ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια φορά, όταν εκείνη, λέει, ήταν έξι ετών, ο πατέρας της, η επιτομή της ελληνικής αρρενωπής ομορφιάς, με όλα της τα συστατικά ζεϊμπέκικο, λεβεντιά και βλέμμα που δεν κατέβαινε ποτέ χαμηλά, ο Νίκος Κούρκουλος της είπε, πως θα ήξερε ότι πέτυχε στην ζωή της, όταν θα την αποκαλούν, απλά «Εριέττα».
Και έτσι ακριβώς υπέγραψε το βιβλίο της! «Με λένε Εριέττα», φυσικά με φωτογραφία της στο εξώφυλλο και το βλέμμα στραμμένο στο λαϊκό, γυναικείο κοινό, που διαβάζει βιβλία στη χώρα. Και άλλωστε, σε μια εποχή όπου η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη και η σωστή γωνία στο Instagram μετράνε περισσότερο απ’ τον διαχωρισμό του κόσμου, σ’ αυτόν τον μικρό πλούτου και τον άλλον, τον πελώριο της φτώχειας, η μεγαλύτερη πολυτέλεια του προνομίου αποδίδει στο να είναι «κομμάτι του λαού».
Και η κυκλοφορία του βιβλίου, με μια διάθεση νουθεσίας και αριστοτέλειου διδακτισμού, που συγχωρείται απ τη νεότητα, ήταν η πρώτη, έτσι, μεγάλη φορά που η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση έγινε talk of the town. Και υπήρξαν και άλλες πολλές…
…Η Εριέττα μιλάει, παίρνει θέση, έχει άποψη, είναι μαχητική, «προσιτή και αυθεντική» όπως την χαρακτηρίζουν σε κάθε δημοσίευμα που την αφορά, αγωνιστική, δυναμική τοποθετείται, σχολιάζει, απαντά, διαφωνεί, συγκρούεται και όπως είδαμε πρόσφατα στο Φισκάρδο, στης Τασίας μάλλον, που πάει όλη η ελίτ του πλανήτη που πάει όλη η ελίτ του πλανήτη — όχι πως είναι και μεγάλη», δεν κάνει πίσω ακόμα κι αν πάει για τσαμπουκά, η φάση.

Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους 3.028 δισεκατομμυριούχους του πλανήτη, που ο καταγεγραμμένος πλούτος τους ξεπερνά τα 16,1 τρισεκατομμύρια δολάρια, που ότι θέλουν κάνουν και το κατανοούμε απόλυτα, η ίδια νοιάζεται, συμμετέχει και ενδιαφέρεται. Για όλα. Συμφωνείς ή διαφωνείς, η Εριέττα θα μιλήσει και δε θα χαριστεί σε κανένα!
Στο Instagram, άρχισε να μοιράζεται ανοιχτά θέματα της προσωπικά, την υπογονιμότητα, τις κρίσεις πανικού, οι διατροφικές της διαταραχές, τον αγώνας της για τα δικαιώματα των ζώων, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη προώθηση του βιγκανισμού ως στάση ζωής, τους τοκετούς της, τα Τέμπη, το Μεσανατολικό, το Παλαιστινιακό, τον Αντώνη που πέταξαν στον Πειραιά απ τη πόρτα του καραβιού και φυσικά, πολλά, πολλά άλλα. Και τα μοιράζεται όλα με τους 150.000 followers στο Instagram.
Ελληνο-ισραηλινή σύρραξη με νεροπίστολα και φόντο τα μπαρμπούνια της Τασίας
Το περιστατικό δημοσιοποίησε, όπως συνηθίζει η ίδια η Εριέττα και γνώρισε μεγάλη αναπαραγωγή, πλήθος δημοσιεύματα και κομψές τοποθετήσεις, από τους δημοσιογράφους. Στο Φισκάρδο, στην Κεφαλονιά, μια «εύπορη», όπως η Εριέττα την χαρακτήρισε οικογένεια Ισραηλινών τουριστών διώχνει με νεροπίστολα τις γάτες, που συχνάζουν το λιμανάκι και στο γνωστό για τα εκλεκτά θαλασσινά του και τα ολόφρεσκα σπάνια του ψαρικά, ρεστοράν, πια γιατί ταβέρνα δεν το λες, της Τασίας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μόλις εκείνη καταλαβαίνει πως στόχος είναι οι γάτες, φωνάζει στην ισραηλινή οικογένεια: «Φύγετε, δεν σας θέλουμε εδώ. Πηγαίνετε πίσω στη χώρα σας». Οι φωνές ακούγονται σε όλο το μαγαζί. Η ένταση ανεβαίνει, οι άντρες των οικογενειών κάνουν να επεμβαίνουν και η ίδια περιγράφει τον θυμό της για τη βία απέναντι στα ζώα.
