• AUTO

    GP Ισπανίας: Ταύροι, ταυρομάχοι και μαύρα βέλη!


    Μοναδική παράσταση στην αρένα του Μοντμελό με το διάσημο ταυρομάχο Φερνάντο Αλόνσο απέναντι στον κόκκινο ταύρο.

    Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί διένυσαν τα 700 km που χωρίζουν το Μονακό από τη Βαρκελώνη και ετοιμάζονται για μια μοναδική παράσταση στην κατάμεστη πίστα της Καταλονίας αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι Αστούριας επιθυμούν όσο τίποτα μια νίκη του Αλόνσο, καθώς η τελευταία νίκη του ήταν εκεί πριν δέκα χρόνια. Βέβαια και ο Σάινθ, που οδηγεί για την Ferrari, έχει πολλούς φανατικούς οπαδούς στην πατρίδα του. Σ’ αυτή την πίστα το 2016, πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, στην πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Red Bull, εκμεταλλευόμενος τη διπλή εγκατάλειψη των Mercedes, που είχαν τρακάρει μεταξύ τους. Θυμάμαι πίσω το 2007 όταν προστέθηκε το σικέιν στην πίστα του Μοντμελό στην τελευταία στροφή, το επιχείρημα ήταν ότι θα διευκόλυνε τα προσπεράσματα. Τότε η αεροδυναμική των μονοθεσίων δεν επέτρεπε να ακολουθείς από κοντά αυτόν που προπορεύεται. Ειδικά σε μια γρήγορη καμπή έχανες μέρος της κάθετης δύναμης καθώς επηρεάζονταν η ροή αέρα από τους στροβιλισμούς που προκαλούσε το μονοθέσιο που προηγούνταν. Αν προσπαθούσες να κρατηθείς πίσω από τον προπορευόμενο έχανες μέρος της κάθετης δύναμης το μονοθέσιο γλιστρούσε και έβγαινες από την αγωνιστική γραμμή, κινδύνευες να βρεθείς εκτός πίστας.

    Οπότε αποφάσισαν να διακόψουν την τελευταία γρήγορη δεξιά καμπή που σε έβγαζε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού με 180km/h με ένα αργό σικέιν. Αυτό άλλαξε το χαρακτήρα της πίστας καθώς διέκοπτε την αλληλουχία στροφών, με μια δυνατή επιβράδυνση. Τα λάστιχα καταπονούνταν στην έξοδο του σικέιν λόγω επιτάχυνσης και εν τέλει δεν είδαμε και πολλά περισσότερα προσπεράσματα χάρη σ’ αυτό το σικέιν. Από πέρυσι η αεροδυναμική των μονοθεσίων έχει αλλάξει και το μονοθέσιο που ακολουθεί μπορεί να κρατηθεί κοντά σ’ αυτό που προηγείται. Οπότε το σικέιν δεν χρειάζεται πια. Το αφαίρεσαν λοιπόν και η πίστα βρίσκει το παλιό απαιτητικό χαρακτήρα της με τη συνεχή ροή.

    Πρόκειται για μια πίστα που ομάδες, μηχανικοί και οδηγοί γνωρίζουν καλά, καθώς χρησιμοποιείται για δοκιμές εξέλιξης. Ο λόγος είναι πως διαθέτει γρήγορες καμπές (στροφές 3, 9) αργές στροφές (στροφή 5,10) και μεγάλη ευθεία. Το οδόστρωμα είναι τραχύ, έχει αρκετά ξενοδοχεία σε κοντινή απόσταση όπως και διεθνές αεροδρόμιο. Τέλος ο καιρός είναι ήπιος καθώς βρίσκεται αρκετά νότια στη λεκάνη της Μεσογείου, περίπου στο ίδιο γεωγραφικό μήκος με τη Θεσσαλονίκη. Οι κερκίδες θα είναι κατάμεστες τα εισιτήρια έχουν από καιρό εξαντληθεί.

