Το νέο Nissan X-Trail και μάλιστα στην υβριδική του έκδοση e-4ORCE, συνδυάζει σύστημα υβριδικής τεχνολογίας με τετρακίνηση, προσφέροντας τόσο χώρους για οικογενειακές υποχρεώσεις όσο και δυνατότητες εκτός δρόμου εφόσον εξοπλιστεί με τα κατάλληλα λάστιχα. Εξωτερικά το X-Trail δείχνει ώριμο αλλά και δυναμικό, συνδυάζοντας καθαρές γραμμές και τεχνογνωσία SUV.
Στο εμπρός μέρος, η μάσκα «V-Motion» της Nissan κυριαρχεί, ενώ τα φωτιστικά σώματα LED προσδίδουν μοντέρνο χαρακτήρα. Πληθωρικό συνολικά το εμπρός μέρος με λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε εξορμήσεις εκτός ασφάλτου.

Στο πλάι, το αμάξωμα εκτείνεται ομοιόμορφα με μήκος που φτάνει τα 4.680mm, με το μεταξόνιο να είναι στα 2.705 mm. Ταυτόχρονα αποπνέει μια πολυτελή κομψότητα με τους τονισμένους θόλους, τις μεγάλες πόρτες και τις πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 19″ όπου συμβάλλουν στην εικόνα ποιότητας και στιβαρής παρουσίας. Στο πίσω μέρος, ακολουθεί λιτή και κάθετη αισθητική, με διαιρούμενα φωτιστικά σώματα, αεροτομή ως προέκταση της οροφής και έναν διακριτικό διακοσμητικό διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, έτσι για να θυμίζει πως τα καταφέρνει και εκτός δρόμου.

Στο εσωτερικό του X-Trail η αίσθηση είναι ποιοτική. Η καμπίνα υποδέχεται έως και 7 επιβάτες, προσφέροντας άνετα καθίσματα και θερμαινόμενα για τις δύο πρώτες σειρές. Το σύστημα πολυμέσων ενσωματώνει μεγάλη οθόνη αφής 12″, ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ η έκδοση Techna που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή, διαθέτει ανοιγόμενη ηλιοροφή που πλημμυρίζει τον χώρο με φως.
Ο χώρος αποσκευών είναι πρακτικός, ελαφρώς περιορισμένος λόγω της τρίτης σειράς καθισμάτων. Από 500 lt στην τυπική διαμόρφωση μέχρι και πάνω από 1.200lt με τις δύο πίσω σειρές αναδιπλωμένες, παρέχει ουσιαστική ευελιξία για ταξίδια, φόρτωμα και γενικότερα για οικογενειακή χρήση. Η ποιότητα των υλικών, η εργονομία και η λιτή σχεδίαση με ποιοτικά υλικά βελτιώνουν την καθημερινή εμπειρία παρέχοντας άνεση και σύγχρονη-μοντέρνα αισθητική.

Καρδιά του X-Trail, είναι ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και σύστημα τετρακίνησης. Το υβριδικό σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 213 PS με μέγιστη ροπή 525 Nm. Η τεχνολογία e-POWER της Nissan, διαφέρει σημαντικά από τα παραδοσιακά υβριδικά (Full Hybrid). Η βασική αρχή λειτουργίας είναι η αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση των τροχών, με τον βενζινοκινητήρα να χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (ως γεννήτρια). Οι τροχοί κινούνται πάντα από δύο (στις τετρακίνητες εκδόσεις e-4ORCE) ηλεκτροκινητήρες.

Αυτό προσφέρει την άμεση ροπή, την αθόρυβη λειτουργία και την ομαλή επιτάχυνση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος. Ο ρόλος του θερμικού κινητήρα δεν είναι να κινήσει τους τροχούς, αλλά να λειτουργήσει ως γεννήτρια, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τον βενζινοκινητήρα διοχετεύεται: είτε απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα (ή στους ηλεκτροκινητήρες) για την κίνηση των τροχών, είτε στην μπαταρία ιόντων λιθίου του συστήματος για αποθήκευση, είτε και στα δύο, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Σε αντίθεση με τα συνήθη υβριδικά (Full Hybrid) όπου ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας μπορούν να κινούν τους τροχούς είτε ξεχωριστά είτε μαζί, στο Nissan X-Trail e-POWER μόνο οι ηλεκτροκινητήρες κινούν τους τροχούς. Στις τετρακίνητες εκδόσεις (e-4ORCE) όπως αυτή της δοκιμής μας, υπάρχει ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα να προσφέρεται ηλεκτρική τετρακίνηση χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, για ακόμα καλύτερο έλεγχο και σταθερότητα.