Παραδέχεται, δε, πως χρησιμοποίησε εκφράσεις που δεν θα έπρεπε, ενώ ξεκαθαρίζει πως η αντίδρασή της δεν είχε να κάνει με εθνικότητες και με το ότι ήταν Ισραηλινοί, πράγμα που δεν ήξερε πριν ξεσπάσει το θέμα. Οι σχολιαστές του διαδικτύου ανώνυμοι και επώνυμοι διχάζονται. Κάποιοι μιλούν για αυθόρμητο ξέσπασμα. Άλλοι, για επικίνδυνες γενικεύσεις. Μερικοί χαιρετίζουν την Εριέττα ως αγωνίστρια υπέρ της Παλαιστίνης και άλλοι της χρεώνουν «αντισιωνισμό» και άλλους χαρακτηρισμούς ιδεολογικούς, που είναι, τουλάχιστον άστοχοι, κατά τη ταπεινή μας γνώμη.

Οι γάτες, στο τέλος, δεν έπαθαν τίποτα, είναι καλά χορτασμένες αν κρίνουμε απ το σημείο που ζουν και απ’ τους φιλόζωους επισκέπτες του. Βέβαια πριν λίγες, μόλις, μέρες πριν στον αγώνα ΑΕΚ – Hapoel Be’er Sheva απ’ την έρημο Νεγκέβ, σχολιαστές, τηλεοπτικά προσωπικοί και πολιτικοί είχαν εντονότατο ύφος επίκρισης και εκφράσαν θύελλα αντιδράσεων για τους οπαδούς της AEK, τους γνωστούς για τη συλλογική τους αλληλεγγύη σε παλαιστινιακές ομάδες, που εκφράσαν την αντιπολεμική τους θέση με banners και αντί-ισραηλινά συνθήματα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Εριέττας Κούρκουλου Λάτση, όμως, δεν ακούστηκε ούτε πνιχτός αναστεναγμός δυσφορίας. Ε, ναι! Είναι έτσι όπως το έχει γράψει ο Τζόρτζ Οργουελ, πως «στον φτωχό, ποτέ δεν συγχωρείται η φτώχεια του και στον πλούσιο, όλα συγχωρούνται εκ των προτέρων»!
Πάλη και αγώνας ταξικός, θα είναι η απάντηση από δω και μπρος
Μα το θέμα, είναι ταξικό! Η ίδια η Εριέττα το είχε χαρακτηρίσει, περίπου, έτσι! Ήταν Σεπτέμβριος του 2023, στο Blue Horizon, στον Πειραιά, την προσπάθεια του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη να ανέβει στον καταπέλτη, ενώ το πλοίο ετοιμαζόταν να αναχωρήσει και μέλη του πληρώματος τον έσπρωξαν απάνθρωπα και πνίγηκε ο άνθρωπος και πάει.
Το βίντεο της σκηνής ήρθε στη δημοσιότητα και προκάλεσε μεγάλη οργή θλίψη σε όλους και από πλούσιους, μόνο στην Εριέττα. «Αναρωτιέμαι» έλεγε στην ανάρτηση της και πολύ σωστά, «αν είχα σκάσει εγώ ή οποιοσδήποτε πλούσιος με δύο αυτοκίνητα ασφαλείας από πίσω, θα μας απαγορευόταν η είσοδος ή θα καθυστερούσε όλο το καράβι μέχρι να φτάσουμε και θα μας κερνούσαν μαργαρίτες;». Και για να είμαστε σαφής η Εριέττα συμπονά και νιώθει και διατυπώνει καθαρά έναν ταξικό προβληματισμό, χωρίς να χρησιμοποιεί τον όρο.
