• AUTO

    F1: Πώς κυμάνθηκε εν μέσω πανδημίας η απήχησή της;


    Το 2020 ήταν εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για τον αθλητισμό, παραταύτα η F1, κατάφερε να οργανώσει 17GP και να βγάλει πρωταθλητή.

    Το 2020 ήταν η πρώτη φορά από τη στιγμή που η Liberty Media ανέλαβε τα ηνία της F1, όπου χρειάστηκε να βγάλει δικό της βηματισμό. Να διαχειριστεί μια κρίση και να δώσει μια ώθηση στο πρωτάθλημα. Οι Αμερικάνοι τα κατάφεραν με τον καλύτερο τρόπο, δείχνοντας τον δρόμο και σε άλλα αθλήματα.
    Ο πάλαι ποτέ ισχυρός άντρας της F1, Μπέρνι Έκλεστον, ήταν πολέμιος των social media. Πιθανόν λόγω ηλικίας δεν αντιλαμβάνονταν πως θα ωφεληθούν οι πελάτες της F1 (τηλεοπτικοί σταθμοί) από την δωρεάν προβολή εικόνων που πλήρωναν για να αποκτήσουν.

    Η Liberty Media επένδυσε στα social media στοχεύοντας να προσελκύσει νεότερο κοινό και προφανώς τα κατάφερε. Ήρθε δε να το εισπράξει αυτό το 2020 μια δύσκολη χρονιά, διατηρώντας τα ποσοστά της. Έτσι η μέση θέαση ανά αγώνα το 2020 ήταν 87.4 εκ. άνθρωποι. Η πτώση σε σχέση με το 2019 ήταν στο -4.5% και αυτό κατά την άποψή μου οφείλεται στην πολύ άνετη επικράτηση του Χάμιλτον.
    Επιπλέον θετικά συνετέλεσε η προσθήκη αγώνων σε μοναδικές πίστες όπως η Ίμολα, το Instabul Park, το Πορτιμάο. Συνολικά είδαν 1.5 δις τηλεθεατές F1, το 2020 σε σχέση με το 1.9δις θεατές το 2019. Αυτό οφείλεται κυρίως στους λιγότερους αγώνες που διεξήχθησαν. Ο πιο δημοφιλής αγώνας του 2020 ήταν το Ουγγρικό GP με 103.7 εκ. τηλεθεατές. Σ’ αυτό κέρδισε ο Λιούις Χάμιλτον. Τα social media (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tiktok, Snapchat, Twitch) είχαν αύξηση 36% με απήχηση σε 35m. Οι προβολές των video έφτασαν τα 4.9 δις ανθρώπους με τα 810 εκ. να βλέπουν το 99% των video.

    Οι αριθμοί δείχνουν μια υγιή εικόνα, που ταιριάζει τη χθεσινή ανακοίνωση για παραμονή του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον με τα χρώματα της Mercedes το 2021.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι τόνισε: «Η περσινή χρονιά ήταν μια πρόκληση, ώστε να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις της πανδημίας. Διοργανώσαμε 17 αγώνες, παρότι φάνταζε αδύνατο. Σε αγορές όπως η Κίνα, η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ αυξήσαμε την απήχησή μας. Μπορεί συνολικά να έπεσε λίγο η τηλεθέαση αλλά ανέβηκαν πολύ τα social media. Ανυπομονούμε για το 2021».



    ΣΧΟΛΙΑ