Η φωτογράφηση του 3008 έγινε στο The Ranch Σοφικού
Συμπληρώσαμε τις πρώτες εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου C SUV της γαλλικής φίρμας.
Η 2η γενιά του 3008 άλλαξε τα δεδομένα σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την Peugeot. Σήμερα στην 3η του γενιά φέρει στοιχεία όπως το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα που βελτιώνει την άνεση κίνησης ειδικά εντός πόλης. Ταυτόχρονα ο σχεδιασμός εντός και εκτός εκσυγχρονίστηκε με το εσωτερικό να κάνει το επόμενο βήμα για το i cockpit που πλέον περνά στη φάση της ωριμότητας.
Εξωτερικά το σχήμα του εντυπωσιάζει θετικά προσδίδοντας κύρος και ταπεραμέντο. Παραπέμπει σε κουπέ κάτι που τονίζεται, από την πίσω αεροτομή και τις φαρδιές πίσω κολώνες στο χρώμα της οροφής. Οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις του (μήκος 4,54m, πλάτος 1,89m και ύψος 1,64m), καθιστούν το γαλλικό SUV ακόμα πιο εντυπωσιακό στον δρόμο, τονίζοντας τη αθλητική του υπόσταση. Στο μπροστινό μέρος συναντάμε την νέα μάσκα, η οποία δίνει την εντύπωση ότι είναι ενσωματωμένη στο υπόλοιπο αμάξωμα και έχει σχεδιαστεί για να φέρει στο κέντρο της το νέο έμβλημα της Peugeot. Στα άκρα της βρίσκονται οι προβολείς LED και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας που συνεχίζουν να ακολουθούν τη λογική των νυχιών του λιονταριού.
Το πίσω τμήμα έχει πιο έντονες ακμές με λεπτά φωτιστικά σώματα LED που κλέβουν την παράσταση. Ο αεροδυναμικός συντελεστής στο 0,28 Cx, δεικνύει τη δουλειά που έχει γίνει για τη μείωση στροβιλισμών, αντιστάσεων και θορύβου. Την ίδια στιγμή η απόσταση από το έδαφος είναι τα 20 εκ., ενώ το γαλλικό μοντέλο συνεχίζει να εφοδιάζεται με περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά. Τα ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής μας ήταν διαστάσεων 225/55/19. Οι νέας σχεδίασης ζάντες 19 ιντσών δίνουν μια συνεχή αίσθηση κίνησης. Εύκολα το 3008 με μια τετράδα ελαστικών μεικτών συνθηκών μπορεί να κινηθεί σε ήπιες χωμάτινες διαδρομές.
Στο εσωτερικό τώρα οι σχεδιαστές της Peugeot εξέλιξαν το i-Cockpit διατηρώντας τα δυνατά του σημεία και αμβλύνοντας όσα επιδέχονταν βελτίωσης. Τα ψηφιακά όργανα και η κεντρική οθόνη ενοποιήθηκαν σε μια κυρτή με διάμετρο 21”. Παρότι έχουν ανατοποθετηθεί ψηλότερα μέρος της οθόνης συνεχίζει να κρύβεται από το μικρό τιμόνι, ειδικά για ψηλούς οδηγούς. Το αποδέχομαι ως μέρος του χαρακτήρα της ευρηματικής σχεδίασης. Το σύστημα πολυμέσων, είναι πιο εύχρηστο με το λογισμικό να ξεχωρίζει παρότι χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι εντυπωσιακός, η ποιότητα των υλικών αποδεκτή και οι επιφάνειες παραμένουν ευχάριστες στην όψη και λειτουργικές.
Το ύφασμα Rimini που καλύπτει σημαντικό τμήμα της καμπίνας (πόρτες, ταμπλό, κεντρική κονσόλα) δίνει μια αίσθηση οικειότητας. Όσον αφορά στα μικροαντικείμενα υπάρχουν, δύο ποτηροθήκες, δύο ντουλάπια στη κεντρική κονσόλα (το ένα με δύο USB-C και πρίζα 12V, το άλλο ψυγείο), ντουλαπάκι συνοδηγού και θέση για επαγωγική φόρτιση κάτω από τους διακόπτες αφής σε σημείο που δε φαίνεται το κινητό (πιο ασφαλές αν το ξεχάσεις). Συνολικά, 17 διαφορετικές θήκες μετρήσαμε στην καμπίνα του 3008, οι οποίες προσφέρουν 34lt χωρητικότητας.
Ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, πάνω στο ταμπλό, δίπλα στο κουμπί Start/Stop, μια λύση που επιτρέπει να δημιουργηθούν περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85, 100kg) κάθισα άνετα πίσω του. Αξίζει να τονίσουμε πως το μεταξόνιο έφτασε τα 2.74 m μεγαλώνοντας κατά 5cm. Το κεντρικό τούνελ περιορίζει τα πόδια του 5ου επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει 520 lt χωρητικότητα που ανεβαίνουν στα 1.480 lt σε διθέσια διαμόρφωση. Διαθέτει διπλό πάτο με δύο θέσεις για το δάπεδο, δύσχρηστα κλιπ για στήριξή του υπό γωνία, φωτισμό και πρίζα 12V. H αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος διαιρείται σε τρία τμήματα, 40:20:40.
Ο υβριδικός κινητήρας στηρίζεται στο γνωστό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα PureTech, που συνδυάζεται μ’ έναν ηλεκτροκινητήρα 15.6kw/ 28PS ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6). Τροφοδοτείται από μια μπαταρία 0,43kWh βάρους 12kg. Η συνολική ισχύς ανέρχεται σε 136PS και τα 230 Nm ροπής, με τη λειτουργία του συνόλου να είναι επικεντρωμένη στις εντός πόλεις διαδρομές με χαμηλές ταχύτητες. Εκεί η ηλεκτροκίνηση έχει τον πρώτο λόγο δίνοντας έναν πολιτισμένο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα βοηθά στις επιταχύνσεις εν κινήσει ώστε να αποφύγεις την ροή της κυκλοφορίας. Στο ταξίδι και σε επαρχιακό δρόμο ο οδηγός βασίζεται κυρίως στο θερμικό κινητήρα που είναι οριακός για τα 1650kg του αμαξώματος. Πόσο μάλλον αν σ’ αυτά προστεθούν τα βάρη μιας πολυμελούς οικογένειας καθώς το 3008 εκεί απευθύνεται. Η κατανάλωση που καταγράψαμε σε μεικτό κύκλο, πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο ήταν 9.3lt/100km με συνεχή χρήση κλιματισμού, δυο επιβαίνοντες και σύννομη συμπεριφορά στο γκάζι.
Στον αυτοκινητόδρομο το Peugeot 3008 είναι αθόρυβο και εξαιρετικά άνετο. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων δεν γίνεται αντιληπτό στη λειτουργία του καθώς οι αλλαγές ταχυτήτων είναι ανεπαίσθητες, χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Το Peugeot 3008 ταξιδεύει αρχοντικά σε σύννομες ταχύτητες. Σε δρόμο με στροφές η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, προσφέρει μια ασφαλή συμπεριφορά. Υπό πίεση το Peugeot 3008 θα υποστρέψει ελεγχόμενα προτού παρέμβουν τα ηλεκτρονικά. Η ομοιογενή του συμπεριφορά ταιριάζει με τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Εντός πόλης το υβριδικό σύστημα κάνει τη διαφορά καθιστώντας πολύ πιο ευχάριστη την οδήγηση του νέου μεσαίου SUV της Peugeot. Από στάση ξεκινάς ηλεκτρικά, μόλις αφήσεις το γκάζι σβήνει ο θερμικός κινητήρας και συνολικά στο σταμάτα ξεκίνα χάρη στο υβριδικό σύστημα το Peugeot είναι εντυπωσιακά ήσυχο και πολιτισμένο.
Συνολικά σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος τα δυνατά πλεονεκτήματα του νέου 3008 είναι η σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, η ηλεκτρική άνεση που προσφέρει το υβριδικό σύστημα εντός πόλης, η ραφιναρισμένη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, το ήσυχο – άνετο ταξίδι, η διαισθητικότητα του i cockpit και η ευρυχωρία του πορτμπαγκάζ. Αυτές είναι οι πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο γαλλικό SUV που μόλις έφτασε στη χώρα μας, ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή του. Μια εκτίμησή μας είναι ότι η βασική τιμή θα βρίσκεται λίγο πάνω από τις 35.000 ευρώ. Περισσότερα μετά την εκτενή δοκιμή μας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 3008 e–DCS6
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 136 PS/5500 rpm
Ροπή: 230 Nm/1750 rpm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.542/1895/ 1.641 mm
Μεταξόνιο: 2.739 mm
Χώρος αποσκευών: 520lt (1480lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.648 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9 lt/100km
Εκπομπές CO2: 127 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 80 ευρώ
Τιμή: Αναμένεται
Διαβάστε επίσης
ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2024: Με την ίδια ομάδα αγωνίζονται οι Αθανασούλας, Κεχαγιάς, Αμούτζας