Έχεις την αίσθηση πως πάγωσε ο χρόνος και έχεις μείνει μόνος: Μαζί του! Δεν έχει ρεύμα, δεν έχει turbo, έχει διαφορικό τύπου Torsen περιορισμένης ολίσθησης, σχέση kg/PS στο 5.5, αεριζόμενους δίσκους της Brembo μπρος πίσω και ελαστικά 215/45/17. Το Subaru BRZ μοιάζει σα να ξέφυγε από την λαίλαπα των αλλαγών, των πολιτικά ορθών επιλογών, των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που στοχεύουν στο να επιβληθούν και να ευνουχίσουν.

Είναι ελαφρύ, είναι καλοστημένο, δεν κοπανά αναίτια, κρατάει απίστευτα, γυρνάει γλυκά και ελέγχεται απλά διαισθητικά με λίγο τιμόνι και λίγο γκάζι. Έχει μάλιστα ένα δώρο από την Aisin μια εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της Toyota: Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που διευκολύνει ιδιαίτερα στην κίνηση στην πόλη. Προέρχεται από την Lexus, δεν έχει έμφαση στην άνεση αλλά στην σπορ οδήγηση. Χωρίς βέβαια να αλλάζει με τέρμα γκάζι ή να κατεβάζει στις 6000rpm.

1

Subaru Brz

Κοιτάς απέξω το BRZ και σου φτιάνει τη διάθεση. Ένας μηχανικός προφανώς «βλέπει» το κάλυμμα της κλασικής συνταγή σπορ αυτοκινήτου: κινητήρας boxer μπροστά, ο οποίος συμβάλλει σε ένα εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους, κίνηση στους πίσω τροχούς χαμηλό βάρος και κατανομή 50/50. Ένας απλός άνθρωπος μη μυημένος κοιτά το σχήμα: Δεν προσπαθεί να είναι υπερβολικά φουτουριστικό ή επιθετικό, αλλά εστιάζει σε καθαρές γραμμές που εξυπηρετούν τόσο την αεροδυναμική όσο και την οπτική αίσθηση ενός πραγματικού σπορ coupe.

Subaru Brz

Το BRZ βρίσκεται κοντά στο έδαφος για να μπεις και να βγεις πρέπει να είσαι αντίστοιχα ελαφρύς και με δυνατούς τετρακέφαλους. Η χαμηλή οροφή, η μεγάλη κλίση του παρμπρίζ και του πίσω τζαμιού, δημιουργούν μια σιλουέτα που “κάθεται” στον δρόμο. Τα φουσκωμένα φτερά, ειδικά στους πίσω τροχούς, δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας και πλάτους, υποδηλώνοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς και την ικανότητά του να χορεύει στην άσφαλτο.

Subaru Brz

«Μα φανάρι από Yaris;» σχολιάζει ένας φίλος. Κανένα πρόβλημα το Yaris ξεχωρίζει για την σχεδίασή του. Συνολικά το BRZ δεν ενέχει δράμα: Οι γραμμές ρέουν ομαλά, προσδίδοντας μια διαχρονική κομψότητα που δεν θα δείχνει παλιομοδίτικη μετά από χρόνια. Το ρύγχος του BRZ είναι ιδιαίτερα χαμηλό, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει καλή ορατότητα και ενισχύοντας την αίσθηση του σπορ αυτοκινήτου. Η μεγάλη κεντρική εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα είναι χαρακτηριστική και λειτουργική, θυμίζοντας αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Subaru Brz

Το μακρύ καπό φιλοξενεί τον boxer κινητήρα, ενώ το κοντό πίσω μέρος τονίζει τον δυναμισμό. Οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι κάτι που συμβάλλει στην ευελιξία και την οδική συμπεριφορά. Τα παράθυρα των θυρών χωρίς πλαίσιο είναι ένα χαρακτηριστικό σπορ coupe, προσθέτοντας στην κομψότητα και την αίσθηση του “καθαρού” σχεδιασμού. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από καθαρές, οριζόντιες γραμμές που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Το σπορτίφ προφίλ ολοκληρώνεται με τις δύο ορατές απολήξεις της εξάτμισης.

