Business

Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Το πλάνο για την πανδημία, οι μπουτίκ καφέ και η στροφή στο online

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Αντώνης Αυγερόπουλος, Nespresso Hellas

Αντώνης Αυγερόπουλος, Nespresso Hellas


Την αυξανόμενη τάση για περισσότερη κατανάλωση στο σπίτι επιχειρεί να αξιοποιήσει η Nespresso, προσαρμόζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η πανδημία στην αγορά του καφέ.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο mononews.gr o Γενικός Διευθυντής της Nespresso Hellas, Αντώνης Αυγερόπουλος, η κατανάλωση στο σπίτι αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα, η οποία όπως λέει θα παραμείνει τουλάχιστον για το φετινό χειμώνα και εκτιμά πως η αναζήτηση ποιοτικού καφέ αλλά και ειδικού εξοπλισμού που χρησιμοποιούν επαγγελματίες baristi θα γίνει ακόμα πιο ενεργή το επόμενο διάστημα.

Ανάλογη πορεία, περιμένει, πως θα εμφανίσουν και οι ηλεκτρονικές παραγγελίες, οι οποίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα πολλούς μήνες μετά το πρώτο lockdown. Όσον αφορά στην επέκταση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων Nespresso Boutiques, ο κ. Αυγερόπουλος σημειώνει πως αποτελούν βασικό πυλώνα της στρατηγικής ανάπτυξης και πάντα εξετάζονται ευκαιρίες, ωστόσο στην παρούσα φάση και για το επόμενο εξάμηνο δεν προγραμματίζεται η λειτουργία κάποιου νέου σημείου.

Πώς εξελίσσονται οι εργασίες της εταιρείας εν μέσω πανδημίας; Ποια είναι η πορεία του ηλεκτρονικού καταστήματος και τι περιμένετε από εδώ και πέρα;

Η Nespresso, από την πρώτη ημέρα του lockdown την περασμένη άνοιξη, όταν επέλεξε να κλείσει τις Boutiques της χωρίς να υπάρχει σχετική υποχρέωση λόγω του αντικειμένου της, έως και σήμερα, συνέχισε να τροφοδοτεί τους καταναλωτές απρόσκοπτα με προϊόντα της. Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης από το Nespresso site και το Nespresso App, αλλά και το τηλεφωνικό κέντρο, μας βρήκαν έτοιμους να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες παραδόσεων και μάλιστα στο μεγαλύτερο κομμάτι της επικράτειας εντός 24 ωρών. Η υψηλότερη ζήτηση για ηλεκτρονικές αγορές παραμένει σε ένα βαθμό και αρχίζει να παγιώνεται ως αγοραστική συνήθεια. Σε αυτό συνέβαλε ιδιαίτερα το πολύ φιλικό και εύχρηστο e-commerce κανάλι μας που μετατρέπει την απλή διαδικασία αγοράς σε μια θετική εμπειρία για τα μέλη μας. Φυσικά, η προτίμηση των πελατών μας στις Nespresso Boutiques παραμένει ισχυρή και σήμερα η πλειονότητα αυτών συνεχίζει να μας εμπιστεύεται σε αυτές, αναζητώντας μία ξεχωριστή, αλλά και ασφαλή εμπειρία. Στον αντίποδα οι πωλήσεις Β2Β έχουν όπως είναι αναμενόμενο μειωθεί.

Η πορεία των πωλήσεων

 Σε μια περίοδο που οι καταναλωτές περιορίζουν τις εξόδους για διασκέδαση, πόσο ευνοείται η κατανάλωση καφέ εντός σπιτιού;

Η κατανάλωση καφέ στο σπίτι όντως αυξήθηκε τους τελευταίους μήνες. Σε μεγάλο βαθμό έχει αντισταθμίσει τις μειωμένες πωλήσεις στους χώρους γραφείων. Την ίδια ώρα, όμως, λόγω των περιοριστικών μέτρων αλλά και της μείωσης της φετινής τουριστικής κίνησης, οι πωλήσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο ήταν μειωμένες, χωρίς όμως αυτή η μείωση να αντισταθμίζεται.

Μέσα σε αυτό το ρευστό περιβάλλον, η Nespresso συνεχίζει να προσπαθεί να αφουγκράζεται την αγορά προσαρμόζοντας και βελτιώνοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της ανάλογα με το κανάλι προτίμησης των καταναλωτών.

