AUTO

GP Ισπανίας: Θα ξεκαθαρίσει η κατάσταση;


Σε γνωστό τερέν, ο 4ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς θα αποκαλυφθεί η δυναμική των ομάδων.

Παραδοσιακά οι κατατακτήριες δοκιμές στην πίστα της Καταλονίας, δεικνύουν ποια ομάδα έχει το πάνω χέρι. Συνήθως βλέπουμε, καθότι η πίστα του Μοντμελό είναι το πιο γνωστό τερέν για τις ομάδες, πλάι πλάι τους δυο οδηγούς της ίδιας ομάδας, σε ένα ομοιόμορφο grid.

Την προηγούμενη Κυριακή στην πίστα του Πορτιμάο κέρδισε ο Χάμιλτον και πήρε προβάδισμα 8 βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος από το Φερστάπεν. Ο Βρετανός πρωταθλητής έχει κερδίσει τους δυο από τους τρεις φετινούς αγώνες. Τα φορτηγά των ομάδων αφού μάζεψαν τον εξοπλισμό μπήκαν στον αυτοκινητόδρομο του Αλγκάρβε και μετά από 1300km βρέθηκαν στην πίστα της Καταλονίας. Η τελευταία φορά που πήγε η F1, στη Βαρκελώνη ήταν πέρυσι τον Αύγουστο για το Ισπανικό GP που διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών. Το ίδιο θα γίνει και φέτος. Σε αντίθεση με άλλες χρονιές οι ομάδες δεν έκαναν χειμερινές δοκιμές στο Μοντμελό, πήγαν στο Μπαχρέιν.

Από τους εν ενεργεία πιλότους o Χάμιλτον έχει κερδίσει πέντε φορές (2014, 2017, 2018, 2019, 2020). Δυο φορές έχει κερδίσει στο Μοντμελό, ο Ράικονεν (2005, 2008) και από μια οι Φέτελ (2011), Φερστάπεν (2016). Για το Φερστάπεν μάλιστα ήταν η πρώτη του νίκη σε ηλικία 19 ετών, στον πρώτο του αγώνα με τη Red Bull. Τότε είχε αντικαταστήσει άκομψα τον Κβίατ, μια κίνηση του Χέλμουτ Μάρκο που του βγήκε. Σήμερα η ίδια κουβέντα γίνεται για τον Μπότας ο οποίος ξεκίνησε μέτρια τη χρονιά. Ο Φινλανδός αντέδρασε στα δημοσιεύματα λέγοντας πως η Mercedes είναι μια ομάδα που τον εξασφαλίζει σταθερότητα.

Ο άτυχος Μ. Σουμάχερ είναι ο πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή με 6 νίκες. Η πρώτη ήταν για λογαριασμό της Benetton το 1995. Εκεί πήρε και την πρώτη από τις 72 νίκες του με Ferrari, το 1996. Έχει κερδίσει επίσης τέσσερις φορές συνεχόμενα από το 2001 -2004. Ο Χάμιλτον θα ισοφαρίζει αυτή την επίδοση αν κερδίσει αυτό το Σαββατοκύριακο. Αν μάλιστα πάρει και την pole θα είναι η 100στη της καριέρας του.

Είναι η 31στη φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Στους 30 αγώνες που έχουν γίνει εκεί έχει κερδίσει 22 φορές ο poleman, πέντε ο δεύτερος και δυο φορές ο τρίτος της εκκίνησης (Σουμάχερ 1996, Αλόνσο 2013). H αεροδυναμική παίζει κυρίαρχο ρόλο: Δυο μεγάλες ευθείες, μερικές πολύ γρήγορες καμπές και μερικές αργές στροφές συνθέτουν ένα σκηνικό όπου τα προσπεράσματα είναι εφικτά μόνο στα φρένα στο τέλος των δυο ευθείων. Στην πίσω ευθεία έχει διαπλατυνθεί η στροφή 10 οπότε δεν έχει κάποιο νόημα η σύγκριση με τους χρόνους προηγούμενων ετών.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

Όπως πέρυσι που το Ισπανικό Grand Prix διεξήχθη για πρώτη φορά στα μέσα Αυγούστου, έτσι και φέτος επιλέξαμε τα πιο σκληρά ελαστικά για την πίστα της Καταλονίας: Η γόμα C1 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 είναι η P Zero κίτρινη/μέση, και η C3, η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό που χρησιμοποιήθηκε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Πορτογαλία.

