ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μόδα δεν είναι μόνο δημιουργία και στιλ – είναι και μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων με ταχύτατους ρυθμούς αλλαγής. Η εβδομάδα που πέρασε ξεχώρισε για σημαντικές χρηματοδοτήσεις, στρατηγικές συνεργασίες, αλλαγές στην ηγεσία εταιρειών και κρίσιμες κινήσεις στην αγορά, στοιχεία που επηρεάζουν τόσο την κερδοφορία όσο και τη θέση των οίκων στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον.
Oura – το (πολύτιμό μου) δακτυλίδι των 10,9 δις
Η δημιουργός του κομψού δαχτυλιδιού που παρακολουθεί υγεία και φυσική κατάσταση, συγκέντρωσε 875 εκατομμύρια δολάρια σε γύρο χρηματοδότησης Σειράς Ε, διπλασιάζοντας την αποτίμησή της στα 10,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι επενδυτές ποντάρουν δυνατά στη σύγκλιση μόδας και τεχνολογίας ευεξίας, καθώς το κοινό αναζητά σύμβολα status που παρακολουθούν ακόμη και τον ύπνο του.
Gucci – ο Demna βάζει δυναμικά τον οίκο πάλι στο παιχνίδι
Η Gucci ξανά στο επίκεντρο χάρη στη νέα συλλογή και την παρουσίαση-ταινία του Demna με πρωταγωνιστές τη Ντέμι Μουρ, Έντουαρντ Νόρτον και Κένταλ Τζέννερ. Η ταινία «Τίγρης» λειτούργησε ως ένας έξυπνος πρόλογος ενόψει της πρώτης του επίδειξης τον Φεβρουάριο. Ο πρώην υπεύθυνος δημιουργικού της Balenciaga αποδεικνύει ότι μπορεί να προκαλέσει θόρυβο ακόμη και χωρίς πασαρέλα.
Nike x Skims – συνεργασία μεγάλων προσδοκιών
Η πολυαναμενόμενη συνεργασία Nike x Skims έκανε επιτέλους πρεμιέρα. Το ερώτημα τώρα είναι αν η ένωση αυτή θα αρκεί για να στηρίξει την πολυπόθητη ανάκαμψη της Nike.
Brunello Cucinelli – σε κορυφαία υποχώρηση
Οι μετοχές της Brunello Cucinelli υποχώρησαν πάνω από 15% μετά από καταγγελίες του short seller Morpheus Research ότι η εταιρεία συνεχίζει δραστηριότητα στη Ρωσία παρά τις κυρώσεις της ΕΕ. Ο ιταλικός οίκος αρνείται τις κατηγορίες.
Saks – πώληση μειοψηφικού πακέτου της Bergdorf Goodman
Η Saks βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την πώληση του 49% της Bergdorf Goodman για περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια για την αποπληρωμή του χρέους μετά την περσινή συγχώνευσή της με τη Neiman Marcus.
MyTheresa – η ανθεκτικότητα του e-Commerce πολυτελείας
Το MyTheresa ανακοίνωσε αύξηση 12% στις καθαρές πωλήσεις, που ανέρχονται στα 249 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο 2025, αποδεικνύοντας ότι το ευκατάστατο αγοραστικό δυναμικό των online πωλήσεων παραμένει δραστήριο.
L’Oréal – νέα, ελληνική ηγεσία στις ΗΠΑ
Η L’Oréal όρισε τον Αλέξη Περάκη-Βαλάτ ως τον CEO της στην Αμερική, με τον David Greenberg να αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου. Με καταγωγή από την Κρήτη και εξαιρετικά αξιόλογη εμπειρία και σταδιοδρομία στον γαλλικό κολοσσό, ο Περάκης-Βαλάτ αναλαμβάνει καθήκοντα επίσημα τον Ιανουάριο.
H&M – εντυπωσιακά ανοδικά κέρδη
Η H&M κατέγραψε 40% άνοδο των κερδών για το τρίτο τρίμηνο, αυξάνοντας το λειτουργικό της περιθώριο στο 8,6% από 5,9% της αντίστοιχης περσινής περιόδου, αποδεικνύοντας ότι το fast fashion συνεχίζει να εκπλήσσει.
Armani – L’Oréal – αντιφατικές επιθυμίες
Σύμφωνα με νέες πηγές, η L’Oréal ενδιαφέρεται μόνο για μέρος του ομίλου Armani, και συγκεκριμένα για το Armani Beauty. Τα προϊόντα του εξαιρετικά κερδοφόρου μέρους της αυτοκρατορίας του βασιλιά της μόδας αναπτύσσονται και πωλούνται υπό άδεια. Ο όμιλος Armani λαμβάνει έσοδα από τα δικαιώματα άδειας που λήγει το 2050. Τα 1,5 δισεκατομμύρια της L’Oréal από το Armani Beauty θα αποτελέσουν πρόκληση στη διαχείριση του μετοχικού ελέγχου σε περίπτωση αγοράς από την ανταγωνιστική LVMH.
Από τις χρηματοδοτήσεις δισεκατομμυρίων μέχρι τις εταιρικές ανακατατάξεις και τις στρατηγικές συνεργασίες, η εβδομάδα αυτή δείχνει πως η μόδα λειτουργεί ως πλήρως ενσωματωμένο οικονομικό οικοσύστημα. Oι εξελίξεις επηρεάζουν άμεσα τη βιωσιμότητα, την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών.
Αν κάτι είναι βέβαιο, είναι ότι το επόμενο κεφάλαιο θα είναι εξίσου απρόβλεπτο – και εξίσου συναρπαστικό.
Διαβάστε επίσης:
Μόδα: δικαστήρια, επιδείξεις, συγχωνεύσεις και μουσικές καρέκλες στους ρόλους ηγεσίας
Μόδα: Armani, Vogue, Kering και οι ισορροπίες της νέας εποχής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