Απόρροια της στροφής της κατανάλωσης καφέ στο σπίτι, πιστεύω μπορεί να είναι η αναζήτηση καφέ, μηχανών και εξοπλισμού που θα δίνουν τη δυνατότητα στον οποιοδήποτε να δημιουργήσει συνταγές που κατά το παρελθόν μόνο επαγγελματίες baristi μπορούσαν να ετοιμάσουν. Ακόμα και λύσεων που έχουν τα χαρακτηριστικά αυτά και που είναι εύκολη η παρασκευή πολλών διαφορετικών ροφημάτων καφέ στο ίδιο νοικοκυριό.

Πόσο επηρεάζει τις εργασίας σας η τηλεργασία, η οποία επεκτείνεται και ενισχύεται λόγω της έξαρσης του Covid-19;

Εκτιμώ ότι υπάρχουν τάσεις στην αγορά, οι οποίες μας βρίσκουν έτοιμους να ανταποκριθούμε. Αναφέραμε πριν τις διαδικτυακές πωλήσεις, αλλά και η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι είναι μια πραγματικότητα που θα παραμείνει για το φετινό χειμώνα τουλάχιστον. Η τηλεργασία σε κάποιον βαθμό θα παγιωθεί και στο μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, πιστεύω ότι η αναζήτηση για ποιοτικό καφέ στο σπίτι θα γίνει ακόμα πιο ενεργή, προσπαθώντας να προσφέρουμε στους εαυτούς μας με εύκολο τρόπο έναν καλής ποιότητας καφέ.   

Επιβράβευση καταναλωτών

Με δεδομένη την πίεση που δέχονται τα εισοδήματα, εξετάζετε το ενδεχόμενο να ακολουθήσετε επιθετικότερη τιμολογιακή πολιτική το επόμενο διάστημα;

Η προσπάθειά μας καθημερινά είναι να παρέχουμε την βέλτιστη ποιότητα στον καφέ και τις υπηρεσίες μας σε ένα τέτοιο προσιτό πλαίσιο που οι καταναλωτές να νιώθουν δικαιωμένοι για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν. Ίσως άξιο αναφοράς εδώ είναι ότι η Nespresso έχοντας ως γνώμονα τα μέλη της και την ικανοποίηση τους, παρουσίασε πρόσφατα το πρόγραμμα επιβράβευσης Nespresso & You.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αφορά όλους τους πελάτες Nespresso, παλιούς και νέους. Από την πρώτη στιγμή που ο καταναλωτής πραγματοποιεί την πρώτη του αγορά καφέ γίνεται μέλος σε ένα πρόγραμμα που τον επιβραβεύει χρόνο με το χρόνο, αλλά και με την κατανάλωσή του καθώς θα κατακτά διαφορετικές βαθμίδες. Όσο ο καταναλωτής ανεβαίνει βαθμίδα, έχει τη δυνατότητα να απολαμβάνει έναν αυξημένο αριθμό προνομίων, όπως εκπτώσεις σε μηχανές, αξεσουάρ μέχρι αποκλειστική πρόσβαση σε Limited edition καφέδες και εμπειρίες σε συνεργαζόμενες εταιρείες.

Πριν την πανδημία είχατε ανακοινώσει ένα δυναμικό πλάνο επέκτασης με τη δημιουργία νέων καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Ποια είναι η κατάσταση σήμερα και πως σκέφτεστε να κινηθείτε επενδυτικά μέσα σε αυτό το περιβάλλον;

Είμαστε περήφανοι που την πρώτη μέρα μετά το γενικό lockdown εγκαινιάσαμε τη νέα πρωτοποριακή Nespresso Boutique στη Νέα Σμύρνη. Ο στρατηγικός σχεδιασμός μας βασίζεται στο να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση οι καταναλωτές μας στον καφέ και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Το δίκτυο των Nespresso Boutiques αποτελεί βασικότατο πυλώνα αυτής της προτεραιότητας και πάντα αναζητάμε ευκαιρίες ανάπτυξης του δικτύου μας. Στα σχέδια του επόμενου εξαμήνου δεν υπάρχει κάποιο νέο σημείο. Την ίδια στιγμή, η επένδυση σε νέες σύγχρονες υπηρεσίες και τεχνολογίες λειτουργεί προς την ίδια κατεύθυνση της ευρύτερης διαθεσιμότητας.

