Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV της Audi τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε καλής ποιότητας χωματόδρομο όπου εντυπωσιαστήκαμε από τη δουλειά της αερανάρτησης.
Το luxury SUV της Audi είναι βασισμένο σε μια πλατφόρμα (PPE) που φτιάχτηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Διαθέτει δυνατότητα φόρτισης με τάση 800V, η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του πατώματος προσδίδοντας στην ακαμψία και έχει γίνει βέλτιστη εκμετάλλευση των χώρων. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε ένα εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα που το βοηθούσε να επιβληθεί στο χώρο. Με μήκος στα 4.78m, πλάτος 2m και μεταξόνιο 2.9 m, είναι μεγάλο σε διαστάσεις αλλά ο όγκος του δεν ενοχλεί.
Οι αθλητικές γραμμές η κλειστή μάσκα Singleframe βαμμένη στο κόκκινο του αμαξώματος, το μυώδες πίσω μέρος, δημιουργούν μια αισθητική που ξεχωρίζει ακόμη και από την άμεση συγγενή του, την νέα ηλεκτρική Porsche Macan. Τα ξεχωριστής σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (OLED δεύτερης γενιάς με 360 ξεχωριστά τμήματα), οι μεγάλες ζάντες των 20 ιντσών και το λείο πάτωμα προσδίδουν στην εμφάνιση αλλά και την αεροδυναμική απόδοση (συντελεστής 0,28).
Μπαίνοντας στο εσωτερικό από το άνοιξε κλείσε της πόρτας έχεις την αίσθηση πως πρόκειται για εξαιρετικά στιβαρή κατασκευή. Τα εργονομικά φαρδιά καθίσματα κανακεύουν οδηγό και συνοδηγό. H εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, η πολυτέλεια σαγηνευτική «επιτέλους» σκέφτεσαι, το ξαναβρήκαν. Αρμονική συνύπαρξη οθονών, διακοπτών και λογισμικού με τρόπο που δεικνύει ενιαία λογική και προσέγγιση «less is more».
Η κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (με νέο λογισμικό) είναι στραμμένη προς τον οδηγό για πιο εύκολη αλληλεπίδραση. Μπροστά του βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών ενώ υπάρχει και μία τρίτη οθόνη, 10,9 ιντσών, εμπρός από τον συνεπιβάτη, η οποία διαθέτει το σύστημα Active Privacy Mode ώστε να μην βλέπει εκεί ο οδηγός και αποσπάται η προσοχή του.
Πάνω στο παρμπρίζ προβάλλεται Head-up-display με τις πληροφορίες να ‘αιωρούνται’ μπροστά από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Το σύστημα φωνητικού ελέγχου το οποίο λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη και ακούγοντας τι λέτε ενεργεί (για παράδειγμα αν πείτε ζεσταίνομαι ενεργοποιεί τον κλιματισμό). Θέλει λίγη εκπαίδευση και λίγη υπομονή όμως μέχρι να συνεννοηθείτε.
Οι χώροι είναι άπλετοι, καθώς δεν υπάρχει μπροστά ο όγκος του θερμικού κινητήρα, δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης, ούτε κιβώτιο ταχυτήτων. Οι πίσω απολαμβάνουν μεγάλη άνεση κινήσεων και αποστάσεις πρωτόγνωρες. Αντίστοιχος είναι και ο χώρος αποσκευών των 526lt ( σε διθέσια διαμόρφωση αγγίζει τα 1.526lt) ενώ στο μπροστινό καπό πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα υπάρχει στο εμπρός μέρος, επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 64lt.
Στο πάτωμα, κάτω από τα πόδια των επιβατών εδράζεται η μπαταρία των 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη), ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα μέρη καθένα με 15 κυψέλες. Ο ρυθμός φόρτισης που είδαμε σε ταχυφορτιστή έφτασε τα 215kw ανά ώρα. Ο ρυθμός φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι στα 11 kW ανά ώρα. Αξίζει να σταθούμε στο συνδυασμό ακαμψίας και αερανάρτησης την οποία φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας: Θυμίζει DS σε άνεση ενώ ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, η αερανάρτηση χαμηλώνει έως και 20 χιλιοστά.
Στη λειτουργία εκτός δρόμου, η αερανάρτηση ανυψώνεται έως και 28 χιλιοστά ή κατά 45 χιλιοστά στο πρόγραμμα off-road plus. Για ευκολία στην φόρτωση υπάρχει και η δυνατότητα χαμηλώματος του πίσω μέρους κατά 50 χιλιοστά. Όσον αφορά στη γεωμετρία της ανάρτησης υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Το ηλεκτρικό τιμόνι στηρίζεται σε ένα υποπλαίσιο, για περαιτέρω μείωση των κραδασμών και μεγαλύτερη ακρίβεια στην αίσθηση. Το σύστημα της τετρακίνησης στηρίζεται σε δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Η δύναμη είναι κυρίως πίσω όπου υπάρχουν και πιο φαρδιά ελαστικά.
