Πλήρως ανασχεδιασμένη, η 6η γενιά του Renault Clio διαθέτει ένα εντελώς νέο και ξεχωριστό στυλ που αντανακλά τη σύγχρονη προσέγγιση της μάρκας στον τομέα του design και της τεχνολογίας.
Το νέο Renault Clio έχει αναβαθμιστεί συνολικά, συμπεριλαμβανομένης και της γκάμας των κινητήρων του. Διαθέτει συστήματα που επιβεβαιώνουν περισσότερο από ποτέ τον χαρακτηρισμό του ως το πιο οικονομικό μοντέλο στη γκάμα των υβριδικών της Renault, συμπληρώνοντας ιδανικά τη γκάμα των ηλεκτρικών της μάρκας.
Το μοντέλο διαθέτει ένα νέο full hybrid κινητήριο σύνολο E-Tech 160PS, το οποίο είναι και πιο δυνατό αλλά και πιο αποδοτικό, καθώς επιτυγχάνει εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 89g/km, τιμή ρεκόρ για την κατηγορία του και μέση κατανάλωση μόλις 3,9lt/100km.
Στις επιλογές των κινητήρων του νέου Clio συμπεριλαμβάνονται και εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης ή bi-fuel με LPG ισχύος έως 120PS, προσφέροντας βελτιωμένες επιδόσεις και οικονομία.
To Renault Clio με αριθμούς
– 17 εκατομμύρια: ο συνολικός αριθμός των πωληθέντων μονάδων και των 5 γενεών του Clio σε παγκόσμιο επίπεδο.
– 68.000: τα χιλιόμετρα της «ουράς» που θα σχημάτιζαν αν παρατάσσονταν τα 17 εκατομμύρια Clio, και που ισοδυναμεί με 1,7 φορά το γύρο της Γης.
– 1990: Χρονιά που πρωτοπαρουσιάστηκε Renault Clio ταράζοντας τα νερά της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
– Πάνω από 1.000: η ημερήσια παραγωγή των Renault Clio.
– 120: οι χώρες, σε ολόκληρο τον κόσμο, που πουλήθηκε το Clio από την 1η γενιά του.
– 89: η τιμή ρεκόρ των γραμμαρίων CO2/km που εκπέμπει το νέο Renault Clio full hybrid με τον κινητήρα E-Tech των 160PS.
– 35: τα χρόνια που βρίσκεται το Renault Clio στην αγορά, αλλά και στις καρδιές όσων το οδηγούν.
– 29: O αριθμός των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) που μπορεί να εφοδιαστεί το νέο Renault Clio.
– 6: Oι γενιές του Renault Clio, από την ημέρα της πρώτης κυκλοφορίας του, το 1990.
– 1: H θέση που κατέλαβε το Renault Clio στις πωλήσεις πανευρωπαϊκά (1ο εξάμηνο του 2025).
Αρκεί μια ματιά στο νέο Clio για να αναγνωρίσει κανείς τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει από την αρχή, για την αναδιαμόρφωση των αναλογιών και των διαστάσεών του. Αμέσως διακρίνει κανείς το μακρύτερο καπό, τη νέα μάσκα, την έντονα δυναμική γραμμή της οροφής, την κεραία σε σχήμα πτερυγίου και την ενσωματωμένη αεροτομή.
Το αμάξωμα του νέου Clio είναι μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, με συνολικό μήκος που φτάνει από τα 4,05 στα 4,12m με μεγαλύτερους προβόλους και πλάτος αυξημένο κατά 39mm (από 1,73 σε 1,77m). Το ύψος διατηρείται σε λογικά πλαίσια φτάνοντας στο 1,45m.
Oι χαρακτηριστικές γραμμές στο καπό κατεβαίνουν μέχρι την εμπρός γρίλια που μοιάζει να είναι διακοσμημένη με διαμάντια. Η νέα φωτιστική υπογραφή, με τα μεγάλα φώτα ημέρας που παραπέμπουν αισθητικά στο διαμάντι του εμβλήματος της μάρκας, ολοκληρώνεται με το χαρακτηριστικό σχήμα των φωτιστικών σωμάτων με το μαύρο πλαίσιο.
