ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αβεβαιότητα που επικρατεί στις αγορές για το επόμενο έτος υπονοήθηκε ξεκάθαρα από την κ. Λαγκάρντ στην ομιλία της μετά την συνεδρίαση της ΕΚΤ την προηγούμενη εβδομάδα.
Επί της ουσίας, δεν έδωσε καμία δέσμευση για την πορεία του βασικού επιτοκίου της Ευρωζώνης και τόνισε ότι αυτό θα αποφασίζεται με βάση τα εισερχόμενα οικονομικά δεδομένα. Μεταφράζοντας απλά, στρατηγική ‘’βλέποντας και κάνοντας’’, η οποία σας διαβεβαιώ αποτελεί και την βασική στρατηγική πολλών επαγγελματιών διαχειριστών της αγοράς στην παρούσα φάση δεδομένης της χαμηλής ορατότητας.
Σε αυτές τις περιπτώσεις εκτιμώ ότι πρέπει η επενδυτική κοινότητα να επικεντρώνεται σε εισηγμένες που συγκεντρώνουν όλα τα επιθυμητά επενδυτικά χαρακτηριστικά και παρέχουν ένα ελκυστικό προφίλ ρίσκου απόδοσης. Λέγοντας επιθυμητά επενδυτικά χαρακτηριστικά, εννοώ πρωτίστως ένα αποδεδειγμένα πετυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο συνήθως συνοδεύεται και από μια ικανή ομάδα διοίκησης και το οποίο μπορεί μέσω της απόδοσης ιδίων κεφαλαίων να χρηματοδοτεί την ανάπτυξη του, μέσω στοχευμένων επενδύσεων. Δευτερευόντως, οφείλει να μπορεί να αποδίδει στον μέτοχο ένα αποδεκτό για τα δεδομένα της περιόδου μέρισμα.
Σε αυτό το πλαίσιο, μια εισηγμένη, η οποία δεν μπορεί να λείπει από το ‘’Universe’’ των επενδυτών είναι ο Όμιλος Σαράντης.
Η Σαράντης ιδρύθηκε το 1964 και μέσα από περισσότερα από 60 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας έχει εξελιχθεί σε έναν πολυεθνικό όμιλο καταναλωτικών προϊόντων με σημαντική παρουσία σε δεκάδες χώρες. Η εισηγμένη, στα 55 χρόνια παρουσίας της εξάγει σε 50 χώρες, έχει περισσότερα από 100 επώνυμα σήματα, περισσότερες από 25 στρατηγικές συνεργασίας, 4 παραγωγικές μονάδες και 110,χιλιάδες σημεία πώλησης.
Γεωγραφικά χωρίζεται σε 8 τομείς δραστηριοποίησης και συγκεκριμένα σε Ελλάδα (όπου περιλαμβάνεται η Πορτογαλία και επιλεγμένες διεθνείς αγορές), Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία και Σλοβακία, Δυτικά Βαλκάνια, Ουκρανία, Βουλγαρία και Ουγγαρία. Ο Όμιλος, χωρίζεται λειτουργικά στις εξής κατηγορίες προϊόντων: 1.Προϊόντα Ομορφιάς/Περιποίηση δέρματος/ Αντιηλιακή προστασία, 2. Προϊόντα προσωπικής φροντίδας 3.Προϊόντα οικιακής φροντίδας, 4.. Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας και 5. Στρατηγικές Συνεργασίες. Μερικές από τις πιο γνωστές μάρκες, που όλοι γνωρίζουμε είναι οι Carroten, Noxzema, Bioten, Clinea, Ava, Tuboflo.
Ο Όμιλος Σαράντη έχει αυξήσει τις πωλήσεις του περισσότερο από 50% από το 2021 συνυπολογίζοντας βέβαια και την εξαγορά της Stella Pack την 12η Ιανουαρίου 2024, η οποία συνεισέφερε έσοδα ποσού €74,5εκ από συνολικά έσοδα €600εκ το 2024. Η εισηγμένη εστιάζει πλέον στο βασικό προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο και στα προϊόντα HERO, ενώ παράλληλα έγινε εξορθολογισμός του χαρτοφυλακίου Ιδιωτικής Ετικέτας.