Υπάρχουν πισωκίνητες εκδόσεις, με 185 kw (252PS), 225kw (306PS) και quattro με 285 kw (388PS) αλλά και 360kw (490PS), η τελευταία στην πιο σπορ έκδοση του μοντέλου, την SQ6 e-tron. Το Q6 e-tron quattro δοκιμής μας χρησιμοποιούσε έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) στον πίσω άξονα και έναν ασύγχρονο κινητήρα (ASM) στον μπροστινό άξονα.
Η έκδοση της δοκιμής μας με 285kw ισχύ επιτάχυνε από στάση ως τα 100km/h σε 5,9sec δευτερόλεπτα. Παρά τη συνεχή χρήση κλιματισμού αλλά και το ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο η μέση κατανάλωση οριακά ανέβηκε στις 21 kWh/100km, τιμή εξαιρετική για τις προδιαγραφές του οχήματος. Η πραγματική αυτονομία ξεπερνά τα 400km σε ταξίδι, κινούμενοι πάντοτε – εκ πεποιθήσεως – σύννομα. Εντός πόλης ένας υποψιασμένος οδηγός που εκμεταλλεύεται σωστά το one pedal (πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας) μπορεί άνετα με ομαλή οδήγηση να ξεπεράσει τα 500km.
Το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιεί εξελιγμένα λογισμικά με έξυπνα σενάρια ανάλογα τις συνθήκες κίνησης και η παραμετροποίησή του, επιτρέπει να ανακτά υψηλά ποσοστά ενέργειας σε καθημερινές συνθήκες κίνησης στην πόλη. Ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας μεταβάλλεται σε δύο στάδια, μέσω των paddles στο τιμόνι.
Στο δρόμο το Audi Q6 etron έχει δυο πρόσωπα: Ένα άνετο και ένα πολύ άνετο. Η αερανάρτηση κυριαρχεί στις αντιδράσεις του, τόσο σε ανομοιομορφίες όσο και σε στροφές. Το μεγάλο SUV διατηρεί αρχοντικό ρυθμό χωρίς να κοπανά ή να γέρνει. Το βάρος των 2.4tn ελέγχεται αποτελεσματικά και γίνεται πραγματικά αισθητό μόνο στα φρένα και στις απότομες αλλαγές πορείες.
Ακόμη και εκεί όμως το πλεονέκτημα της τοποθέτησης της μπαταρίας χαμηλά που παρασύρει αντίστοιχα το κέντρο βάρους και η σωστή κατανομή του ανάμεσα στους άξονες συμβάλλουν στην ομοιογενή συμπεριφορά στις απότομες αλλαγές πορείας.
Το Q6 e-tron είναι μια από τις κορυφαίες ηλεκτρικές προτάσεις, καθώς συνδυάζει επιδόσεις, άνεση, αποδοτικότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία. Με σχεδόν παντελή απουσία αεροδυναμικών θορύβων και αρχοντική συμπεριφορά σε βάζει στη δική του διάσταση. Ακόμα και σε σπορτίφ ρυθμούς, το Q6 e-tron εμπνέει ασφάλεια παρότι το βάρος και ο όγκος του δεν προσφέρονται για τέτοια οδήγηση.
Η ηλεκτρική ισχύ είναι παντού άμεσα διαθέσιμη αν και οι χαρτογραφήσεις της Audi δημιουργούν έναν πιο γραμμικό τρόπο απόδοσης χωρίς περιττές εκρήξεις που ταλαιπωρούν τους επιβάτες. Υπάρχει μία φτιαχτική αίσθηση επιτάχυνσης και μια αίσθηση πολυτελούς μετακίνησης που το κάνουν να ξεχωρίζει. Ο ανταγωνισμός διαθέτει Mercedes EQE, BMW iX, Volvo EX60 και Porsche Macan.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Audi Q6 e-tron quattro
Δύο ηλεκτροκινητήρες
Iσχύς: 285Kw (388 PS)
Μέγιστη συνδυαστική ροπή: 855 Nm
Μπαταρία: 100 kWh (ωφέλιμο: 94,9 kWh)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,9 sec
Τελική ταχύτητα: 210km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 21 kWh/km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.771/1.939/1.648 mm
Μεταξόνιο: 2.890 mm
Βάρος: 2.350 kg
Χώρος αποσκευών: 526lt (+64lt εμπρός) – 1.526 lt
Τιμή: Από 83.980 ευρώ
Διαβάστε επίσης
F1 Βρετανία: Ο Χάμιλτον έχει ραντεβού με την ιστορία
Ντιόγκο Ζότα: Πώς μια Lamborghini σκότωσε τον ποδοσφαιριστή της Λίβερπουλ

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Παύλος Ντε Γκρες: Θέλει να αγοράσει την υπερπολυτελή βίλα του Κουτσολιούτσου στις Σπέτσες – Στα 15 εκατ. ευρώ το τίμημα
Δέσποινα Γιαννακοπούλου: Δεν θα κατηγορήσω κάποιον που λέει ότι τα έχω όλα έτοιμα, γιατί έτσι είναι (video)