    Είναι το 53ο Ισπανικό GP το πρώτο διεξήχθη πίσω το 1951. Από το 1991 γίνεται σ’ αυτή την πίστα. Πολυνίκες οι δυο επτάκις παγκόσμιοι πρωταθλητές Σουμάχερ και Χάμιλτον με 6 νίκες ο καθένας. Ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο έχει κερδίσει δυο φορές το 2006 για λογαριασμό της Renault και το 2013 για λογαριασμό της Ferrari, αυτή είναι και η τελευταία του νίκη ως σήμερα. Ο Φερστάπεν από την άλλη πήρε την 1η του νίκη στο Μοντμελό το 2016 στον πρώτο του αγώνα με τη Red Bull ενώ κέρδισε και πέρυσι. Σε 32 αγώνες έχει κερδίσει 23 φορές ο poleman, με σικέιν ή χωρίς τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα στο Μοντμελό.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους στη Βαρκελώνη, τη γόμα C1 ως P Zero λευκή σκληρή, τη γόμα C2 ως P Zero κίτρινη μέση και τη γόμα C3 ως P Zero κόκκινη μαλακή.
    • Η πίστα του Μοντμελό τροποποιήθηκε φέτος. Το τελευταίο σικέιν (στροφές 14 και 15) που δημιουργήθηκε το 2007 αφαιρέθηκε και η πίστα επέστρεψε στην παλιά της διαμόρφωση. Υπήρξαν και άλλες βελτιώσεις στην πρώτη στροφή με αύξηση του χώρου διαφυγής και νέες μπαριέρες.
    • Η αλλαγή στην τελευταία στροφή είναι κομβική καθώς η πίστα αποκτά συνεχή ροή και φθείρει λιγότερο τα ελαστικά, στη φάση της επιτάχυνσης. Οι αριστερές στροφές είναι αργές και οι δεξιές είναι γρήγορες.
    • Πέρυσι ο νικητής Max Verstappen με Red Bull έκανε 3 αλλαγές ελαστικών από μαλακή σε μέση γόμα, όπως και οι περισσότεροι αντίπαλοί του. Με την υιοθέτηση της νέας σκληρής γόμας προστίθενται περισσότερες επιλογές στρατηγικής.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Μάριο Ίσολα τόνισε: “Παραδοσιακά η πίστα της Βαρκελώνη είναι ένας από τους πιο δημοφιλής προορισμούς για δοκιμές: Τόσο για τα μονοθέσια όσο και για τα ελαστικά. Είναι μια ολοκληρωμένη διαδρομή με πολλές στροφές διαφορετικού τύπου και ταχύτητας. Διαθέτει επίσης μια πολύ μεγάλη ευθεία. Αποτέλεσμα όλων αυτών  είναι η αεροδυναμική απόδοση να αποτελεί κλειδί για να είσαι ανταγωνιστικός. Το τελευταίο τμήμα άλλαξε φέτος, επιστρέψαμε στην παλιά σχεδίαση, χωρίς το τελικό σικέιν. Αυτό προσδίδει εκ νέου στην πίστα τη συνεχή ροή της και αυξάνει την ταχύτητα εισόδου στην μεγάλη ευθεία. Υπάρχουν δυο στροφές οι 3 και 9 που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές  όσον αφορά στα πλευρικά φορτία που ασκούνται στα ελαστικά. Διαλέξαμε τις ίδιες γόμες με τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν. Είναι σημαντικό όμως να τονίσουμε ότι η φετινή γόμα C1 είναι καινούργια και δημιουργήθηκε για να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή γόμα της γκάμας (πλέον την ονομάζουμε C0)  και τη C2.  Θεωρητικά αυτό δίνει στις ομάδες μια ευρύτερη γκάμα επιλογών στρατηγικής καθώς πέρυσι η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα. Στις ελεύθερες δοκιμές  την Παρασκευή οι οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους δυο έξτρα σετ σκληρών ελαστικών με τη νέα δομή που θα χρησιμοποιηθεί από το Βρετανικό Grand Prix και μετά. Πέρα από τη χρήση νέων υλικών που έχουν ήδη πιστοποιηθεί μετά από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών  η τελευταία έκδοση είναι ίδια με την προηγούμενη. Αρχικά είχαμε σχεδιάσει την υιοθέτησή τους για το 2024,  αλλά τελικά θα τα παρουσιάσουμε νωρίτερα. Ο λόγος είναι ότι τα φορτία που ασκούνται από τα σημερινά μονοθέσια είναι ήδη στα επίπεδα που είχαν τεθεί ως στόχος, για το τέλος της  φετινής χρονιάς. Οπότε χρειάζεται δομή  με μεγαλύτερη αντοχή στην κόπωση. Η νέα δομή δεν θα διαφοροποιήσει τις τεχνικές παραμέτρους ή την απόδοση των ελαστικών. Επιπλέον μετά τον αγώνα θα γίνουν δοκιμές εξέλιξης για τα ελαστικά του 2024 από τις Mercedes και Ferrari  για δυο μέρες. Εξελίσσουμε ταυτόχρονα γόμες και σκελετούς για τη νέα χρονιά.”

    Απευθείας μετάδοση από ΑΝΤΙ και ΑΝΤΙ+

    Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά, μία ώρα πριν τον αγώνα, την Κυριακή 4 Ιουνίου στις 15:00,  ο Τάκης Πουρναράκης, ως μηχανολόγος-μηχανικός, θα αναλύσει τις πιο σημαντικές καινοτομίες στην αεροδυναμική των μονοθεσίων. Ακόμα, η απεσταλμένη του ΑΝΤ1 στο Μοντμελό, Μαρία Θωμά, θα μας μεταφέρει το κλίμα από τα paddock. Στην παρουσίαση της εκπομπής «Formula 1 Show» θα είναι οι Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης και στις μεταδόσεις των αγώνων θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τζώρτζης Μαρκογιάννης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 7ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

    Την Κυριακή 4 Ιουνίου, στις 16:00, το 7ο Grand Prix της Formula 1 έρχεται αποκλειστικά σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+. Λάβετε θέσεις!

    Διαβάστε επίσης

    Οδηγούμε την Mercedes EQE!

    Τo έσκασε από την πίστα!



    ΣΧΟΛΙΑ