ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, στο μηνιαίο ραπόρτο του αναφέρει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 169 φορτηγά πλοία, από 156 πλοία που ήταν το αμέσως προηγούμενο μήνα, 317 δεξαμενόπλοια, από 285 τάνκερ, 141 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, από 111 πλοία που ήταν το μήνα Οκτώβριο, 54 πλοία μεταφοράς LNG, από 55 πλοία που ήταν το αμέσως προηγούμενο μήνα, που σημαίνει ότι παραδόθηκε ένα πλοίο της κατηγορίας αυτής, 46 πλοία μεταφοράς LPG, από 44 πλοία, δηλαδή, δύο περισσότερα από τον προηγούμενο μήνα.
Τα 729 πλοία, σύμφωνα με τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί θα παραδοθούν σταδιακά τα επόμενα τρία χρόνια, 2026, 2027 και 2028.
Τα 169 υπό ναυπήγηση φορτηγά πλοία, αντιπροσωπεύουν το 12% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Συνολικά, κατασκευάζονται 1.271 πλοία (88%).
Τα 317 δεξαμενόπλοια, αντιστοιχούν στο 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ αθροιστικά ναυπηγούνται 952 τάνκερ (75%).
Από την επεξεργασία των στοιχείων αυτών, προκύπτει το συμπέρασμα ότι σχεδόν ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που ναυπηγούνται παγκοσμίως είναι ελληνικών συμφερόντων.
Τα 141 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αντιπροσωπεύουν το 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Συνολικά κατασκευάζονται 1.089 πλοία (89%) μεταφοράς κοντέινερ.
Τα 54 πλοία μεταφοράς LNG, αντιστοιχούσαν στο 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Επισημαίνεται ότι κατασκευάζονται 262 πλοία (83%) της κατηγορίας αυτής
Τα 44 πλοία μεταφοράς LPG, αντιπροσωπεύουν το 14% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Συνολικά ναυπηγούνται 264 (85%) πλοία.
Να θυμίσουμε ότι τον μήνα Νοέμβριο, οι Έλληνες εφοπλιστές, ναυπηγούσαν 156 φορτηγά πλοία, 285 δεξαμενόπλοια, 111 πλοία κοντέινερ, 55 LNG και 44 LPG.
Οι αγοραπωλησίες
Από την αρχή του έτους έως στις αρχές Δεκεμβρίου, οι Κινέζοι αγόρασαν 216 πλοία. Σύμφωνα πάντα με το εβδομαδιαίο ραπόρτο ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ακολουθούν με 126 πλοία, ένας αριθμός που επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες ιδιοκτήτες παραμένουν ιδιαίτερα δραστήριοι αλλά πολύ πιο επιλεκτικοί σε σύγκριση με τη μεγάλη επέκταση που παρατηρήθηκε σε προηγούμενους κύκλους.
Οι 168 άγνωστοι αγοραστές αντικατοπτρίζουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, εμπορικούς οίκους και διάφορα ασιατικά επενδυτικά οχήματα που εισέρχονται στην ναυτιλία
Οι 41 συμφωνίες για αγορές πλοίων από συμφέροντα του Βιετνάμ υπογραμμίζουν επίσης πώς η Νοτιοανατολική Ασία δημιουργεί αργά ένα ουσιαστικό αποτύπωμα ιδιοκτησίας.
Στο μέτωπο των πωλήσεων, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή με 139 πωλήσεις, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία με 114 και την Κίνα με 104 πλοία.
Οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν την πειθαρχημένη στρατηγική εναλλαγής στόλου, μετακινώντας μονάδες μέσης ηλικίας σε ελκυστικές τιμές.
Για τους Έλληνες, ο υψηλός όγκος πωλήσεων δεν έρχεται σε αντίθεση με τον υψηλό όγκο αγορών.
Αντίθετα, αντανακλά μια πολύ σκόπιμη αναδιάρθρωση των προφίλ του στόλου και όχι απλή επέκταση ή συρρίκνωση.
Η κατηγορία που είναι οι πλοιοκτήτες από τις υπόλοιπες χώρες, με 331 πλοία που πουλήθηκαν, επιβεβαιώνει πόσο ευρεία έχει γίνει η διαδικασία ανακύκλωσης και αναδιάρθρωσης το 2025.
Διαβάστε επίσης
Δήμος Πειραιά: Αυξήθηκαν τα ανταποδοτικά τέλη κατά 12% στις οικίες και κατά 18% στα καταστήματα
Κινέζοι και Τούρκοι πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων
Xclusiv: Επιταχύνθηκε η γήρανση των φορτηγών πλοίων με το 28% του στόλου να είναι ήδη 16 ετών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασίλης Αποστολόπουλος (Ιατρικό Αθηνών): Ο νέος πρόεδρος του ομίλου είναι επιδραστικός και έχει όραμα
- Το αυστηρό μήνυμα Μητσοτάκη στους αγρότες και το πολιτικό στοίχημα των μπλόκων
- Hermès Horizons: Ένα αποκλειστικό εργαστήριο ονείρων όπου όλα επιτρέπονται και όλα πραγματοποιούνται
- Χρυσές λίρες: Πού οδηγούνται οι τιμές μετά την υπέρβαση των 1.000 ευρώ και το ράλι ανόδου… 1.188% στα χρόνια του ευρώ