• Bons Vivants

    Μονακό: «Πριγκιπικό» ποτό σε συλλεκτικό μπουκάλι με την υπογραφή Αλβέρτου

    • NewsRoom
    Πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό (Πηγή: Facebook)

    Πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό (Πηγή: Facebook)


    «Κάθε χειμώνα, οι νεραντζιές που ομορφαίνουν τις κύριες λεωφόρους του Μόντε Κάρλο, γεμίζουν με φρούτα». Αυτό αποτελεί μια έντονη ανάμνηση από τα παιδικά του χρόνια ο Philip Culazzo.

    «Έμοιαζαν τότε με χριστουγεννιάτικα στολίδια, αλλά με υπέροχο άρωμα – ποτέ δεν είχαν ψεκαστεί με φυτοφάρμακα-», αναφέρει, σχολιάζοντας τις αστικές εκτάσεις του παρελθόντος, με τα εσπεριδοειδή, όταν το Πριγκιπάτο είχε ακόμη κάποια καλλιεργήσιμα κτήματα.

    Ωστόσο, ο ενήλικος πια Culazzo, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης μιας εταιρείας εμπορίας θαλασσινών, εξεπλάγην όταν έμαθε την τύχη αυτών των καρπών.

    Στο σύνολό τους, εκτός από μια ελάχιστα από τoυς σχεδόν 15 τόνους που παρήχθησαν από τα 600 περίπου δέντρα, απλώς αποτεφρώθηκαν.

    Εκτιμώντας το γεγονός ως μια σπατάλη και διερωτώμενος τον τρόπο που θα μπορούσαν τα φρούτα να αξιοποιηθούν, ξεκίνησε να ασχολείται με την απόσταξη τα Σαββατοκύριακα, χρησιμοποιώντας μερικά πορτοκάλια και έναν εξοπλισμό που είχε αγοράσει ως “χομπίστας”.

    Το απόσταγμα που προέκυψε (ένα πικάντικο λικέρ, όχι πολύ γλυκό, πιο κοντά σε ένα ιταλικό amaro παρά στο Cointreau) έγινε γνωστό ως L’Orangerie και ήταν το πρώτο προϊόν που κυκλοφόρησε με το σήμα La Distillerie de Monaco του Culazzo πριν από έξι χρόνια .

    Εργαζόμενος από ένα κατάστημα σε μέγεθος κουτιού κοσμημάτων στο La Condamine, σε μικρή απόσταση με τα πόδια από το Port Hercules, σύντομα άρχισε να ασχολείται με το τζιν, χρησιμοποιώντας τοπικά βοτανικά και εσπεριδοειδή.

    Αρχικά, ήθελε να το ονομάσει Le Rocher, αλλά υπήρξαν εμπόδια: Η επωνυμία, είναι ένα από τα τρία εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Monaco και Monte Carlo, που ανήκουν στο κράτος.

    Αντ ‘αυτού, επέλεξε να απεικονίσει επάνω στο μπουκάλι το σημείο του παλατιού στην κορυφή του βράχου, δημιουργώντας ένα πανέμορφο αντικείμενο Art Deco, που είναι από μόνο του συλλεκτικό.

    Ο Culazzo παράγει επίσης ένα τζιν limited edition με κόστος 250 ευρώ το μπουκάλι (περίπου 265 δολάρια) για το κοντινό Hotel du Cap-Eden-Roc, μια εκδοχή με πεύκα και λουλούδια από τους κήπους του θερέτρου.

    Στο μπουκάλι απεικονίζεται το παραθαλάσσιο ξενοδοχείο.

    Το βασιλικά εγκεκριμένο mesccia και η συνεργασία με το παλάτι

    Η επόμενη δημιουργία του όμως, θα αποτελέσει ίσως το πιο συναρπαστικό έργο του.

    Το Μονακό ήταν κάποτε συνώνυμο με ένα τοπικό ποτό (τύπου ρούμι), γνωστό ως mesccia και ο Culazzo συνεργάστηκε με τον ίδιο τον πρίγκιπα Αλβέρτο (μεταξύ άλλων) για να αναβιώσει αυτή την παράδοση, βελτιώνοντας το ποτό, ώστε να “ταιριάζει” στους σύγχρονους ουρανίσκους.

    Το νέο, βασιλικά εγκεκριμένο mesccia είναι πιο πολυτελής, φτιαγμένο από χυμό ζαχαροκάλαμου πρώτης πίεσης και επομένως, περισσότερο παρόμοιο με το εκλεκτό ρούμι.

    Θα προσφέρεται τόσο σε παλαιωμένη όσο και σε λευκή έκδοση, με την παλαιωμένη να περνάει χρόνο σε βαρέλια με βερμούτ.

    Ο Culazzo σκοπεύει να το λανσάρει στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ θα εξάγεται σε λίγες μόνο χώρες, κυρίως στην Ευρώπη.

    Προτείνεται οι ενδιαφέροντες να παραλάβουν ένα μπουκάλι από το κατάστημα του οινοπνευματοποιού.

    Αν και ο Culazzo μόλις απέκτησε μια μονάδα περίπου 3.000 τετραγωνικών μέτρων, προκειμένου να επεκτείνει την παραγωγή, το υπόγειο του καταστήματός του είναι ακόμα γεμάτο με καπάκια μπουκαλιών, ενώ η πρέσα για τους χυμούς βρίσκεται σε γωνία, έτοιμη για χρήση τον χειμώνα.

    «Είμαστε το αντίθετο από αυτό που σκέφτονται οι άνθρωποι για το Μονακό που περιλαμβάνει αυτά τα τεράστια φανταχτερά μέρη», επισημαίνει ο Culazzo.

    «Κάνουμε τα πάντα χειροκίνητα», συμπληρώνει.

    Πηγή: robbreport.com

    Διαβάστε επίσης: 

    Moller-Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός καταργεί 10.000 θέσεις εργασίας

    Reuters: Η Currys θα μειώσει το χρέος της με τα χρήματα από την εξαγορά της «Κωτσόβολος»



    ΣΧΟΛΙΑ