Το Peugeot 5008 είναι η πρόταση της γαλλικής εταιρίας στις απαιτήσεις της σύγχρονης οικογένειας και του οδηγού που αναζητά κάτι περισσότερο από απλή μετακίνηση.

Η ιστορία του μοντέλου ξεκίνησε το 2009 ως πολυμορφικό, αλλά το 2017 πήρε ύψος και μεταμορφώθηκε σε δυναμικό SUV, ανταποκρινόμενο στις νέες τάσεις της αγοράς. Η Peugeot, με μακρά παράδοση στην αυτοκινητοβιομηχανία, συνεχίζει να εξελίσσει την ταυτότητά της, επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση, τον σχεδιασμό, την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση.

1


Η ανανέωση του μοντέλου και η ήπια υβριδική τεχνολογία, έρχονται να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο που ισορροπεί ανάμεσα στην αποδοτικότητα και την απόλαυση. Κι εμείς το οδηγήσαμε μέχρι την ειδυλλιακή Ελαφόνησο, σε μια διαδρομή που αναδείχθηκε ιδανική για να γνωρίσουμε τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του και να αξιολογήσουμε την συμπεριφορά του τόσο στην πόλη, σε αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο.

Ξεκινώντας από Αθήνα κατευθυνθήκαμε προς την ορεινή Αρκαδία και κάναμε μια διανυκτέρευση στο δροσερό Λεβίδι (24o στις 22:00) ώστε να μοιράσουμε τη διαδρομή και να είμαστε πιο ξεκούραστοι κατά την άφιξή μας το επόμενο πρωί στην Ελαφόνησο, όπου εκεί δυστυχώς η θερμοκρασία δεν έπεσε κάτω από 35o.


Ο όγκος του και η ξεχωριστή του σχεδίαση κάνουν αισθητή την παρουσία του στον δρόμο. Με μήκος σχεδόν 4,8 m δεν περνά απαρατήρητο ενώ η εντυπωσιακή μάσκα με το νέο λογότυπο της εταιρίας δίνουν έναν premium αέρα. Τα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα «νυχιάς λιονταριού» συνδυάζουν την σύγχρονη αισθητική με τη λειτουργικότητα και τον δυναμισμό.


Στο πλάι, ήρεμες και κομψές γραμμές, με τους σχεδιαστές να έχουν δώσει την απαραίτητη έμφαση στην αεροδυναμική ώστε να μειώσουν τις αντιστάσεις αέρα, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του 5008. Τροχοί με ζάντες αλουμινίου 19″ σε μαύρο-ασημί χρώμα προσθέτουν δυναμισμό και στυλ.

Σκουρόχρωμα τα πίσω παράθυρα για προστασία των επιβατών από τον ήλιο, ενώ οι μπάρες οροφής και η αεροτομή ως προέκταση της οροφής σε μαύρο χρώμα είναι λεπτομέρειες που προσδίδουν κύρος και σπορ πινελιές. Σχεδόν κάθετη η σχεδίαση της πόρτας του χώρου αποσκευών για αύξηση της χωρητικότητας στο εσωτερικό, σε αρμονία με τα φωτιστικά σώματα led διακριτικής σχεδίασης στο πίσω μέρος.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του 5008, σε κατακλύζει η αίσθηση τεχνολογικής υπεροχής. Το Peugeot i-Cockpit κυριαρχεί: ένα μικρό σε διάμετρο, σπορ τιμόνι τοποθετημένο χαμηλά, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″ να δεσπόζει από πάνω, σε απόσταση που δεν απαιτεί απομάκρυνση του βλέμματος από τον δρόμο.

Η κεντρική οθόνη αφής 9,7″, η οποία είναι μέρος του κυρτού πάνελ 21″ που είναι ενιαίο με τον πίνακα οργάνων, είναι πλήρως συμβατή με Apple CarPlay / Android Auto και από εκεί μπορούμε να κάνουμε τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, του ήχου, πλοήγηση κ.α.. Διαθέτει θύρες φόρτισης USB-C αλλά και ασύρματη φόρτιση.


