Ένα ταξί Nissan LEAF, πρώτης γενιάς, διένυσε πάνω από 350.000km με την εργοστασιακή μπαταρία.
Ο Mendiluce παρέλαβε το ηλεκτρικό ταξί Nissan LEAF, τον Οκτώβριο του 2011. Τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF, κατασκευάστηκε στην Oppama της Ιαπωνίας και ήταν εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Αξίζει να τονιστεί ότι σήμερα το Leaf e+ διατίθεται με μπαταρία 62kwh που εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 500km. Ο Mendiluce αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου μετά από 354.000 χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μια σταγόνα ορυκτού καυσίμου!
Η εμπειρία του έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, καθώς ο στόχος του είναι να πείσει το κοινό για τα οφέλη της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων: «Διένυσα 270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων κ.α., από επισκέψεις στο συνεργείο. Το γεγονός ότι δεν εκπέμπω αέρια θερμοκηπίου και συμβάλλω στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα… αξία ανεκτίμητη».
Σύμφωνα με υπολογισμούς που παρείχε η Nissan, ένα συμβατικό ταξί με κινητήρα πετρελαίου θα είχε εκπέμψει 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το συγκεκριμένο LEAF, πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο 150 χιλιόμετρα την ημέρα, φτάνοντας κάποιες μέρες τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός / ιδιοκτήτης του επωφελούνταν κατά τη διάρκεια των γευμάτων/διαλειμμάτων ανάπαυσης για να επαναφορτίσει το όχημα: «Είναι καθαρά θέμα οργάνωσης. Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90% της καθημερινότητας μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι έφτανε τις 3 ώρες και σε σημείο γρήγορης επαναφόρτισης τα 45 λεπτά».
Ο πρώτος Ισπανός αυτοκινητιστής που «συμβίωσε» επαγγελματικά με ένα ηλεκτρικό όχημα δεν επιχειρούσε στη Μαδρίτη ή στη Βαρκελώνη, αλλά στο Βαγιαδολίδ, την ιδιαίτερη πατρίδα του. Το Βαγιαδολίδ διαθέτει 34 σημεία δημόσιας φόρτισης. Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή.
Παρά τη θλίψη για την απώλεια του αγαπημένου του LEAF, o Mendiluce θεωρεί ότι το Nissan LEAF χρησιμεύει ως παράδειγμα για να αναδειχθούν τα οφέλη από την καθημερινή χρήση του, καθώς και η ανθεκτικότητά του για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Ήδη στην Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016, η τοπική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις. Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, αλλά και στη χώρα μας όπου η κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ταξί μπορεί να φτάσει τις 10 χιλιάδες ευρώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιο μοντέλο είναι η Ferrari της Πόπης Σεμερτζίδου που δέσμευσε η Αρχή για το Ξέπλυμα και πόσο κοστίζει
- AEGEAN-INDIGO: Μαζί στο στοίχημα για την αγορά της Ινδίας- Στόχος ο 4πλασιασμός της σημερινής κίνησης
- ΔΕΗ myHome Plan: Με 60 ευρώ, περισσότερα από ενέργεια σε ένα λογαριασμό
- ΠΑΣΟΚ–ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ: Συγκλίσεις χωρίς πυξίδα, μέτωπα χωρίς ηγεσία

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος: Όπως με βοήθησαν και εμένα, έτσι θέλω να βοηθήσω τώρα τα νέα παιδιά να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα
Γιάννης Κούστας: Πώς η Σοφία Γιαννικοπούλου κέρδισε από τον εφοπλιστή 684 χιλιάδες ευρώ, χάνοντας 131,4 εκατ. ευρώ!

Ρέβη – Κουρδής: Κινούνται νομικά εναντίον του ΣΚΑΪ μετά την «προσθήκη» του Τσιμιτσέλη στην εκπομπή τους
