ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η στήλη είχε δεσμευτεί να επανέλθει με μια επικαιροποιημένη ανασκόπηση του ομίλου Autohellas μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων Β τριμήνου, τα οποία είναι περισσότερο αντιπροσωπευτικά για την πορεία του έτους. Πράγματι, το Β΄τρίμηνο ήταν βελτιωμένο κατά 11,6% έναντι του αντίστοιχου περσινού σε επίπεδο εσόδων και μάλιστα με τον τομέα ‘’Εμπορία αυτοκινήτων στην Ελλάδα’’ να αυξάνεται κατά 14,9% αυξάνοντας, παράλληλα, και το συνολικό μερίδιο αγοράς. Αυτό επετεύχθη παρά τον έντονο ανταγωνισμό λόγω εισόδου νέων κατασκευαστών και εμπορικών σημάτων στην ελληνική αγορά.

Σημαντικά αυξημένος κατά 12,5% εμφανίστηκε και ο κύκλος εργασιών από τις ‘’Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων στην Ελλάδα’’, ενώ οριακή βελτίωση κατέγραψε η ‘’Διεθνής Δραστηριότητα Ενοικιάσεων’’. Ως αποτέλεσμα, ο συνολικός κύκλος εργασιών Α εξαμήνου του ομίλου Autohellas αυξήθηκε κατά 6,2%. Η μεγαλύτερη ανησυχία της αγοράς, όμως, ήταν η λειτουργική και καθαρή κερδοφορία, αλλά και εδώ είχαμε αύξηση λειτουργικού κέρδους στο Β΄τρίμηνο κατά 1,6% στα €41εκ, παρόλο τον έντονο ανταγωνισμό και την μεγάλη διαθεσιμότητα αυτοκινήτων στο σύνολο του ‘’Rent a Car’’ (βραχυχρόνιες μισθώσεις).
Από τα παραπάνω μεγέθη είναι προφανές ότι υπάρχει πίεση στα περιθώρια κέρδους με εξαίρεση το περιθώριο EBITDA, το οποίο παρέμεινε σταθερό στο 27,1% το Β τρίμηνο λόγω, όμως αυξημένων αποσβέσεων. Ωστόσο, δεν είναι ρεαλιστικό να αναμένουμε αύξηση των περιθωρίων κέρδους σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον και με τις συνθήκες της αγοράς να αλλάζουν λόγω της συμμετοχής αυξημένου αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη σύνθεση του στόλου. Αντιθέτως, δίνουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στην αύξηση εσόδων με παράλληλη αύξηση του συνολικού μεριδίου αγοράς στους τομείς δραστηριότητας, έστω και με μερική επιβάρυνση της τελικής γραμμής.
Εν τέλει, η καθαρή κερδοφορία (μετά από δικαιώματα μειοψηφίας) Α εξαμήνου διαμορφώθηκε στα €30 εκ έναντι €34,2εκ πέρυσι, αλλά υπενθυμίζουμε ότι σε ολόκληρη την χρήση του 2024 αναγνωρίστηκε όφελος από την μεταφορά κέρδους από τον τερματισμό των σχέσεων ανταλλαγής επιτοκίων και τον τερματισμό της λογιστικής πολιτικής αντιστάθμισης ταμειακών ροών αξίας €9,9εκ με το μεγαλύτερο μέρος να αναγνωρίζεται το Α΄εξάμηνο του 2024. Η βελτίωση της συνολικής εικόνα του ομίλου επισφραγίζεται κατά την εκτίμηση μας και από τις ταμειακές ροές, οι οποίες αποτελούν και το μέγεθος που προεξοφλούν οι αναλυτές για να υπολογίσουν την αποτίμηση μιας εταιρείας.
Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος χρησιμοποιεί ένα εναλλακτικό δείκτη ελεύθερων ταμειακών ροών για να απεικονίσει τα ταμειακά διαθέσιμα που πηγάζουν από τις λειτουργικές δραστηριότητες του Ομίλου πριν τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και πριν τις αγορές των καινούργιων ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων για τη χρήση. Ο δείκτης αυτός χρησιμοποιείται από τον Όμιλο για την καλύτερη αξιολόγηση των ταμειακών επιδόσεων, της δυνατότητας αποπληρωμής χρέους και της διανομής μερίσματος, όπως αναφέρει η διοίκηση της εισηγμένης στις λογιστικές καταστάσεις.