Subaru Brz

Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού, αισθάνεσαι σα να φοράς το αυτοκίνητο βρίσκεις εύκολα τη σωστή απόσταση από τα χειριστήρια και βολεύεσαι. Προφανώς οι πίσω θέσεις είναι οριακές, επουδενί δε χωρά κάποιος πίσω μου, βολεύτηκαν η κόρη μου και η γυναίκα μου για μικρή απόσταση. Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι σπορ, τα καθίσματα από σουέντ δέρμα με κόκκινες λωρίδες σε αγκαλιάζουν και η διαμόρφωση σε προδιαθέτει για τη συνέχεια. Πατώντας το κουμπί, το χαρακτηριστικό γουργούρισμα του επίπεδου κινητήρα κάνει αισθητή την έναυση. Με χωρητικότητα στα 2.4lt και ισχύ στα 230PS έχει τη δύναμη για να σπάσεις την πρόσφυση όπου θες. Προσοχή το BRZ δεν είναι παντιλικομηχανή. Κάνει όμως όσες πάντες θες, όπου θες, όποτε θες. Αλλά δεν φτιάχτηκε γι’ αυτό.

Subaru Brz

Φτιάχτηκε για να οδηγείται. Στην εθνική οδό ταξιδεύεις απροβλημάτιστα, σχεδόν καθώς ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αισθητός στις επιταχύνσεις. Με το διατηρητή ταχύτητας στα νόμιμα όρια (130km/h) το ταξίδι είναι χαλαρό και ξεκούραστο. Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο αρχίζουν τα γλέντια. Το BRZ έχει φτιαχτεί για να στρίβει. Είναι γραμμικό, άμεσο και ευθυτενές. Κάνει ακριβώς αυτό που θες και όσο πιο λιτή είναι η εντολή που δίνεις από τα χειριστήρια τόσο πιο ακριβές είναι το αποτέλεσμα.

Subaru Brz

Αν θες πάντες βγάζεις τα ηλεκτρονικά, μένεις στο γκάζι και απλά στρίβεις λίγο το τιμόνι προς το μέρος που γλιστρά η ουρά. Χαμόγελο και πάμε πάλι, σ’ αυτό το BRZ είναι ασυναγώνιστο. Πέρα από το ζύγισμα και την ακαμψία υπάρχουν άλλα δυο στοιχεία που κάνουν τη διαφορά: Το ραλιτζίδικο σετάρισμα της ανάρτησης από τους μηχανικούς της Subaru (σ.σ: πρώτα γέρνει, μετά στρίβει ) και η ουδέτερη συμπεριφορά στην είσοδο της στροφής. Το BRZ δεν υποστρέφει, εκτός κι κάνεις κάποιο σοβαρό λάθος.

Subaru Brz

Εν κατακλείδι ζώντας μαζί του, αναβαθμίζεσαι. Τόσο σαν οδηγός, όσο και σε φυσική κατάσταση ώστε να μπαινοβγαίνεις εύκολα. Αθλητική φινετσάτη εμφάνιση και τόσο στο όχημα όσο και σε εσένα. Το BRZ είναι ένα λαμπρό δείγμα μιας εποχής που έζησα και δεν υπάρχει πλέον, παρά μόνο στα όνειρά μας: Χάραμα από Λεβίδι για Ελάτη, Χρυσοβίτσι, Τρίπολη, Λεβίδι. Θα είμαι πίσω πριν ξυπνήσετε, Γιάννη ευχαριστώ.

Subaru Brz

Τεχνικά χαρακτηριστικά Subaru BRZ 2.4lt
Κυβισμός: 2.400 cc
Ισχύς: 228PS/7000 rpm
Ροπή: 250 Nm/3700 rpm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.264 / 1.780 / 1.310 mm
Μεταξόνιο: 2.57 mm
Χώρος αποσκευών: 178 lt
Βάρος: 1280 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 217 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9 lt/100km
Εκπομπές CO2: 191 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 540 ευρώ
Τιμή:

Subaru Brz

Διαβάστε επίσης:

BMW OIKOS

F1: Η ώρα των αποφάσεων

Οδηγούμε τo ηλεκτρικό Smart #3 Pro +