• AUTO

    Οδηγούμε το 4κίνητο Audi Q3 Sportsback 230PS!


    Παραλαμβάνοντας το πανέμορφο κουπέ SUV σκεφτόμουν ότι από 1/1/2021 η Audi με βάση τις νόρμες ρύπων της Ε.Ε. θα δυσκολεύεται να ταξινομήσει τη συγκεκριμένη έκδοση 2.0lt, Quattro stronic με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TFSI απόδοσης 230PS.

    Δεδομένου ότι για κάθε όχημα με μέσο όρο εκπομπών ρύπων πάνω από 95gr CO2/km υπάρχει πρόστιμο 95 ευρώ ανά gr, το δίλιτρο τετρακίνητο SUV με 201 gr CO2/km κατά WLTP θα έχει 10 χιλιάδες ευρώ επιβάρυνση στην τιμή του. Κόστος που παραμένει άγνωστο αν θα το απορροφήσει η εταιρεία ή θα το μετακυλήσει στον πελάτη. Αν ρωτάτε τη γνώμη μου, κάπου στη μέση, οπότε αν θέλετε να αγοράσετε αυτό το όχημα, σπεύσατε μέχρι τέλους του 2020.

    Μετά από πολύ καιρό ενθουσιάστηκα μ’ ένα Audi, το Q3 Sportsback στην 4κινητη έκδοση των 230PS με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τύπου S tronic, πραγματικά δεν έχει καμία έλλειψη, αντίθετα υπάρχουν σημεία που το καθιστούν ξεχωριστό.

    Ας ξεκινήσουμε από αυτά που φαίνονται. Εξωτερικά σε σχέση με το απλό Q3 έχει κλίση στην οροφή προς τα πίσω, με κουπέ γραμμή και πιο φαρδιά πίσω κολώνα. Επίσης είναι μακρύτερο (16mm) και με πιο αθλητικές γραμμές στο πλάι. Μπροστά η μάσκα 3D που θυμίζει κυψέλη αγριομελισσών, εγκλωβίζει το βλέμμα. Για τους παλιούς τα φουσκωμένα φτερά παραπέμπουν σε μεγάλη διαδρομή ανάρτησης, ήτοι σε έκδοση Quattro.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό το πρώτο που εγκλωβίζει το μάτι είναι η άψογη σχεδιαστικά ενσωμάτωση της κεντρικής οθόνης 10.1 ιντσών στο ταμπλό. Μόνο οι Ιταλοί σε Giulia/Stelvio έχουν κάνει αντίστοιχα καλαίσθητη δουλειά.

    Κάθεσαι ψηλά, έχεις πανοραμική ορατότητα και τα άνετα, φαρδιά αναπαυτικά καθίσματα παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος. Συνολικά το εσωτερικό αποπνέει ένα αέρα ποιότητας και πολυτέλειας. Η εργονομία επίσης έχει τη δική της λογική όπως π.χ. ο στρογγυλός διακόπτης για το άνοιγμα του ηχοσυστήματος. Η οθόνη αφής είναι εύχρηστη όπως και το λογισμικό MMI.

    Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, πίσω η κεκλιμένη σκεπή δεν προβληματίζει τους πιο ψηλούς οδηγούς, αλλά τρίτος ενήλικας πίσω δε χωράει, μόνο παιδί. Ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά του (530lt) την ομοιομορφία του αλλά και τα δυο επίπεδα.

    Στον αυτοκινητόδρομο, το πρώτο που ξεχωρίζεις είναι η άνεση της ανάρτησης. Η οποία συνοδεύεται από εξαιρετική ηχομόνωση και καλή αεροδυναμική. Το Q3 Sportsback κρύβει την μ.ω.τ με εντυπωσιακό τρόπο. Πας με 130km/h και έχεις την αίσθηση ότι κινείσαι με 80km/h. Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο, αρχίζουν τα ωραία. Υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, καλή κατευθυντικότητα, γραμμική δύναμη (σ.σ: δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς turbo) εξαιρετική ισορροπία κρατήματος χάρη στην 4κινηση δε θες πολύ να παρασυρθείς νομίζοντας ότι οδηγείς RSQ3.

    Ακόμη κι αν αυτό συμβεί δεν χάνεται ο προσανατολισμός, το Q3 χάρη στα ηλεκτρονικά του βοηθήματα σε προστατεύει και σε βοηθά να επανέλθεις στο δρόμο.

    Εντός πόλης έρχεται ξανά στο επίκεντρο η άνεση της ανάρτησης, η ηχομόνωση και η απαρατήρητη λειτουργία του κιβωτίου Stronic. Προφανώς η επιλογή μας είναι η χαρτογράφηση Comfort για όλες τις μετακινήσεις πλην του επαρχιακού δρόμου. Εκεί προτιμούμε το Sport αρκεί το οδόστρωμα να είναι καλό καθώς το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 18 ιντσών. Παραδέχομαι πως δε δοκίμασα το πρόγραμμα off road ούτε έβγαλα σε χωματόδρομο το Q3 Sportsback. Το θεωρώ παράταιρο, το ίδιο ακριβώς πιστεύω και για τους ανταγωνιστές του όπως είναι η BMW X2 και η Mercedes GLC.

    Εν κατακλείδι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση, που μπορεί να λειτουργήσει ως ο καλύτερος πρεσβευτής μιας εποχής που τελειώνει. Μιας εποχής που μας αρέσει πολύ. Αλλά κακά τα ψέματα, περνάμε στην εξηλεκτρισμένη εποχή όπου τέτοια μοντέλα πολύ σύντομα θα εξαφανιστούν. Το πιο γοητευτικό σημείο του Q3 Sportsback είναι η εμφάνισή του. Μπα όχι, περισσότερο με κέρδισε ότι είναι πολύ πιο γρήγορο απ’ ότι αισθάνεσαι. Μπα όχι, η άνεση και η ποιότητα κατασκευής, μπα το σχήμα του…

    Τέλος πάντων κρατήστε ότι θέλετε από τα παραπάνω. Αν θέλετε δε και ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, σπεύσατε ως το τέλος του χρόνου. Χρόνια είχα να ενθουσιαστώ με Audi!

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Audi Q3 Sportsback Quattro

    Κινητήρας: 1984 cc
    Ισχύς: 230 PS/ 5000 -6700 rpm
    Ροπή: 35.8 kgm/1.500 -4400rpm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,5 sec
    Τελική ταχύτητα: 230 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 9,4lt/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 201 gr/km WLTP
    Τέλη κυκλοφορίας: 411 €
    Βάρος: 1700 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.500/1.843/1.567 mm
    Μεταξόνιο: 2.680 mm
    Χώρος αποσκευών: 530lt
    Τιμή: από 52.620 €

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