• AUTO

    F1 Σαουδική Αραβία: O Φερστάπεν πέρασε τον Λεκλέρκ!


    Το φινάλε του αγώνα επιφύλασσε μια επική μάχη ανάμεσα στους δυο οδηγούς με τελικό νικητή τον Ολλανδό πρωταθλητή.

    Η δεύτερη πράξη του φετινού πρωταθλήματος ήταν εξίσου συγκλονιστική.

    Οι Λεκλέρκ – Φερστάπεν είχαν μια συναρπαστική μονομαχία στους τελευταίους γύρους του αγώνα με τον Ολλανδό να προσπερνά και να μένει μπροστά παρά τη συνεχή πίεση του Μονεγάσκου.

    Το φινάλε βρήκε τους δυο αθλητές να αλληλοσυγχαίρονται μετά την εκπληκτική μονομαχία.

    Για να φτάσουμε ως εκεί όμως έγιναν πολλά. Οι 15 οδηγοί παρατάχτηκαν στην εκκίνηση με τη μέση γόμα της Pirelli. Οι Χάμιλτον, Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεργκ έβαλαν τη σκληρή. To σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Πέρεζ να εκκινεί καλά και να διατηρεί το προβάδισμα.

    Πίσω του ο Λεκλέρκ έκανε κάτι ακατανόητο: Πήγε δεξιά και έκλεισε το Σάινθ που επίσης είχε εκκινήσει καλά ανοίγοντας την πόρτα στο Φερστάπεν που ήταν 4ος. Ο Ολλανδός άδραξε την ευκαιρία χώθηκε στο εσωτερικό της στροφής και βγήκε 3ος από το πρώτο σικέιν.

    Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό και απολαύσαμε μια συναρπαστική μάχη ανάμεσα στους Αλόνσο – Οκόν που προσωπικά μ’ έκανε να απορώ για την διαχείριση δυναμικού της Alpine. Ως θεατές πάντως απολαύσαμε μια επική μάχη με τελικό χαμένο την ομάδα που είδε τους οδηγούς της να χάνουν θέσεις και τον Αλόνσο τελικά να εγκαταλείπει από μηχανικό πρόβλημα. Ευτυχώς για την γαλλική ομάδα ο Οκόν έδωσε τελικά τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης. Ο Πέρεζ μπήκε στον 16ο γύρο στα πιτ και αντικατέστησε τη μέση γόμα με σκληρή. Επέσπευσε πιθανόν την αλλαγή για ν’ αποφύγει πιθανό undercut από το Λεκλέρκ. Ήταν εξαιρετικά άτυχος όμως γιατί στον επόμενο γύρο ο Λατίφι έχασε τον έλεγχο, χτύπησε στον τοίχο και προκάλεσε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι Λεκλέρκ, Φερστάπεν, Σάινθ να βρεθούν μπροστά από το Μεξικάνο. Μάλιστα ο Σάινθ βρέθηκε δίπλα του βγαίνοντας από τα πιτ ο Πέρεζ τον «έκλεισε» για να μείνει 3ος και υποχρεώθηκε να δώσει πίσω τη θέση μόλις ξεκίνησε ξανά ο αγώνας στον 21ο γύρο.

    Στην επανεκκίνηση ο Λεκλέρκ κράτησε πίσω του το Φερστάπεν έφτιαξε μια διαφορά και φάνηκε να ελέγχει τον αγώνα. Ο Ολλανδός προσπαθούσε να προφυλάξει τα ελαστικά του έχοντας όπως φάνηκε στο μυαλό του να επιτεθεί στο φινάλε ειδικά αν του δοθεί ευκαιρία με μείωση των διαφορών. Μια ευκαιρία που έδωσε η υιοθέτηση καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας όταν οι Αλόνσο, Μπότας, Ρικιάρντο έμειναν ταυτόχρονα από μηχανικό πρόβλημα στον 36ο γύρο.

    Οι διαφορές μειώθηκαν και όταν ήρθη το καθεστώς στο 41ο γύρο  ο Φερστάπεν βρήκε ευκαιρία να κολλήσει πίσω από το Λεκλέρκ. Ο Ολλανδός έφερε πιο γρήγορα τα ελαστικά σε ιδανική θερμοκρασία. Ο Μονεγάσκος «τον άφησε» βλέποντας ότι ήταν αναπόφευκτο, πριν τη μεγάλη ευθεία και τον ξαναπέρασε στο τέλος της. Ο Φερστάπεν κλαψούριζε στον ασύρματο ότι ο Λεκλέρκ πατούσε την άσπρη γραμμή στην είσοδο των πιτ. Εν τέλει ο Φερστάπεν πέρασε στην ευθεία στον 47ο γύρο και διατήρησε το προβάδισμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Σ’ αυτό έπαιξε ρόλο και η κίτρινη σημαία που βγήκε στο πρώτο τμήμα της πίστας που γέμισε θραύσματα από τη σύγκρουση, Στρολ, Άλμπον.

    Το φινάλε του αγώνα βρήκε τους δυο μονομάχους να αλληλοσυγχαίρονται και την F1 κερδισμένη από μια ακόμη συγκλονιστική παράσταση. Πίσω τους τερμάτισε ο Σάινθ φέρνοντας και τη 2η Ferrari στο βάθρο. Ο Πέρεζ περιορίστηκε στην 4η θέση. Πιο πίσω ο Ράσελ αθόρυβα τερμάτισε 5ος, ενώ ο Χάμιλτον δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από το βαθμό της 10ης θέσης. Ο Βρετανός στάθηκε άτυχος καθώς δεν πρόλαβε ν’ αλλάξει ελαστικά όταν εφαρμόστηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας προτού κλείσει το pit lane. Εξαιρετική επίδοση και από το Νόρις που έδωσε τους πρώτους βαθμούς στη McLaren.

    Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Μαξ Φερστάπεν τόνισε: «Ήταν καλός αγώνας δώσαμε μεγάλη μάχη. Ήταν παιχνίδι με διάρκεια τα ελαστικά φθείρονταν γρήγορα. Δεν ήταν εύκολο, κατάφερα τελικά να περάσω, αλλά είμαι χαρούμενος που πήρα βαθμούς».  Ο Λεκλέρκ συμπλήρωσε: «Δεν τα κατάφερα σήμερα αλλά Θεέ μου απόλαυσα τον αγώνα. Ήταν σκληρή μα δίκαιη μάχη, κάθε αγώνας πρέπει να είναι έτσι. Είμαστε σε διαδρομή δημόσια, και πιέζαμε όπως σπάνια είχαμε κάνει στο παρελθόν, τον σέβομαι, αλλά είμαι και λίγο απογοητευμένος».

    Ο Σάινθ πρόσθεσε: «Ο Πέρεζ ήταν άτυχος με το αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά οι κανόνες είναι κανόνες. Μετά απ’ αυτό απλά κράτησα την 3η θέση. Για μένα αυτός ο αγώνας ήταν καλύτερος από το Μπαχρέιν είχα ρυθμό στο μονοθέσιο, υπολείπομαι κάποια δέκατα αλλά θα τα βρω».

    Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν: 

    Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Λεκλέρκ με 45 βαθμούς κι ακολουθεί ο Σάινθ με 33 και ο Φερστάπεν με 25 βαθμούς. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Ferrari με 78 βαθμούς και ακολουθούν Mercedes με 38 και Red Bull με 37 βαθμούς. Οι Aston Martin και Williams δεν έχουν βαθμολογηθεί ακόμη.

    Επόμενος αγώνας το GP Αυστραλίας στις 10/4.



    ΣΧΟΛΙΑ