Εκφράζεται, όπως κάνει χαρακτηριστικά στη γενικότερη δημόσια στάση της, ανάμεσα στον ανθρωπιστικό τόνο και την υπαινικτική κριτική, αλλά αποφεύγει ρητές πολιτικές λέξεις, εμφανέστατα για λόγους δημόσιας ισορροπίας.
Συνοψίζει τελικά, την πολιτική στάση, μόνο στη προσωπική ευθύνη γράφοντας πως «μια αυθόρμητη κίνηση… αυτό είναι το πιο επικίνδυνο, γιατί ξεσκεπάζεται ο εσωτερικός μας κόσμος… ένα χέρι βοήθειας ή μια σπρωξιά που σε καθορίζει για πάντα». Άλλωστε, όπως έχει δηλώσει, θεωρεί πως «το πολιτικό σύστημα είναι τόσο διεφθαρμένο, που η μεταρρύθμιση είναι μια δύσκολη λέξη».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ίδια ποτέ δεν θα ασχολούνταν με την πολιτική γιατί «επιβάλλει περιορισμούς που δεν της ταιριάζουν» και γιατί για εκείνη «η ανεξαρτησία είναι πιο ωφέλιμη». Η Εριέττα λοιπόν, είναι μια εναλλακτική κληρονόμος, που λέει «όχι στο κρέας και στο σύστημα», αλλά όχι στην σιωπή, και άσχετα για τους λόγους που το κάνει, της προβολής της για παράδειγμα, ή για να είναι «μια από μας», είναι ήδη, σημαντικό!
Η Εριέττα θα μπορούσε να είναι μια από τις μητέρες της Γάζας
Δύο μέρες μετά το περιστατικό στο Φισκάρδο, η Εριέττα μοιράστηκε μια φορτισμένη ανάρτηση στο Instagram, όπου έδειχνε όπως κανείς πλούσιος δεν κάνει, τον γιο της Λεωνάκο και δίπλα του, ένα υποσιτισμένο παιδί στη Λωρίδα της Γάζας. «Θα μπορούσα να είμαι μια από τις αμέτρητες μητέρες στην Γάζα που αναγκάζονται να παρακολουθούν καθώς τα μωρά τους συρρικνώνονται μέρα με την ημέρα…» έγραψε καταγράφοντας το μεταίχμιο ανάμεσα στον προσωπικό πόνο και την έννοια της τύχης που τη χωρίζει από την τραγωδία.
Η ίδια έγραψε πως «από τύχη είμαστε εδώ», εξομολογήθηκε πως ένιωσε «μίσος» για την κατάσταση, παρά το γεγονός ότι μισεί το συναίσθημα και κατέληγε στο ότι «όποιος βλέπει ένα παιδί να λιμοκτονεί και δεν αισθάνεται τίποτα, δεν πρέπει να έχει δικαίωμα να υπάρχει». Για άλλη μια φορά, η Εριέττα που μιλάει, βρέθηκε μέσα στη δίνη έντονης κριτικής για τη χρήση σύγκρισης ως προνομιακή αφήγηση, ενώ άλλοι την καλωσορίζουν ως πράξη ειλικρίνειας και κοινωνικής συνείδησης.
There is more that unites us than divides us – καμπάνια μουσικής ενότητας ενάντια στον ρατσισμό Love Music Hate Racism
Σε παλαιότερη ανάρτησή της, η Εριέττα Κούρκουλου‑Λάτση έθεσε με ειλικρίνεια το ζήτημα του κοινωνικού ρατσισμού ως την απόρριψη ανθρώπων όχι λόγω φυλής ή θρησκείας, αλλά λόγω τάξης και οικονομικής προέλευσης, περιγράφοντας συγκεκριμένο περιστατικό.
