• AUTO

    Ευρωβαρόμετρο: Αποκαλυπτικό για τους Έλληνες οδηγούς!

    Ένας άνδρας μέσα στο αυτοκίνητό του οδηγάει στον δρόμο


    Τσακωνόμαστε με το παραμικρό, παραβιάζουμε τη ΛΕΑ, ασχολούμαστε με το κινητό, οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών και άλλα…

    Η εμπειρία πολλών εκδηλώσεων για την οδική ασφάλεια με έχει βοηθήσει να αποκρυσταλλώσω την εξής εικόνα: Άλλα λέμε και άλλα κάνουμε όσον αφορά στην οδήγηση. Όλοι ισχυρίζονται ότι φορούν ζώνη, κανείς δεν παραδέχεται ότι πίνει, όλοι είναι ευγενικοί και μετρημένοι στο δρόμο, τηρούν τα όρια ταχύτητας και τον ΚΟΚ. Αυτά στη θεωρία, στην πράξη το ακριβώς αντίθετο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί έξις δεύτερη φύσις. Κάνουμε αυτό που έχουμε συνηθίσει και πείθουμε τον εαυτό μας ότι αυτό είναι σωστό για μας. Τι κάνουμε; Αυτό που μας βολεύει. Ενώ θεωρούμε τον εαυτό μας προσεκτικό, ήρεμο, ευγενικό, θεωρούμε τους άλλους οδηγούς ανεύθυνους, αγχωμένους, επιθετικούς και επικίνδυνους. Όλα αυτά αποτυπώνονται σε έρευνα που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos για λογαριασμό του Fondation Vinci Autoroutes. Η έρευνα δημοσιοποιήθηκε μέσω της Γέφυρας ΑΕ.

    Σχεδόν ένας στους δυο Έλληνες οδηγεί χωρίς να φορά τη ζώνη ασφαλείας (44%) μιλά στο κινητό κρατώντας το (41%) και παραβιάζει τη ΛΕΑ (38%). Επίσης οι μισοί επιδεικνύουν επιθετική συμπεριφορά και «κολλάνε» εσκεμμένα στο μπροστινό αυτοκίνητο που τους εκνευρίζει, 63% εξυβρίζει άλλους οδηγούς, 60% κορνάρει όταν εκνευριστεί από άλλον οδηγό και ένας στους 4 κατεβαίνουν από το αυτοκίνητο για τσαμπουκά. Αναφορικά με την αγενή συμπεριφορά στο δρόμο, οι Έλληνες οδηγοί είναι πεπεισμένοι ότι η δική τους συμπεριφορά στο τιμόνι είναι υποδειγματική: Το 98% των Ελλήνων αναφέρει τουλάχιστον ένα θετικό επίθετο για να περιγράψει την οδηγική συμπεριφορά του: θεωρούν, στη μεγάλη πλειονότητά τους ότι είναι προσεκτικοί (80%) και ήρεμοι (57%). Μόνο μερικοί παραδέχονται ότι είναι αγχωμένοι (12%), αλλά θεωρούν ότι δεν είναι σχεδόν ποτέ επιθετικοί, επικίνδυνοι και ανεύθυνοι. Αυτό συμβαίνει μόνο στους άλλους: 92% των Ελλήνων αναφέρει τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να περιγράψει την οδηγική συμπεριφορά των άλλων οδηγών, τους οποίους θεωρούν ανεύθυνους (54%), αγχωμένους (38%), επιθετικούς (35%) και επικίνδυνους (41%).

    23 % κάτω των 35 ετών βλέπει βίντεο οδηγώντας

    17% των ανδρών κάτω των 35 ετών οδηγεί ενώ έχει κάνει χρήση ναρκωτικών

    12% κάτω των 35 ετών οδηγεί σε κατάσταση μέθης

    30% κάτω των 35 ετών δεν φοράει πάντα τη ζώνη ασφαλείας

    Στους νέους κάτω των 35 ετών, ιδιαίτερα στους άνδρες, παρατηρείται υπερεκπροσώπηση επικίνδυνης συμπεριφοράς που συνδέεται με τη χρήση κινητού (23% παρακολουθεί ταινίες ή βίντεο ενώ οδηγεί), την κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και την οδήγηση σε κατάσταση υπνηλίας. Ένα άλλο ανησυχητικό φαινόμενο είναι πως σχεδόν 1 στους 3 οδηγούς ηλικίας 16 έως 24 ετών δεν φοράει ζώνη ασφαλείας. Επιπλέον, ενώ περισσότεροι από 1 στους 2 οδηγούς (56%) τηλεφωνούν με σύστημα Bluetooth οδηγώντας, το 71% από αυτούς δεν θεωρεί αυτήν την πρακτική επικίνδυνη και το 18% έχει ήδη, ή παραλίγο να έχει, ατύχημα εξαιτίας της χρήσης του. Η έκδοση του 2023 δείχνει επίσης μια αυξανόμενη χαλάρωση των οδηγών σχετικά με την τήρηση του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τον σεβασμό των άλλων χρηστών. Οι συνέπειες αυτής της χαλάρωσης είναι πολύ αισθητές καθώς το 84% των ερωτηθέντων συνολικά δηλώνει ότι έχει ήδη φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών.

    Το 2021, το 30,7% των ανθρώπων που σκοτώθηκαν στον δρόμο ήταν νέοι ηλικίας 18 έως 34 ετών, παρόλο που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 20% του πληθυσμού.

    Το 84% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί το smartphone ή προγραμματίζει το GPS ενώ οδηγεί, ενώ περίπου οκτώ στους δέκα οδηγούς (79%) ξεπερνούν κατά λίγα χιλιόμετρα/ώρα το όριο ταχύτητας και το 22% έχει ήδη, ή παραλίγο να έχει, ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής ή ακατάλληλης ταχύτητας. Η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας που φτάνει στην Ελλάδα το 41% στα άτομα κάτω των 35 ετών και μάλιστα το 47% στους άνδρες 16 έως 24 ετών. Επίσης το 35% στην Ελλάδα στέλνει ή διαβάζει SMS ή e-mails με το 77% να μην κρίνει ότι αυτό είναι επικίνδυνο. Επιπλέον, το 42% των νέων από 16 έως 24 ετών  συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι.

    Διαβάστε επίσης:

    F1: Ρίσκο ή λάθος από την Aston Martin;

    Dacia Extreme!

    ──────────────────



    ΣΧΟΛΙΑ