Έμφαση στην ανακύκλωση

Πώς εξελίσσονται οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Nespresso στον τομέα της ανακύκλωσης;

Ο όρος ανακύκλωση αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Nespresso. Πράγματι από το 1991, υλοποιούμε μια σειρά από πρωτοβουλίες που στόχο έχουν την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία της ανακύκλωσης των καψουλών. Στο πλαίσιο του προγράμματος ανακύκλωσης που υλοποιούμε στην Ελλάδα ήδη από το 2014, αναπτύξαμε πρόσφατα την πρωτοποριακή υπηρεσία «Ανακύκλωση στο σπίτι» όπου οι πελάτες της Nespresso παραδίδουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλές τους στον μεταφορέα με την παραλαβή της παραγγελίας τους στο σπίτι.

Το κόστος συσκευασίας, συλλογής, μεταφοράς και διαχείρισης των καψουλών το αναλαμβάνει η εταιρεία, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση για τον πελάτη. Στην προσπάθεια να ελαττώσουμε τον αντίκτυπο των καψουλών στο περιβάλλον και να βελτιστοποιήσουμε τον κύκλο ζωής τους πρόσφατα παρουσιάσαμε και στην χώρα μας τις πρώτες κάψουλες καφέ (Master Origin Colombia) από 80% ανακυκλωμένο αλουμίνιο.

Μέχρι τα μέσα του 2021 θα έχουμε επιτύχει το ίδιο και σε ολόκληρη την γκάμα καψουλών. Αυτό είναι σημαντικό μιας και η παραγωγή ανακυκλωμένου αλουμινίου απαιτεί 95 % λιγότερη ενέργεια σε σχέση με την παραγωγή νέου αλουμινίου. Το αλουμίνιο, πέραν του ότι είναι το βέλτιστο υλικό για να διατηρεί τον αλεσμένο καφέ φρέσκο, μπορεί να ανακυκλώνεται επ’ άπειρον και να επαναχρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στην παραγωγή νέων προϊόντων. Τα υπολείμματα του καφέ από την άλλη μεριά αποστέλλονται για να επανεπεξεργαστούν και να χρησιμοποιηθούν είτε ως φυσικό λίπασμα είτε ως οργανικό υλικό για την παραγωγή βιοαερίου. Έτσι, λοιπόν, η ζωή της κάθε κάψουλας δεν τελειώνει αλλά παρατείνεται, συμβάλλοντας στην κυκλική οικονομία.

Πώς ανταποκρίνονται οι Έλληνες καταναλωτές στα προγράμματα ανακύκλωσης της Nespresso και ποιος είναι ο στόχος που βάζετε για το μέλλον; 

Το ελληνικό καταναλωτικό κοινό έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προγράμματα ανακύκλωσης της Nespresso. Τα στοιχεία καταγράφουν αυξητική πορεία χρόνο με το χρόνο. Το 2019 το ποσοστό ανακύκλωσης στην Ελλάδα ήταν 6% ενώ φέτος άγγιξε το 22% με στόχο μέσα στο 2023 να φτάσει το 30%. Εμείς, από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να προωθούμε την κυκλική χρήση αλουμινίου, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές μας να ανακυκλώνουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλες. Επί του παρόντος, έχουμε τη δυνατότητα να ανακυκλώνουμε πάνω από το 96% των χρησιμοποιημένων καψουλών και στοχεύουμε να αυξήσουμε αυτό το ποσοστό σε 100% μέσα στο 2023.

Who is Who

Η Nespresso Hellas, η οποία αποτελεί μέρος του ομίλου Nestle ξεκίνησε το 2011, σημειώνοντας ραγδαία ανάπτυξης και αναπτύσσοντας παρουσία με φυσικά καταστήματα. Σήμερα, διατηρεί δίκτυο 7 καταστημάτων Nespresso Boutique στην Αθήνα και 2 στην Θεσσαλονίκη και απασχολεί περίπου 140 άτομα προσωπικό. Το 2018, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 24,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε περίπου 800 χιλ. ευρώ. Στο πεδίο ευθύνης της Nespresso Hellas είναι η Κύπρος, αλλά και οι αγορές των Βαλκανίων.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

 


ΣΧΟΛΙΑ