Η αεροδυναμική σιλουέτα και οι εναλλαγές μεταξύ κοίλων και κυρτών σχημάτων, είναι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που προσδίδουν στο αμάξωμα. Oι ζάντες αλουμινίου των 18ιντσών (ανάλογα με τον εξοπλισμό και την έκδοση) και το αυξημένο κατά 39mm πλάτος, συμβάλλουν στη δημιουργία μιας εντυπωσιακής παρουσίας στο δρόμο.
Το νέο Clio διατηρεί και ορισμένα διαχρονικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Clio, όπως οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, αλλά και το περίγραμμα των παραθύρων, που στενεύει στην πίσω γωνία, καθιστώντας το Clio το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του με κρυφές τσιμούχες στα τζάμια του.
Το πίσω παρμπρίζ με τη μεγάλη κλίση, που αποτελεί αισθητική συνέχεια της πόρτας του χώρου αποσκευών, εξασφαλίζει στο νέο Clio την αθλητική και δυναμική εμφάνιση, που υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο από τα τέσσερα πίσω φωτιστικά σώματα, εμπνευσμένα από σπορ μοντέλα.
Στην ευρύχωρη καμπίνα του νέου Renault Clio το ταμπλό, είναι φτιαγμένο με νέα υλικά και εντελώς νέες γραμμές. Τμήμα του ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό είναι καλυμμένο με ύφασμα (ανάλογα με την έκδοση), ενσωματώνοντας ατμοσφαιρικό φωτισμό με δυνατότητα 48 διαθέσιμων επιλογών απόχρωσης, με λευκό φωτισμό ενσωματωμένο και στα πάνελ των θυρών.
Στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine, τη θέση της υφασμάτινης επένδυσης έχει πάρει το Alcantara, ενώ για το χρωματισμό της περιοχής γύρω από τους αεραγωγούς έχει χρησιμοποιηθεί μία πρωτοποριακή τεχνική που δημιουργεί την αίσθηση πυρακτωμένου χρωμίου.
Το ταμπλό διαθέτει μία διπλή οθόνη 10,1 ιντσών με την κεντρική οθόνη να είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι προέρχεται από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Πέρα από την υψηλή αισθητική του, ενσωματώνει και αρκετά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, ο αριθμός των στροφών από τέρμα σε τέρμα έχει μειωθεί από 3,3 σε 2,6, γεγονός που εξασφαλίζει στον οδηγό μια πιο σπορτίφ εμπειρία οδήγησης.
Ενσωματώνει, επίσης, το πλήκτρο Multi-Sense που παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης, με το καθένα να διαθέτει και συγκεκριμένο φωτισμό για το εσωτερικό.
Το καινούργιο design των καθισμάτων χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά, επενδύσεις με νέο μοτίβο και έγχρωμες εμφανείς ραφές (ανάλογα με την έκδοση), συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας εικόνας δυναμισμού ακόμα και από τη θέση οδήγησης του νέου Clio.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 391lt (ανάλογα με τον κινητήρα και είναι εύκολα προσβάσιμο χάρη στο χαμηλότερο, κατά 40χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, κατώφλι φόρτωσης. Το πλήκτρο που ανοίγει το πορτμπαγκάζ είναι ενσωματωμένο απευθείας στην πόρτα του χώρου αποσκευών
Ο full hybrid κινητήρας E-Tech των 160PS αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το Clio της έκτης γενιάς. Οι εκπομπές του CO2 δεν ξεπερνούν τα 89g/km (τιμή ρεκόρ), ενώ η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι μόλις 3,9lt/100km – τιμή μικρότερη από την full hybrid E-Tech έκδοση των 145hp και έως και 40% μικρότερη από ένα αντίστοιχο μοντέλο με συμβατικό κινητήρα βενζίνης.
Το νέο Clio full hybrid E-Tech 160PS μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και στο 80% του χρόνου οδήγησης μέσα και γύρω από τις πόλεις και να διανύει έως και 1.000km σε αυτοκινητόδρομο.
