• AUTO

    Ελαστικά από πλαστικά μπουκάλια!


    Η Continental στοχεύει ως το 2050 να φτιάχνει ελαστικά αξιοποιώντας 100% βιώσιμα υλικά.

    Τα ελαστικά αυτοκινήτου είναι στρογγυλά, μαύρα και κατασκευασμένα από καουτσούκ. Ωστόσο, ο σχεδιασμός των ελαστικών και η αλληλεπίδραση των διαφόρων υλικών τους είναι εξαιρετικά περίπλοκα. Οι μηχανικοί ελαστικών σχεδιάζουν τις  πρώτες ύλες για την κατασκευή των ελαστικών του μέλλοντος: απόβλητα από τη γεωργία, όπως η στάχτη από φλοιούς ρυζιού, φυσικό καουτσούκ από πικραλίδες, ανακυκλωμένο καουτσούκ και πλαστικά μπουκάλια. Ήδη σήμερα, περίπου 15% με 20% ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιούνται σε ένα τυπικό ελαστικό αυτοκινήτου. Για να αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό βιώσιμων υλικών και να διατηρήσει πολύτιμους πόρους, η Continental αναλύει και επανεξετάζει συνεχώς όλες τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή ελαστικών.

    Aπό το πλαστικό μπουκάλι στο ελαστικό

    Ανάλογα με την εφαρμογή, την εποχή και τις συνθήκες, τα ελαστικά πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως, για παράδειγμα, στο σχέδιο του πέλματος (χειμερινά, θερινά, χωμάτινα κ.α.). Σε άλλους τομείς, όπως στη σύνθεση του καουτσούκ, αυτές οι αλλαγές δεν είναι εύκολα ορατές, καθώς τα ελαστικά αποτελούνται από 100 διαφορετικές πρώτες ύλες. Η ακριβής σύνθεσή τους έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ελαστικά και στα χαρακτηριστικά τους. Μόνο όταν όλα τα υλικά ταιριάζουν ιδανικά μεταξύ τους, μπορούν να δημιουργηθούν ασφαλή, ενεργειακά αποδοτικά και ανθεκτικά ελαστικά. Το φυσικό καουτσούκ είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση της απόδοσης των ελαστικών και αντιπροσωπεύει από 10% έως και 40% του συνολικού βάρους των σύγχρονων ελαστικών. Η βιομηχανία ελαστικών είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής της παγκόσμιας παραγωγής καουτσούκ, με περισσότερο από 70%. Η Continental υλοποιεί μια καινοτόμο στρατηγική, ώστε να διασφαλίσει μικρότερη εξάρτηση από το παραδοσιακό καουτσούκ (προϊόν του καουτσοκόδεντρου), κυρίως με τη βιομηχανοποίηση της εξαγωγής φυσικού καουτσούκ από ειδικά καλλιεργημένα φυτά πικραλίδας, σε πολλές χώρες, κοντά στις μονάδες παραγωγής ελαστικών. Εκτός από το καουτσούκ, υλικά όπως το πυρίτιο, είναι απαραίτητα για την κατασκευή του ελαστικού. Το πυρίτιο, βοηθά στη βελτιστοποίηση χαρακτηριστικών, όπως η πρόσφυση, η αντίσταση κύλισης και η διάρκεια ζωής. Στο μέλλον, οι φλοιοί ρυζιού θα χρησιμοποιηθούν, ως πρώτη ύλη, για αειφόρα παραγόμενο πυρίτιο. Οι φλοιοί ρυζιού είναι απόβλητα της παραγωγής ρυζιού και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τρόφιμα ή ζωοτροφές. Το πυρίτιο που προέρχεται από την τέφρα των φλοιών ρυζιού είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό, όταν χρησιμοποιείται στην κατασκευή από αυτό που λαμβάνεται από συμβατικά υλικά, όπως η άμμος.

    Γίνεται μηχανική επεξεργασία ελαστικών που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Το καουτσούκ προετοιμάζεται για επαναχρησιμοποίηση, ως μέρος νέων ενώσεων καουτσούκ.

    Η παραγωγή ελαστικών πλήρους κυκλικής λειτουργίας θα διασφαλίσει ότι η αιθάλη – ένα άλλο σημαντικό παράγωγο σε ενώσεις καουτσούκ – μπορεί να ληφθεί σε μεγάλη κλίμακα στο μέλλον. Η χρήση μηχανικής επεξεργασίας ελαστικών που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους ώστε το καουτσούκ, ο χάλυβας και τα υφασμάτινα κορδόνια να διαχωρίζονται το ένα από το άλλο και να γίνεται επαναχρησιμοποίηση. Οι ανακυκλωμένες πρώτες ύλες θα έχουν σημαντικό ρόλο στο στα αειφόρα ελαστικά του μέλλοντος. H απόκτηση υψηλής ποιότητας πολυεστερικού νήματος από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που προβλέπει την επαναχρησιμοποίηση, έως και δεκαπέντε πλαστικών μπουκαλιών σε κάθε ελαστικό, ανάλογα με το μέγεθός του. Οι πλαστικές φιάλες θα προέρχονται αποκλειστικά από περιοχές, ανά τον κόσμο, όπου δεν υπάρχουν δυνατότητες ανακύκλωσής τους.

    Ανακυκλωμένο καουτσούκ, φλοιοί ρυζιού και πλαστικά μπουκάλια: αειφόρα υλικά στην παραγωγή ελαστικών.

    Διαβάστε επίσης

    Hyundai Santa FE: Βόλτα στη λίμνη!



    ΣΧΟΛΙΑ