Για το Α εξάμηνο του 2025 οι ελεύθερες ταμειακές ροές (όπως υπολογίζεται ο συγκεκριμένος εναλλακτικός δείκτης μέτρησης απόδοσης_ΕΔΜΑ) του ομίλου ανήλθαν στα €109,9εκ έναντι €89εκ το Α εξάμηνο του 2024. Ήτοι, θετική μεταβολή ταμειακών ροών €20,9εκ με απόλυτη αύξηση εσόδων €29,3εκ αναδεικνύει την αποτελεσματικότητα της Autohellas, όχι μόνο να παράγει κέρδη, αλλά να παράγει και μετρητά, κάτι που μας ενδιαφέρει περισσότερο, ειδικότερα σε ένα κλάδο που χαρακτηρίζεται από υψηλή μόχλευση και αυξημένες απαιτήσεις σε κεφάλαιο κίνησης.
Επειδή, όμως, τα παραπάνω αφορούν το παρελθόν, αξίζει να δώσουμε μια εικόνα των θετικών καταλυτών προς υποστήριξη των εκτιμήσεων μας. Καταρχήν, η τουριστική κίνηση, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την βραχυχρόνια μίσθωση, διατηρεί την αυξητική της τάση, ενώ η διαφαινόμενη επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους ενδέχεται να στηρίξει περαιτέρω τις επιδόσεις του Β εξαμήνου του 2025. Ομοίως αυξητική είναι η τουριστική κίνηση και στις αγορές των Βαλκανίων, της Κύπρου και της Πορτογαλίας και μάλιστα για τις δύο πρώτες περιοχές καταγράφηκε και αύξηση των τιμών ενοικίασης.
Αυτό όμως που ενδεχομένως να ανοίξει νέες σημαντικές επιχειρησιακές δυνατότητες για τον όμιλο, στα πλαίσια πρωτοβουλιών για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, είναι η υπογραφή της συμφωνίας διανομής στην Ελλάδα με την Κινεζική εταιρεία Changan.
Η συγκεκριμένη εταιρεία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην Κίνα και αναμένεται να διαθέσει στην Ελλάδα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα μέσω της 100% θυγατρικής της Autohellas. Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι η Changan είναι η 5η σε μερίδιο αγοράς λιανικών πωλήσεων NEV (New Energy Vehicles) στην Κίνα με 5,7% για το 2024, πίσω από την Tesla και με πρώτη την BYD, η οποία κατέχει μερίδιο 34,1%. H Changan επεκτείνεται διεθνώς στοχεύοντας να εισέλθει σε 10 Ευρωπαϊκές αγορές εντός του 2025 και στην Ελλάδα μέσω της Autohellas αναμένεται να λανσαριστεί το 4ο τρίμηνο μαζί με την Xpeng (συμφωνία που είχε υπογραφεί πέρυσι).
Στο δια ταύτα, επαναλαμβάνουμε την εκτίμησή μας για λειτουργικά EBITDA €290εκ το 2025, €306εκ το 2026 και €322εκ το 2027, ενώ η τιμή στόχος υπολογίζεται στα €16,02. Βέβαια, το ταμπλό δεν έχει τιμήσει δεόντως τα μεγέθη της εισηγμένης, κατά την εκτίμησή μας, και φυσικά αυτό γίνεται πιθανότατα δυσκολότερο όσο ο ΓΔΧΑ εκτελεί πλάγια κίνηση συσσώρευσης δυνάμεων το τελευταίο διάστημα. Ίσως όμως είναι ευκαιρία, η διοίκηση να αυξήσει τις αγορές ιδίων μετοχών, κάτι που φαίνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει με βάση τις τελευταίες ανακοινώσεις, ώστε ο όμιλος να συμμετέχει στο επόμενο σημαντικό ανοδικό σκέλος του ΓΔΧΑ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