Η νταντά της, η Νόρμα, αντιμετώπισε αγενή, σχεδόν προσβλητική συμπεριφορά, μέσα σε μια γκαλερί στη Μύκονο. Όπως έγραψε: «Για κακή σας τύχη ΠΑΝΤΑ αποκαλύπτεστε εσείς που προσαρμόζετε τη συμπεριφορά σας ανάλογα με το ποιον έχετε απέναντί σας, ή τα μηδενικά που έχει στην τράπεζα». Στην περιγραφή της, έγραψε πως «μπήκαμε μέσα, εγώ με τον Νίκο, τον Βύρωνα, και τη Νόρμα, η οποία ενθουσιάστηκε βλέποντας ένα τεράστιο γλυπτό του Ντόναλντ και τον ακούμπησε απαλά για να γελάσει ο μικρός μας. Εκείνη την ώρα έσπευσε προς το μέρος της ένας από τους δύο ιδιοκτήτες -συνήθως ευγενέστατος-χτύπησε τα δάχτυλά του δύο φορές σαν να απευθυνόταν σε σκύλο και φώναξε με αγενέστατο ύφος «don’t touch!»…».

Μόλις είδε την ίδια, την κυρία Κούρκουλου Λάτση, αμέσως απολογήθηκε, λέγοντας πως «δεν με κατάλαβε». Η Εριέττα απάντησε ψυχρά και χωρίς περιστροφές πως η γυναίκα αυτή είναι «η δεύτερη μητέρα μου και τώρα γιαγιά του παιδιού μου» και δεν αξίζει ούτε μια τρίχα της προσβολής αυτής.
«Στη Μύκονο έχουν ρατσισμό με όποιον δεν είναι πλούσιος. Υπάρχουν άνθρωποι που αλλάζουν εντελώς συμπεριφορά όταν καταλαβαίνουν ποιος είσαι ή τι επιφάνεια προσφέρεις» κατέληξε. Χωρίς, για άλλη μια φορά να κάνει λόγο για την σοσιαλιστική «πάλη των τάξεων», μιλά για ρατσισμό, όχι από πολιτισμικές διαφορές, αλλά από την κοινωνική «ταμπέλα» της οικονομικής επιφάνειας σε μια οριακή διάσταση ταξικής άμυνας πως όποιος δεν ταιριάζει στο club, απλώς δεν χωράει.
Για άλλη μια φορά υπήρχαν έπαινοι για την ευαίσθητή και μαχητική δισεκατομμυριούχο, που έχει την τόλμη να αναδεικνύει το μέγιστο πρόβλημα του ρατσισμού ως καθημερινή συμπεριφορά. Άλλοι την κατηγόρησαν ότι προβάλλει υψηλής ευαισθησίας σόου, σαν μια διανοούμενη που αποθεώνει την κοινωνική της ευαισθησία από την άνεση του προνομίου. Σχολιαστές στο YouTube, με ευγένεια και κομψότητα έθεσαν το προβληματισμό πως όταν εκείνη μιλά για ισότητα μέσα από το προνόμιο, ποιος ακούει πιο δυνατά και ποιος αμφισβητεί, στο τέλος της υπόθεσης.
Το πένθος σε καταμέτρηση αναρτήσεων και η απάντηση της Εριέττας ως μη ώφειλε
Στις διαδηλώσεις της 26ης Ιανουαρίου, για την τραγωδία στα Τέμπη, που συγκλόνισαν το κέντρο της Αθήνας και περισσότερες από 100 πόλεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση, φυσικά και δεν ήταν εκεί σωματικά, αλλά είχε ψηφιακή παρουσία με δύο αναρτήσεις. Ένας χρήστης την επέκρινε λέγοντας της πως «μόνο 2 φωτογραφίες από εσάς; Δεν το περίμενα! Ίσως οι σχέσεις σας με την κυβέρνηση να μην σας αφήνουν;
Ποιος ξέρει…». Η ίδια απάντησε αμέσως πως «όχι ότι σας χρωστάω κάποια εξήγηση, αλλά έχω ένα μωρό 40 ημερών και αποφάσισα να απέχω από το Instagram. Κρίμα που η ανθρωπιά και το ενδιαφέρον, πλέον, μετριούνται από ένα post ή ένα share. Αυτοί είμαστε. Ευτυχώς οι άνθρωποι που διαμαρτυρήθηκαν χθες σε όλη την Ελλάδα απέδειξαν ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις».
