• AUTO

    F1 Αυστραλία: Ο Λεκλέρκ στην pole!

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    F1 Αυστραλία: Ο Λεκλέρκ στην pole!


    F1 Αυστραλία: Ο Μονεγάσκος έκανε την κρίσιμη στιγμή τον ταχύτερο γύρο και έφερε την Ferrari στην 1η θέση. Δίπλα του εκκινεί αύριο ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull

    Οι κατατακτήριες δοκιμές στο Άλμπερτ Παρκ τα είχαν όλα: Δράμα, διακοπές, εκπλήξεις, εγκαταλείψεις και ανέδειξαν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης τους δυο μονομάχους του πρωταθλήματος.

    Νωρίτερα στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Λάντο Νόρις είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο με τις δυο Aston Martin να βγαίνουν εκτός. Ο Στρολ με υποστροφή ο Φέτελ με υπερστροφή. Του Γερμανού ήταν πολύ μεγαλύτερο το χτύπημα. Εκείνη την ώρα οι οδηγοί της Aston Martin ήταν τελευταίοι σε χρόνους. Εν τέλει οι μηχανικοί κατάφεραν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Στρολ εγκαίρως για τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι πολύ έντονες αναπηδήσεις που προκαλούσε η ενεργοποίηση του DRS στην αριστερή γρήγορη καμπή που παλιότερα βρίσκονταν το σικέιν των στροφών 8&9 υποχρέωσε τη FIA να καταργήσει τη χρήση του εκεί. Έτσι στο Άλμπερτ Παρκ για τη συνέχεια έμειναν μόνο 3 ζώνες ενεργοποίησης του DRS.

    Το ξεκίνημα του Q1 ήταν συννεφιασμένο με τη θερμοκρασία αέρα στους 23 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 30 βαθμούς Κελσίου. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli (C5). Το Q1 χαρακτηρίστηκε από τη σύγκρουση του Στρολ με το Λατίφι. Ο Στρολ ότι είχε βγει για να πάρει χρόνο και ο Λατίφι τον άφησε να περάσει.


    Καθαρά ευθύνη του Στρολ η σύγκρουση, ο Καναδός έκλεισε το συμπατριώτη του με τη Williams.

    Ο Στρολ έκοψε και ο Λατίφι πήγε να περάσει ξανά από δεξιά με αποτέλεσμα να χτυπήσουν. Η πίστα γέμισε συντρίμμια και η διαδικασία διακόπηκε. Η διακοπή έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς του Φέτελ να προλάβουν να ετοιμάσουν το μονοθέσιό του, αλλά ο Γερμανός τους απογοήτευσε καθώς δεν μπόρεσε να προκριθεί στο Q2. Περιορίστηκε στην 18η θέση με την μόνη προσπάθεια που έκανε στο τέλος του χρόνου. Με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί έμεινε και η άλλη Williams του Άλεξ Άλμπον στην πίστα. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο Aston Martin, οι δυο Williams και η Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν. Ταχύτερος όλων ήταν ο Φερστάπεν με τον Πέρεζ ν’ ακολουθεί. Πρέπει να τονιστεί όμως πως οι Red Bull έκαναν μια προσπάθεια παραπάνω.


    Στο ξεκίνημα του Q2 ο Φερστάπεν ήταν ο πρώτος που βγήκε και φαίνονταν να αδημονεί. Ο χρόνος του στο 1.18.6 ήταν με διαφορά ταχύτερος από των υπολοίπων με τον Πέρεζ να βρίσκεται πίσω του, προτού τον ρίξει πιο κάτω ο Αλόνσο. Ο Μεξικάνος αντέδρασε σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο με 1.18.3. Στο φινάλε δόθηκε μεγάλη μάχη για τη δεκάδα με τους οδηγούς της Mercedes να καταφέρνουν να πλασαριστούν σε αυτή. Η διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου με το Ράσελ να είναι ταχύτερος. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Alpha Tauri, οι Alfa Romeo και ο Μικ Σουμάχερ με τη Haas. Στην τελική δεκάδα μπήκαν οι Alpine, οι McLaren, οι Mercedes, οι Red Bull και οι Ferrari.


