• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    • Έλλη Πατέρα
    ναυτιλία ναυλαγορά


    Mικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτικές ήταν οι τάσεις της αγοράς για άλλη μια εβδομάδα στα πλοία τύπου VLCC με την κινητικότητα στον Περσικό κόλπο να παραμένει περιορισμένη και τις τιμές των ναύλων να συνεχίζουν να βρίσκονται υπό πίεση και με αναφορά σε ναύλωση πλοίου σε παρτίδα των 270,000 τόννων από το Basrah προς την Κίνα σε WS 37.5.

    Στο μεταξύ, στην Δυτική Αφρική η μειωμένη κινητικότητα της αγοράς και η έλλειψη φορτίων δεν βοήθησε στην απορρόφηση της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την περιοχή να παραμείνουν σχετικά αμετάβλητες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η παρούσα εικόνα της αγοράς φαίνεται σχεδόν απίθανο να αλλάξει καθώς υπάρχουν περίπου 70 διαθέσιμα πλοία για το πρώτο δεκαήμερο Μαρτίου.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Οι τιμές των ναύλων στην Δυτική Αφρική στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρουσίασαν ύφεση με τις παρτίδες των 130,000 τόννων προς την Ευρώπη να υποχωρούν κατά 2.5 μονάδες σε WS 55 παρόλο που οι πλοιοκτήτες έδειξαν να αντιστέκονται προσπαθώντας να διατηρήσουν τις τιμές σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των προηγούμενων τελευταίων συμφωνιών.

    Πτωτικές τάσεις παρουσίασε και η Μαύρη Θάλασσα με τις τιμές να υποχωρούν κατά 2.5 μονάδες ενώ παράλληλα στην Μεσόγειο έγινε αναφορά σε ναύλωση πλοίου από την Μάλτα προς την Σιγκαπούρη στα $ 1.4 εκατ.

    AFRAMAXES

    Aξιοσημείωτη άνοδο παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 70,000 τόννων από την Καραϊβική προς τον κόλπο της Αμερικής όπου ενισχύθηκαν κατά 25 μονάδες σε WS 110.
    Αντίθετα, στην αγορά της Μεσογείου παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα της κινητικότητας οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές εντός Μεσογείου σε παρτίδες των 80,000 τόννων υποχώρησαν κατά 2.5 μονάδες σε WS 90 ενώ παράλληλα, στην Μαύρη Θάλασσα κυμάνθηκαν στα επίπεδα των WS 90/95.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η περιοχή της Βαλτικής/Βόρειας Θάλασσας με τις τιμές σε παρτίδες των 100,000 τόννων να υποχωρούν κατά 2.5 μονάδες σε WS 70 ενώ σε παρτίδες των 80,000 τόννων σε ταξίδια εντός Βόρειας Θάλασσας παρέμειναν σταθερές περίπου σε WS 90.

    MR/LR

    Σχετικά με τα MR, η κινητικότητα της αγοράς, δυτικά του Σουέζ, στο ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν αυξημένη όμως προς το κλείσιμο υποχώρησε οδηγώντας τις τιμές των ναύλων σε μικρή αλλάγη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Από την άλλη, στην αγορά των LR1 παρατηρήθηκε μικρή αύξηση της κινητικότητας παρόλα αυτά ο επαρκής αριθμός διαθέσιμων πλοίων δεν βοήθησε την ανάκαμψη των ναύλων με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την δυτική Αφρική να υποχωρεί.

    Ανατολικά του Σουέζ, η αγορά των LR1 παρουσίασε καλύτερη εικόνα με την τιμή στην διαδρομή από Περσικό κόλπο προς την Σιγκαπούρη να ενισχύεται σε WS 110, ενώ αντίθετα στα MR η τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την ανατολική Αφρική υποχώρησε σε WS 180.

    Τέλος, στα Dirty products, η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε σχετικά σταθερή με τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής να απορροφούν τα αντίστοιχα φορτία ενώ από την άλλη η αγορά της Καραιβικής ενισχύθηκε με την τιμή στην διαδρομή προς τον κόλπο της Αμερικής να ανεβαίνει σε WS 100.

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δ. Μελισσανίδης: Το super deal και η μεγάλη επιστροφή στην Aegean Marine

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Νέα κίνηση ισχυροποίησης του στόλου της GasLog

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελληνόκτητο τάνκερ πουλήθηκε με απόφαση δικαστηρίου της Ναμίμπια



    ΣΧΟΛΙΑ