αποδείχθηκαν εξίσου εντυπωσιακές για τα μέσα. Η φήμη για το ταλέντο του εξαπλώθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου τον Απρίλιο του 1978, ο Armani είχε την πρώτη του ευκαιρία να εκτιναχθεί, όταν η Diane Keaton φόρεσε ένα από αυτά τα σακάκια για να παραλάβει το βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στα Βραβεία Όσκαρ εκείνης της χρονιάς. Ο Armani εκείνη την εποχή θόλωσε τα όρια μεταξύ γυναικείου και αντρικού ντυσίματος. Το ανδρόγυνο στιλ γεννιέται, κάτι που ήταν φεμινιστική δήλωση, και έμπνευσή του για αυτό ήταν η αδελφή του Rosanna και οι φίλες της.

American Gigolo και η εκτόξευση της φήμης
Έπειτα ακολούθησε ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα στην ιστορία του Armani, η πρωταγωνιστική εμφάνιση των ρούχων του με τον Richard Gere στην ταινία American Gigolo, που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 1980. Όπως είπε το 2017 ο Armani στο περιοδικό 1843 του Economist, η ταινία «Έκανε μια τρομερή αίσθηση: όλοι ήθελαν να μάθουν τι φορούσε ο Gere που τον έκανε να φαίνεται τόσο υπέροχος. Αυτό μου έδωσε μια ξαφνική θετική φήμη». Η τύχη αυτή οφείλεται στον μάνατζερ του Τζον Τραβόλτα που είχε αρχικά επιλεγεί για τον ρόλο. Όταν ο Travolta αποχώρησε από την ταινία, ο Armani έμεινε.
Παγκόσμια καταξίωση και προσωπική απώλεια
Σαφώς ρόλο δεν έπαιξε μόνο η τύχη. Το ταλέντο του Armani, το επιχειρηματικό του πνεύμα και το εργασιακό του ηθικό αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της επιτυχίας του. Καθώς οι ΗΠΑ έμπαιναν σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους ακμής τους, ο Giorgio Armani ήταν εκεί στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Οι νέες του μάρκες Emporio Armani και Armani Jeans προσέφεραν Armani σε πιο προσιτή τιμή. Περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, ο Armani γρήγορα έγινε συνώνυμος της ιταλικής μόδας στην αμερικανική και ευρύτερη συνείδηση. «Τόσα πολλά πράγματα συνέβησαν τόσο γρήγορα για μένα τότε», είπε ο Armani το 2017. «Ήταν η εποχή που όλα κινούνταν στην καριέρα μου».
Το 1985, ωστόσο, μια προσωπική τραγωδία διέκοψε τη σταθερή ανοδική πορεία της επαγγελματικής καριέρας του Armani. Μετά από μια ασθένεια, ο Sergio Galeotti πεθαίνει. «Ζούσαμε χωρίς να πούμε ούτε μια λέξη για την ασθένειά του, χωρίς καν να την αφήσουμε να μας βαρύνει», είπε ο Armani στο New York Magazine, 11 χρόνια αργότερα. Η απώλεια του συντρόφου του έπληξε βαθιά τον Armani, αλλά η επιχείρησή του συνέχισε να αναπτύσσεται.
Η πίεση της επιτυχίας και η πρόκληση της καινοτομίας
Αν και η δεκαετία του 1980 ήταν αυτή που καθόρισε το στιλ του Armani, συνέχισε να καθοδηγεί την κατεύθυνση της μόδας και την επόμενη δεκαετία, ιδιαίτερα στον τομέα της ανδρικής ένδυσης. Για την άνοιξη του 1990, πρότεινε ένα σακάκι με τρία κουμπιά, ψηλότερο γιακά και στενούς ώμους, αλλά με απαλή γραμμή, το οποίο ονόμασε «The Natural» και το οποίο θα καθόριζε το στιλ της ραπτικής τα επόμενα χρόνια. Ακόμη και η εμφάνιση των Prada και Calvin Klein δεν μπόρεσε να μειώσει την κυριαρχία του.
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το Made in Milan, ένα ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία του Martin Scorsese που δείχνει τον Armani στη δουλειά του να αναφέρει «Η κοινωνία αλλάζει και εγώ αλλάζω μαζί της. Προσπαθώ να φιλτράρω τις ιδέες μου μέσα από την καθημερινή πραγματικότητα». Αυτή η ρευστότητά του αλλά και η ικανότητά του να προσαρμόζεται άμεσα και γρήγορα στους καιρούς τον βοήθησε να παραμείνει επίκαιρος και ταυτόχρονα διαχρονικός. Άλλωστε κατά τη διάρκεια της πανδημίας έστησε την πρώτη ψηφιακή επίδειξη τον Φεβρουάριο του 2020, αναφέροντας ότι «υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνουν τα πράγματα».
Μεταξύ 1990 και 1995 η εταιρεία αναπτύχθηκε ραγδαία, και ο Armani ένιωθε την πίεση της επιτυχίας. Αργότερα είπε για εκείνη την περίοδο: «Δεν μπορούσα πλέον να αναλαμβάνω ρίσκα όπως παλιά και δεν μπορούσα να αντέξω το να μην πουλάω — δεν μπορούσα να αντέξω οικονομικά ούτε μια πτώση στις πωλήσεις. Ο σχεδιασμός έγινε εμπορική ευθύνη». Όλο και περισσότερες σειρές δημιουργήθηκαν: νυχτικά, προϊόντα ομορφιάς. και η ανάπτυξη διατηρήθηκε.
Διαβάστε επίσης
Επιβράδυνε ο ρυθμός ανάπτυξης, στο 1,7% το 2ο τριμήνο – Σημαντική άνοδος των επενδύσεων
ΕΚΠΑ: Ιδρύει παράρτημα σε Λευκωσία και Λάρνακα με 4 Σχολές και 8 Τμήματα
Βρετανία: Πέθανε η Δούκισσα του Κεντ σε ηλικία 92 ετών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Άδικο το πρόστιμο της ΕΕ στην Google – Απειλεί ξανά με δασμούς
- Γουόρεν Μπάφετ: Τα μαθήματα ζωής και επενδύσεων του «γκουρού» των αγορών
- Πώς θα γίνεται η εκπαίδευση και πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων – Μιλούν στο mononews Χορμόβα, Δαμίγος
- Πόσα χρήματα εξασφάλισε η ΑΕΚ χάρη στην πρόκρισή της στο Conference League
