F

AUTO

F1 Σακχίρ: Δεν θα κερδίσει ο Χάμιλτον!


Ο Βρετανός επτάκις πρωταθλητής έχει Covid-19 με ήπια συμπτώματα και δεν θ’ αγωνιστεί αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν.

Ο αγώνας της προηγούμενης Κυριακής πέρασε στα ψιλά καθώς κυριάρχησε το ατύχημα του Γκροζάν. O Χάμιλτον κέρδισε εύκολα και στο βάθρο μαζί του βρέθηκαν οι δυο Red Bull. Για τις McLaren ήταν ένας σημαντικός βαθμολογικά αγώνας καθότι με τους 22 βαθμούς της 4ης και 5ης θέσης πήραν κεφάλι στη μάχη της 3ης θέσης στους κατασκευαστές: ΜcLaren 171β. Racing Point 154β. Renault 144β. Ferrari 131β.

Απομένουν δυο μόνο αγώνες και 88 βαθμοί να μοιραστούν. Είναι ξεκάθαρο πως οι Racing Point θα έχουν τον πρώτο λόγο στον αγώνα του Σακχίρ ενώ με βάση τη δυναμική των μονοθεσίων στο Άμπου Ντάμπι πιθανόν θα είναι δυνατή και η Renault.

Σίγουρα η ικανότητα οδηγών όπως ο Ρικιάρντο και ο Νόρις μπορεί να φέρει ανατροπές αλλά αν όπως είναι εξαιρετικά πιθανό δούμε τις δυο Racing Point στο βάθρο αυτή την Κυριακή τότε δύσκολα θα χάσουν την 3η θέση κάτι που θα το πετύχουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους. Οι άλλες τρεις ομάδες έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών η Ferrari 16 φορές, η ΜcLaren 8 και η Renault 2.

2020 Bahrain Grand Prix, Saturday – LAT Images

Tην επομένη του αγώνα ο Χάμιλτον διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό και μπήκε σε καραντίνα. Έτσι θα σταματήσει ένα σερί 48 αγώνων, από το Βρετανικό GP του 2018 όπου ο Χάμιλτον τερματίζει και βαθμολογείται.

Η Mercedes ανακοίνωσε ως αντικαταστάτη του, τον οδηγό της Williams, Τζόρτζ Ράσελ και η Williams έδωσε τη θέση του στο δοκιμαστή της στον 25χρονο Βρετανό Τζακ Άιτκεν που αγωνίζεται στην F2 με την Campos.

H Williams αντικατέστησε το Ράσελ με τον δοκιμαστή της, Τζακ Άιτκεν

Την ίδια στιγμή η Haas ανακοίνωσε πως τον Γκροζάν που βγήκε από το νοσοκομείο χτες και έχει ακόμη θέμα με τα καμένα χέρια του θα τον αντικαταστήσει ο 24χρονος Βραζιλιάνος Πιέτρο Φιττιπάλντι, εγγονός του δυο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή (1972, 1974) Έμερσον Φιττιπάλντι.

Ταυτόχρονα η Haas ανακοίνωσε το δίδυμο οδηγών της για το 2021: Ο πλούσιος Ρώσος Νικίτα Μαζεπίν και ο Μικ Σουμάχερ, γιος του Μίκαελ.


Προφανώς με τη Mercedes να διατηρεί τους τίτλους το ενδιαφέρον έχει στραφεί σε άλλα θέματα όπως η «ένταση» μεταξύ των οδηγών της Ferrari που ξεκαθαρίστηκε.

Ο αγώνας αυτής της Κυριακής θα είναι ο 48ος με διαφορετικό όνομα στην ιστορία της F1. θα εκκινήσει στις 19:10 ώρα Ελλάδος υπό το φως των προβολέων. Δε θα χρησιμοποιηθεί η ίδια διαδρομή αλλά μια μικρότερη εξωτερική διαδρομή μήκους 3.543m η δεύτερη πιο μικρή μετά απ’ αυτή του Μονακό που έχουμε δει στη F1.

Το πρώτο μέρος της πίστας παραμένει ίδιο αλλά μετά τη στροφή 4 οι οδηγοί θα παίρνουν διαφορετική κατεύθυνση ακολουθώντας ένα πολύ γρήγορο κομμάτι. Γι’ αυτό και αναμένεται ο χρόνος της pole να είναι κάτω από 60sec. Η τελευταία φορά που η F1, είδε χρόνο κάτω από 60 sec ήταν το 1974 στο Γαλλικό GP στη Ντιζόν, Τότε ο αείμνηστος Νίκι Λάουντα με τη Ferrari σταμάτησε το χρόνο στο 58.79. Αξίζει να τονιστεί πως υπάρχει και άλλη μια πιστοποιημένη εκδοχή του BIC με 6.3km εκεί είχε γίνει ο αγώνας του 2010. Οι μηχανικοί λογικά θα μειώσουν την κλίση στις αεροτομές σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα, οπότε αλλάζουν όλα όσον αφορά στην οδήγηση.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των οδηγών τα ίδια ελαστικά με το προηγούμενο Σαββατοκύριακο: C2 ως P Zero λευκή σκληρή γόμα, C3 ως P Zero κίτρινη μέση γόμα και C4 ως P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Το Grand Prix του Σακχίρ θα διεξαχθεί νύχτα. Θα γίνει σε μια διαφορετική πιο μικρή σε μήκος χάραξη, σε στυλ οβάλ με μόνο 11 στροφές. Αναμένεται ο χρόνος γύρου να είναι κάτω από ένα λεπτό. Ο αριθμός των 87 γύρων είναι και ο μεγαλύτερος της φετινής χρονιάς. Tα ελαστικά λοιπόν θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν δυο διαφορετικές προκλήσεις. Την τραχιά άσφαλτο, και την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα στο Σακχίρ Grand Prix. Επιλέχθηκαν ελαστικά από το μέσο της γκάμας, για ν΄ ανταπεξέλθουν στις ποικίλες προκλήσεις. Η μικρότερη γρήγορη διαδρομή των 3.543m της εξωτερικής πίστας θα είναι από τις πιο γρήγορες στη Formula 1.

Η πρόβλεψη της μέσης ταχύτητας είναι στα 230km/h. Λογικά θα είναι λιγότερο απαιτητική από τα ελαστικά σε σχέση με την κανονική πίστα. Οι οδηγοί θα έχουν σκληρή δουλειά κατά τη διάρκεια του μικρού γύρου, θα υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό και αυτό θα περιπλέξει τη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών και των προσπερασμάτων. Οι δυο από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών θα διεξαχθούν στη ζέστη της ημέρας, οπότε δεν αποτελούν σημείο αναφοράς για τις δοκιμές και τον αγώνα. Επιπλέον πρόκειται όχι μόνο για νέα διαδρομή αλλά για τελείως διαφορετικό στυλ πίστας. Έτσι οι ομάδες θα χρειαστεί να συλλέξουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν για τα ελαστικά και τα μονοθέσια σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

FORMULA 1 ROLEX ΣΑΚΧΙΡ GRAND PRIX 2020

Διαβάστε ακόμα: 

Γκροζάν: Είδα τον θάνατο, σκέφτηκα τον Λάουντα


ΣΧΟΛΙΑ