Άμεσοι στόχοι είναι η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας εστιάζοντας στον εξορθολογισμό των διαδικασιών στην εφοδιαστική αλυσίδα, επενδύοντας σε αυτοματισμούς, υποδομές και συστήματα. Αυτά αποτυπώθηκαν και στα λειτουργικά περιθώρια EBITDA στο εννεάμηνο του 2025, τα οποία αυξήθηκαν στο 15,2% από 13,9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η ανθεκτικότητα του χαρτοφυλακίου προϊόντων της μέσα σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, η γεωγραφική της παρουσία και η συνέπεια λειτουργικής αποδοτικότητας αποτελούν την βάση αξιολόγησης μιας επενδυτικής θέσης στον τίτλο της εισηγημένης.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία, ενώ παράλληλα η εταιρεία έχει καταβάλλει την τελευταία πενταετία συνολικά περίπου €70εκ σε μερίσματα. Πιο συγκεκριμένα, στο εννεάμηνο 2025 παρόλο που οι πωλήσεις ήταν οριακά μειωμένες τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα €68εκ ευρώ αυξημένα κατά 7,9% σε ετήσια βάση, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα €50,3εκ. έναντι €45,4εκ. το εννεάμηνο 2024, αυξημένα κατά 10,9%.
Η διοίκηση της εισηγμένης βλέπει μια οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 4% με 5% ετησίως για τα επόμενα χρόνια, ενώ για το 2025 αναμένεται μια αύξηση εσόδων 2%. Αυτό υποστηρίζεται, μεταξύ άλλων και από την επέκταση των προϊόντων αντιηλιακής προστασίας στις ΗΠΑ (ήδη τοποθετημένα σε 1900 καταστήματα) και τελευταία στην Αυστραλία, όπου θα έχουμε και μείωση στην εποχικότητα των πωλήσεων της εν λόγω σειράς προϊόντων.
Με βάση τα παραπάνω οι εκτιμήσεις μας για τα έσοδα το 2025 διαμορφώνονται σε €614εκ, με τα EBITDA να κινούνται στα €93,3εκ. Για το 2026 και 2027, τα EBITDA εκτιμώνται στην περιοχή των €100εκ και €107,3εκ υπονοώντας λειτουργικά περιθώρια EBITDA 15.5% και 16% αντίστοιχα. Σημειώνουμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε συνδυασμό με τις επενδύσεις στις παραγωγικές μονάδες της Ελλάδας (Οινόφυτα) και της Πολωνίας μας οδηγούν σε ακόμα υψηλότερα λειτουργικά περιθώρια EBITDA για τα έτη 2028 και 2029.
Προεξοφλώντας τις εκτιμήσεις μας με ένα μεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στα 8,8% η τιμή στόχος για την εισηγμένη υπολογίζεται στα €15,22 ανά μετοχή. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου ήταν μόλις €4,9εκ στο εννεάμηνο του 2025, ενώ τον Ιανουάριο εισπράχθηκε η πρώτη δόση των €20,6εκ. από την πώληση του μεριδίου στην Estee Lauder το 2022, ενώ η τελευταία δόση έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2028.
Η χαμηλή πλέον μόχλευση αφήνει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια για μερίσματα, αλλά και πιθανές εξαγορές στο κοντινό μέλλον. Πιθανολογούμε ότι από Μάρτιο του 2026 θα κληθούμε να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τον τίτλο.
Νίκος Καυκάς
Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κωνσταντίνος Ανεστίδης: Λάσπη τα όσα λέγονται – Δεν έχω τίποτα να κρύψω (βίντεο)
- Από τη Μακεδονία στις Άλπεις –Όταν οι Κέλτες εμπνέονταν από τον Φίλιππο
- Lamda Development: 1,5 δισ. ταμείο από τις κατοικίες στο Ελληνικό – mononewsTV
- Επίδομα θέρμανσης: Ποιοι πληρώνονται έως 23 Δεκεμβρίου – Ποσά, παραδείγματα και επόμενες δόσεις