    Ο Πέρεζ περιορίστηκε στην 3η θέση

    Το Q3 ξεκίνησε με τον Φερστάπεν να πηγαίνει πολύ γρήγορα στα δυο πρώτα sector και να κάνει λάθος στην προτελευταία στροφή. Σταμάτησε το χρόνο στο 1:18.4 με τον Πέρεζ να τον περνάει για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. Οι Ferrari επιχείρησαν με δυο γύρους για να φέρουν τα ελαστικά τους στην ιδανική θερμοκρασία. Ο Λεκλέρκ πρόλαβε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο προτού τρακάρει πίσω του ο Αλόνσο. Πιθανόν ο Ισπανός αντιμετώπισε πρόβλημα με τα υδραυλικά. Στο on board πλάνο ο ήχος της υβριδικής μηχανής σταματά να ακούγεται. Πρέπει να τονιστεί ότι ήταν σε γρήγορο γύρο που πιθανόν θα τον έφερνε στις πρώτες θέσεις. Η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία για δεύτερη φορά, μέχρι να απομακρυνθεί η Alpine από το σημείο αυτό. Άτυχος στάθηκε ο Σάινθ καθώς η κόκκινη σημαία βγήκε τη στιγμή που περνούσε την αφετηρία.


    Στη δεύτερη προσπάθειά του ο Σάινθ έκανε λάθος στο 3ο μέρος της διαδρομής οπότε βρέθηκε 9ος στην τελική κατάταξη. Αντίστοιχα ο Λεκλέρκ έκανε την κρίσιμη στιγμή εκεί που μετρούσε τον ταχύτερο γύρο του, σπάζοντας μάλιστα το φράγμα του 1:18. Ενδεικτικό του πόσο γρήγορη έχει γίνει πλέον η διαδρομή είναι η διαφορά των 2.5sec από την pole του 2019 με το ρυθμό να πλησιάζει τα 250km/h μέση ωριαία ταχύτητα. Αξιοσημείωτη και η διαφορά των 3 δεκάτων της Ferrari από τη Red Bull του Φερστάπεν. Ο Πέρεζ περιορίστηκε στην 3η θέση να δούμε όμως αν θα του επιβληθεί ποινή γιατί δεν επιβράδυνε υπό κίτρινη σημαία στο Q2. Πιο πίσω ο Νόρις κατάφερε να δείξει την ταχύτητα της βελτιωμένης McLaren με την 4η θέση ενώ ο Χάμιλτον με δεύτερη συνεχή προσπάθεια πάνω στο νήμα κατάφερε να περάσει το Ράσελ. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν οι Mercedes που εκκινούν από την 3η σειρά της εκκίνησης θα μπορέσουν να κρατηθούν σ’ αυτές τις θέσεις. Σίγουρα θα έχουν πίεση από του Ρικιάρντο, Οκόν, Σάινθ και Αλόνσο.


    Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Λεκλέρκ τόνισε: «Νιώθω πολύ καλά. Ακόμη περισσότερο γιατί σ’ αυτή την πίστα δεν τα πήγα ποτέ καλά στο παρελθόν. Στο Q3 κατάφερα να μην κάνω κάποιο λάθος, οπότε νιώθω σπουδαία. Το μονοθέσιο είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Όλα μπορεί να συμβούν αύριο, χρειαζόμαστε μια καλή εκκίνηση». Ο Φερστάπεν που δεν έχει καταφέρει ακόμη να πάρει pole φέτος σημείωσε: «Δεν πήγα καλά, δεν αισθανόμουν καλά με το μονοθέσιο και τις δυο μέρες. Δεν υπήρξε γύρος που να ένιωσα καλά στο μονοθέσιο. Θα προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε αυτό. Καλή είναι η δεύτερη θέση αλλά ως ομάδα θέλουμε περισσότερα». O Πέρεζ από την πλευρά του συμπλήρωσε: «Ένιωθα πολύ καλά στο Q1 και στο Q2. Δύσκολα να βρεις ρυθμό με όλες αυτές τις κόκκινες σημαίες. Μετανιώνω για την επιλογή ελαστικών που έκανα στο Q3».


    O Νόρις έδειξε την ταχύτητα της McLaren με την 4η θέση.

    O αγώνας αύριο εκκινεί στις 08:00 ώρα Ελλάδος και σίγουρα όλοι περιμένουμε να δούμε μια μεγάλη μάχη ανάμεσα στο Λεκλέρκ και στο Φερστάπεν για τη νίκη. Από κει και πέρα δύσκολα θα αποφευχθούν οι διακοπές και τα αυτοκίνητα ασφαλείας με βάση τη φύση της διαδρομής και όσα είδαμε χθες και σήμερα.

    Η τελική σειρά κατάταξης ήταν:



    ΣΧΟΛΙΑ