Η απάντηση, για άλλη μια φορά, ήταν νηφάλια, προσωπική, και με τη γνωστή ηθική διαφανή καθαρότητα, σχεδόν σαν υπενθύμιση πως ακόμη κι η συμπόνια πρέπει πια να επιδεικνύεται εγκαίρως και επαρκώς, αλλιώς ακυρώνεται. Στο καιρό μας, ακόμη και το πένθος, προφανώς, θέλει ρυθμό, μέτρο και σωστή ποσότητα δημοσιότητας.
«Ο μη ων μετ’ εμού, κατ’ εμού εστίν και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζε» – Κατά Λουκάν ευαγγέλιο
Η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση έχει ξεκαθαρίζει το γιατί δεν δίνει, εύκολα, συνεντεύξεις σε τηλεοπτικές εκπομπές, ή δεν συνεργάζεται και τι είδους, γενικά δημοσιότητα απορρίπτει εξαρχής, αναφέροντας φράσεις που της μεταφέρθηκαν, όπως: «Δεν μπορούμε να πούμε ευθέως στον κόσμο να κόψει το κρέας και τα παράγωγα, γιατί η εκπομπή έχει χορηγούς από τον χώρο αυτό», «θα γράψουμε την εκπομπή για να μπορούμε να κάνουμε μοντάζ σε περίπτωση που ειπωθεί κάτι που δεν πρέπει», «Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για τα ζώα που χάθηκαν στις πυρκαγιές, όταν υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν». Και η ίδια απαντά πως «δεν θα θυσιάσω ποτέ την αλήθεια για να γίνω αρεστή και να αποφύγω τη σύγκρουση με ανθρώπους που διαφωνούν με τα πιστεύω μου. Με άλλα λόγια, όποιος δεν είναι διατεθειμένος να ταράξει τα νερά, χάνει τον χρόνο του μαζί μου».

Η μοντέρνα της εκδοχή των λόγων του Ιησού, πως «ο μη ων μετ’ εμού, κατ’ εμού εστίν και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζει» κυκλοφόρησε ευρέως. Και πάλι η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση, βρέθηκε στο επίκεντρο της ψηφιακής βοής, με αρκετούς να την παινεύουν για την αδιαπραγμάτευτη συνέπεια στις αξίες της και κάποιος να την διαβάζουν σαν μια μικρή, ελιτίστικη αποδοκιμασία προς όσους δεν στάθηκαν αρκετά τολμηροί για τα μέτρα της.
Μα, η θέση είναι σαφής πως δεν συνεργάζεται με εκπομπές που δεν υιοθετούν ολόκληρο τον ηθικό της κώδικα. Και, αν κρίνουμε από την ένταση του λόγου της, μάλλον δεν προβλέπεται ελαστικότητα. Είναι ζήτημα αλήθειας. Ή σωτηρίας. Ή και των δύο. Ίσως, λοιπόν, χρειαστεί να τη στερηθούμε σε μερικά τηλεοπτικά πάνελ, προς γνώσιν και συμμόρφωσίν. Άλλωστε, το είπε ξεκάθαρα: όποιος δεν ταράζει τα νερά, να μην την πλησιάζει. Μένει να δούμε αν, τελικά, το βάθος μετριέται από το κύμα ή από τη σιωπή που αφήνει πίσω του.
Περί κανονικότητας και προσωπικής ζωής
Στη τελευταία γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου των ερωτευμένων, όπου η Εριέττα μοιράστηκε με τους follower της, την έξοδο και μια κουβέντα με τον σύζυγο της Βύρωνα Βασιλειάδη.