Μολονότι οι καιρικές συνθήκες αναμένονται πιο δροσερές απ’ ότι πέρυσι τον Αύγουστο στην Ισπανία, τα υψηλά ενεργειακά φορτία παραμένουν, ειδικά στην παρατεταμένη δεξιά στροφή 3 που πιέζει υπέρμετρα το εμπρός αριστερά ελαστικό. Επίσης η στροφή 9 είναι μια πρόκληση για τα ελαστικά. Ως εκ τούτου, οι πιο σκληρές γόμες αποτελούν την πιο ενδεδειγμένη επιλογή.

Για πρώτη φορά από το 2014, δεν έγιναν χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη. Οπότε οι ομάδες έρχονται για πρώτη φορά σ’ αυτή την πίστα με τα νέα τους μονοθέσια. Δεν είχαν την ευκαιρία ως τώρα να συλλέξουν δεδομένα για το πως συμπεριφέρεται εκεί, η τελευταία έκδοση των μονοθεσίων τους.

Η νέα διαμόρφωση της στροφής 10

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

Η χάραξη της πίστας έχει αλλάξει φέτος, καθώς έχει διαφοροποιηθεί η στροφή 10 (La Caixa) για λόγους ασφαλείας. Το αποτέλεσμα είναι μια αριστερή στροφή, ελαφρώς φαρδύτερη από την προηγούμενη και με μεγαλύτερη περιοχή διαφυγής. Αυτό επιτρέπει πιο οριακά φρεναρίσματα και μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου στη στροφή. Επίσης ο γύρος έχει επιμηκυνθεί κατά 20 μέτρα.

Οι υψηλές απαιτήσεις της πίστας στη Βαρκελώνη, καθιστούν πολύ δύσκολη την υιοθέτηση στρατηγικής μιας αλλαγής: Πιθανόν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες να βοηθήσουν σ’ αυτό. Το 2020, κέρδισε στον αγώνα ο οδηγός της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον με στρατηγική δυο αλλαγών μαλακή/μέση/μέση γόμα. Ο Πέρεζ τερμάτισε 5ος με μια αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα, ενώ ο Μπότας ανέβηκε στο βάθρο με τακτική 3 αλλαγών.

Η πίστα της Βαρκελώνης είναι γνωστή για τη δυσκολία που ενέχει στα προσπεράσματα, στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου. Πάντως η μεγάλη κατηφορική ευθεία δίνει πλεονέκτημα σ’ αυτούς που έχουν την δύναμη αλλά και το DRS για να προσπεράσουν. Όλα αυτά καθιστούν τις κατατακτήριες δοκιμές και τη στρατηγική αγώνα ιδιαίτερα σημαντικά για να κερδίσεις θέσεις στην πίστα.

Καθώς θα διεξαχθούν το ίδιο Σαββατοκύριακο αρκετοί αγώνες υποστήριξης, το κράτημα θα βελτιωθεί γρήγορα όσο θα στρώνεται γόμα στο οδόστρωμα, αντίθετα με άλλους αγώνες όπου η μόνη δράση στην πίστα είναι της Formula 1.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, δήλωσε: «Η στρατηγική αγώνα στη Βαρκελώνη, επηρεάστηκε σημαντικά πέρυσι από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Φέτος καθώς ο αγώνας επέστρεψε στην Άνοιξη, οι θερμοκρασίες θα είναι πιο χαμηλές, αλλά θα παίξουν ρόλο στη στρατηγική. Η αλλαγή στη διαμόρφωση της στροφής 10, θέτει μια ακόμη πρόκληση που μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που οι οδηγοί προσεγγίζουν το γύρο. Έχουμε δει στο παρελθόν πως η στρατηγική παίζει καθοριστικό ρόλο στη Βαρκελώνη και περιμένουμε το ίδιο να συμβεί ακόμη μια φορά αυτό το Σαββατοκύριακο.»

Το Ισπανικό GP εκκινεί στις 16:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote.

Διαβάστε επίσης:

Ο Γκροζάν θα οδηγήσει F1, ξανά!

Άνοδος κατά 97,5% στις πωλήσεις της Volvo Cars τον Απρίλιο

Ιδού η νέα SKODA FABIA!


ΣΧΟΛΙΑ