Eντός πόλης, το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά χωρίς να ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας. Kατά τις απότομες επιταχύνσεις μπορεί να ακουστεί ελαφρώς. Το πεντάλ του γκαζιού έχει άμεση απόκριση. Υπάρχουν πέντε προγράμματα οδήγησης όπου μπορούμε με τον περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα να επιλέξουμε ανάμεσα στα: Off-road, Snow, Standard, Eco και Sport.
Η τετρακίνηση 4WD e-4ORCE εγγυάται ισορροπία, πρόσφυση και έλεγχο σε διαφορετικά είδη οδοστρώματος, σε χιόνι, λάσπη ή όπου αλλού χρειαστεί αρκεί τα ελαστικά να είναι μεικτών συνθηκών. Δεν πρόκειται για ένα κλασσικό μηχανικό σύστημα, αλλά για αυτόνομη κίνηση των δυο αξόνων. Κάθε ένας (από τους 2) ηλεκτροκινητήρες κινεί ξεχωριστά έναν άξονα.
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας διαθέτει λειτουργία e-Pedal, όπου όταν είναι ενεργοποιημένη, αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο επιβραδύνει και ταυτόχρονα φορτίζει και την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, με επιλογή Eco στο πρόγραμμα και το e-Pedal ενεργοποιημένο, η μεικτή μέση κατανάλωση διατηρήθηκε σε εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο, στα 5,9 lt/100 km, στοιχείο που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ατού για το X-Trail, ειδικά σε αυτή την κατηγορία.
Δε νιώσαμε πουθενά υστέρηση ισχύος, αντιθέτως είχαμε περίσσεια σε κάθε περίπτωση, γεγονός που αποπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια στον οδηγό. Επιτρέπει τις άνετες προσπεράσεις και να κινείται σβέλτα όταν χρειάζεται, σύννομα πάντα.
Το νέο X-Trail φέρει εμπρός την κλασσική διάταξη με τα γόνατα MacPherson και πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων (multi-link). Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει έμφαση στην άνεση. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό στις γρήγορες καμπές και η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου ανάλογη της τιμής/κατηγορίας του Xtrail. Η ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς και τους θορύβους στο ταξίδι. Όπως είναι φυσιολογικό για SUV αυτού του όγκου, υπάρχουν κλίσεις ήπιας μορφής.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, μεταδίδει σωστή πληροφόρηση και ενισχύει τη σιγουριά του οδηγού. Σε γενικές γραμμές, η οδηγική συμπεριφορά του X-Trail συνδυάζει την άνεση με τον έλεγχο και την ευρυχωρία, καθιστώντας το κατάλληλο και για καθημερινή χρήση αλλά και για μεγαλύτερες εξορμήσεις. Το σύστημα φρένων ανταποκρίνεται σε κάθε συνθήκη χωρίς να αγχώνει τον οδηγό καθώς αντιλαμβάνεται πως δεν μεταβάλλεται η δυναμική του.
Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα συστήματα που προσφέρουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας και βοηθούν τον οδηγό ώστε να οδηγεί ξεκούραστος και με το λιγότερο δυνατό άγχος. Συστήματα όπως ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, αυτοπροσαρμοζόμενη διατήρηση ταχύτητας, ανίχνευση πεζών, κάμερες περιμετρικά, αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλά ακόμη.
Ωστόσο, ένα σχόλιο για το σύστημα διατήρησης λωρίδας: Επεμβαίνει αρκετά έντονα και υπερβολικά νωρίς. Διορθώνει τη θέση του οχήματος και ταυτόχρονα φρενάρει, δημιουργώντας στιγμιαία μια «περίεργη» πλεύση του αυτοκινήτου και αναστάτωση στον οδηγό. Σε ακραίες συνθήκες – καταστάσεις αυτό μπορεί να καταστεί επικίνδυνο. Η παραμετροποίηση του συγκεκριμένου συστήματος ασφαλείας επιδέχεται βελτίωση. Υποχρεωτικά το απενεργοποιούσαμε για ομαλότερη εμπειρία οδήγησης.

Συνολικά, το Nissan X-Trail προσφέρει μια ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία. Συνδυάζει άρτια υβριδική τεχνολογία, προηγμένη τετρακίνηση, άνεση, χώρους, πρακτικότητα και αποδοτικότητα. Ανήκει στην κατηγορία των D-SUV και στοχεύει να ανταγωνιστεί τα: Ford Kuga, BYD Seal U, Toyota RAV4, Skoda Kodiaq, Chery Tiggo 8, Subaru Forester, Peugeot 5008, Honda CR-V.
Όλα αυτά διαθέτουν υβριδικά συστήματα και τετρακίνηση. Χάρη στις 7 θέσεις, το X-Trail έρχεται να ξεχωρίσει και μάλιστα με τιμή από 39.990€ για υβριδικό με κίνηση εμπρός και από 46.990€ για υβριδικό με κίνηση και στους 4 τροχούς.
Αν κάποιος αναζητά ένα τεχνολογικά προηγμένο SUV που να καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες χωρίς να προβληματίζει στο πρατήριο, διαθέτοντας τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης το X-Trail αποτελεί μια τίμια επιλογή. Με πλούσιο εξοπλισμό, τεχνολογία, άνεση, είναι έτοιμο για όποιον δρόμο κι αν επιλέξετε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan X-Trail 1.5 lt 213 PS A/T e-4orce 4WD 7-Seat TECHNA
- Κυβισμός: 1.497 cc
- Συνδυαστική ισχύς: 213 PS
- Συνδυαστική ροπή: 525 Nm
- Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
- Κιβώτιο: αυτόματο 1 σχέσης
- Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.680 / 1.840 / 1.695 mm
- Μεταξόνιο: 2.705 mm
- Χώρος αποσκευών: 500 lt -1298 lt σε διθέσια διαμόρφωση
- Βάρος: 1.908 kg
- Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 180 km/h
- Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,9 lt/100km
- Εκπομπές CO2: 147 gr/km
- Τέλη κυκλοφορίας: 102 ευρώ
- Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 53.390 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
F1 Μεξικό: Επί ίσοις όροις Πιάστρι – Νόρις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Τι συμβαίνει με την Coca Cola, το κάλεσμα της Βρεττού, η γενναιόδωρη εθελουσία στη ΔΕΗ, η Jaguar του «Φραπέ», τι τρέχει με Δένδια κι ένας νέος βουλευτικός έρως
Ελαιόλαδο: Αυτή είναι η τιμή εκκίνησης της νέας συγκομιδής – Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές παραγωγού και λιανικής