«Συζητούσαμε, πόσο διαφορετική θα ήταν η ζωή μας και ίσως και η σχέση μας εάν ήμασταν «κανονικοί». Εάν έπρεπε εγώ να καθίσω σπίτι να πλένω και να μαγειρεύω, εάν δεν είχαμε βοήθεια για τα παιδιά, εάν εκείνος αναγκαζόταν να βαράει δωδεκάωρα δουλεύοντας για ένα αφεντικό που δεν τον εκτιμούσε, εάν δεν μας επέτρεπαν οι συνθήκες να «ξεσκάμε» διεκδικώντας λίγο προσωπικό χρόνο μέσα στην τρέλα της ζωής με ένα τρίχρονο και ένα νεογέννητο μωρό.

Ίσως ήμασταν το ίδιο αγαπημένοι. Ίσως και περισσότερο… όμως ίσως οι καθημερινές δυσκολίες της ζωής να μας έφθειραν, να μας κούραζαν… να χαλούσαν το «παραμύθι»!… Πείτε ένα μπράβο στον εαυτό σας και τον/την σύντροφό σας, ακόμα και αν το μόνο που καταφέρνετε είναι να ψιθυρίσετε ένα γρήγορο σ’ αγαπώ πριν παραδοθείτε κατάκοποι στο κρεβάτι! Η αγάπη δεν χρειάζεται να θυμίζει ρομαντική κωμωδία για να είναι αληθινή, χρειάζεται απλά με τον δικό της μοναδικό τρόπο να συνεχίσει να υπάρχει παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες της καθημερινότητας».
Ίσως ναι, μα μπορεί και όχι. Άλλωστε ποτέ δεν θα μάθουμε, ούτε εμείς οι «κανονικοί» πως είναι να μην είμαστε τέτοιοι, ούτε και το ζευγάρι της ιστορίας μας το αντίθετο. Τώρα αν βάζαμε στοίχημα για ποιους δε θα «χαλάσει το παραμύθι», θα τους ποντάραμε άχαστο φαβορί και όλους εμάς -τους «κανονικούς» ντε!- στα φουκαριάρικα αουτσάιντερ! Άλλωστε η ίδια, ήταν μόλις έξι χρόνων, « καθισμένη στο υπέρδιπλο κρεβάτι» της μητέρας της σπίτι τους στην Εκάλη, όταν τη ρώτησε «μαμά, εμείς δεν είμαστε κανονικοί;». Έχει απαντήσει, ήδη, ο Νταν Χάρμον, πως «δεν υπάρχουν κανονικοί άνθρωποι απλώς διαφορετικές μορφές του παράξενου» και θεωρούμε πως όλοι εμείς, θα το προτιμούσαμε ως χαρακτηρισμό.
Όπως και να έχει αν, κάτι αναγνωρίζεται στην Εριέττα Κούρκουλου Λάτση, δεν είναι το ότι έχει πάντα δίκιο, η το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε μαζί της, αλλά το ότι δεν φοβάται να εκτεθεί για αυτό που θεωρεί σωστό. Στο ψηφιακό μας σύμπαν, που μετράει τη σιωπή αν όχι ως ανυπαρξία, τουλάχιστον ως ουδετερότητα, αυτή τολμά να μιλά.
Διαβάστε επίσης:
Εριέττα Κούρκουλου Λάτση στο mononews: Ονειρεύομαι έναν κόσμο που δε θα υποφέρει κανείς
Εριέττα Κούρκουλου Λάτση: Ψήνει υγιεινά vegan μάφιν για τον γιο της
Μα ποια είναι η Κάθριν Εμπειρίκου – Λε Φρανκ που θέλει να παντρευτεί ο Φίλιππος Τσαγκρίδης;
Κωνσταντίνος Αργυρός: Αναβλήθηκε η συναυλία του στην Πρέβεζα – Σκοτώθηκε σε τροχαίο συνεργάτης του
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πυροσβεστική: 47 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο, παραμένουν σε εξέλιξη οι πέντε
- Τορίνο: «Ο 15χρονος Δημήτρης έχει αποδιασωληνωθεί και έχει επικοινωνία με το περιβάλλον»
- Λευκός Οίκος: «Σχεδόν οριστικοί» οι νέοι δασμοί που ανακοίνωσε ο Τραμπ
- Αυξημένη η κίνηση σε λιμάνια και εθνικές οδούς από τους αδειούχους του Αυγούστου