Η τεχνολογία της Renault, συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσεως 1,8lt με άμεσο ψεκασμό, κύκλου Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1,4 kWh με νέο σύστημα ψύξης και ένα έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών χωρίς συμπλέκτη, με προσαρμοσμένες σχέσεις μετάδοσης.
Το κιβώτιο που συνοδεύει τον κινητήρα full hybrid E-Tech 160PS έχει εξελιχθεί με τεχνολογία από τους αγώνες της Formula 1 και διαθέτει δύο σχέσεις για την ηλεκτροκίνηση και τέσσερεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Το νέο Renault Clio διατίθεται με τον 3κύλινδρο κινητήρα TCe 1.2lt που αποδίδει 115PS – μια πολύ σημαντική βελτίωση στην απόδοση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Διατίθεται με χειροκίνητο ή με το νέο αυτόματο κιβώτιο: ένα εξαιρετικά γρήγορο και πολύ οικονομικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC έξι σχέσεων, με άμεση απόκριση και paddles στο τιμόνι.
Στις επιλογές της γκάμας θα προστεθεί και μία έκδοση Eco-G με έναν 3κύλινδρο κινητήρα bi-fuel (βενζίνης και LPG) και ισχύ 120PS, με αυτόματο κιβώτιο EDC, που αποτελεί μία άκρως φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.
Διαστάσεις και βάρη
- Μήκος: 4.116 m
- Πλάτος: 1.768 m
- Ύψος: 1.451 m
- Μεταξόνιο: 2.591 m
- Εμπρός πρόβολος: 859 mm
- Πίσω πρόβολος: 667 mm
- Απόσταση από το έδαφος: 142 mm κενό (119 mm με φορτίο)
- Βάρος: από 1.155kg
- Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 391lt (ανάλογα με τον τύπο της κινητήριας μονάδας)
- Ύψος κατωφλίου φόρτωσης: 735 mm
- Ικανότητα έλξης: 900 kg
Κινητήριες μονάδες
full hybrid E-Tech 160PS
- 4κύλινδρος 1.8lt full hybrid (160PS/172 Nm από τον κινητήρα των 1,8lt, 205 Nm ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα), έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών
- Εκπομπές CO2: από 89 g/km (συνδυασμένος κύκλος)
- Κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες: 3,9 lt/100 km
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 8,3sec.
TCe 115hp
- 3κύλινδρος κινητήρας 1,2lt. TCe (115 PS/190 Nm), χειροκίνητο κιβώτιο ή προαιρετικά αυτόματο κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη EDC
- Εκπομπές CO2: από 114 g/km (συνδυασμένος κύκλος), 116 g/km με κιβώτιο EDC
- Κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες: 5 lt/100 km (5,1 lt/100 km με κιβώτιο EDC)
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 10,1sec
Eco-G 120HP
- 3κύλινδρος κινητήρας 2πλού καυσίμου Eco-G (βενζίνης- LPG, 120 PS/200 Nm), αυτόματο κιβώτιο EDC
- Εκπομπές CO2: από 107 g/km (συνδυασμένος κύκλος)
- Κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες: 6,9 lt/ 100 km
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 10,1 sec
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Με συγκρατημένη άνοδο η αντίδραση στην ισραηλινή επίθεση στη Ντόχα
- Apple: Παρουσίασε τη νέα σειρά iPhone 17, νέα AirPods, Apple Watches και νέο λειτουργικό iOS
- Γ. Κεφαλογιάννης: Στηρίζουμε την κατοικία, δίνουμε κίνητρα να παραμείνουν και να επιστρέψουν νέοι στα χωριά μας
- Γαλλία: Ο Μελανσόν χλευάζει τον διορισμό του Λεκορνί ως πρωθυπουργού

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Τα χαμόγελα του Κυριάκου και τι θα λένε οι δημοσκοπήσεις, Πιέρ και Πετραλιάς οι νέοι αρχιτέκτονες, σε Intralot και ΕΛΠΕ η προσοχή, ο ΚΜ και η Credia, οι απαιτήσεις της νεαρής του shipowner και το πάρτι του Roussev