Καθίσματα άνεσης, μέτριας σκληρότητας, με ποιοτικά υλικά που αποπνέουν πολυτέλεια και αντοχή. Είναι θερμαινόμενα, ψυχόμενα και κάνουν και μασάζ παρακαλώ. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια τόσο των εμπρός όσο και των πίσω επιβατών.

Οι δύο επιπλέον πίσω θέσεις (3η σειρά) δεικνύουν τον πολυμορφικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ όταν αναδιπλωθούν, ο χώρος αποσκευών φτάνει έως και τα 916 lt στην 5-θέσια διαμόρφωση. Μεγάλο πλεονέκτημα σε μακρινά ταξίδια, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες με την ζέστη, το ψυχόμενο υποβραχιόνιο, το οποίο τελεί χρέη ψυγείου για δροσερό νερό και όχι μόνο.


Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας στην Ελαφόνησο, το εσωτερικό απέδειξε την αξία του. Η ηχομόνωση ήταν υποδειγματική, ακόμα και στην εθνική, ενώ το σύστημα κλιματισμού κράτησε την καμπίνα δροσερή ακόμα και με τον καύσωνα του Ιουλίου. Η αίσθηση ταξιδιού πρώτης θέσης, σε συνδυασμό με την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή και τα κουρτινάκια σκίασης στα πίσω παράθυρα, έκανε κάθε χιλιόμετρο απολαυστικό.

Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και ξεχωριστή ρύθμιση του κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών δύο επιπέδων χωράει πραγματικά τα πάντα κι εμείς το εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο, ενώ στο κάτω επίπεδο μπορείς και να κρύψεις πράγματα αξίας. Σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 2.232 lt που σημαίνει πως τέλος η γκρίνια: «Μην πάρουμε κι αυτό, δεν χωράει».


Την κίνηση στους εμπρός τροχούς δίνει το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 lt, ισχύος 145 PS και μέγιστης ροπής 230 Nm.

Στη διαδρομή μας από την Αθήνα προς την Πελοπόννησο, με κατεύθυνση την Ελαφόνησο, το 5008 είχε κατανάλωση κοντά στα 6,5 lt/100km και κρατούσε πάντα μια ροή στην οδήγηση που σε ξεκούραζε. Στις στροφές προς Μονεμβασιά και μετά προς Πούντα, η συνεργασία του κινητήρα και του κιβωτίου ήταν εξαιρετική, δίνοντας άμεση απόκριση χωρίς θυσία στην άνεση και μάλιστα οι προσπεράσεις στα ελάχιστα σημεία που επιτρεπόταν, έγιναν με ιδιαίτερη ευκολία.


Να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.700 kg και με τα πράγματα που είχαμε φορτώσει και 3 άτομα επιβάτες έφτασε κοντά στους 2 τόνους. Σε αυτή την «σπιρτάδα» όμως συνεπικουρεί και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 το οποίο επιλέγει άριστα τη σχέση που χρειάζεται στην κάθε περίσταση, ενώ οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα και αθόρυβα.

Επιταχύνει γραμμικά και χαρίζει άνετες μετακινήσεις στην καθημερινή χρήση. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport, όπου ανάλογα τις περιστάσεις προσαρμόζει την χαρτογράφηση του κινητήρα ώστε να πετυχαίνει οικονομία ή καλύτερες επιδόσεις, ανάλογα ποιο πρόγραμμα θα επιλέξει ο οδηγός.


Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση, φορτίζοντας την μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,43 kWh και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες ή κατά την εκκίνηση και το παρκάρισμα. Εκμεταλλευόμενοι όσο μπορούσαμε την υβριδική τεχνολογία εντός πόλεως, καταφέραμε να καταγράψουμε μέση κατανάλωση 7,9 lt/100km στη μία εβδομάδα δοκιμής και τα 1100km που συνολικά διανύσαμε.


Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ισορροπημένη, απορροφώντας με μαεστρία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς να χάνει τη στιβαρότητα και τον έλεγχο που μας έχει συνηθίσει η γαλλική εταιρία. Στο εμπρός σύστημα γόνατα MacPherson, ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Στις στροφές της διαδρομής προς το λιμάνι της Πούντας, το 5008 έδειξε την ποιότητά του, με ελάχιστες κλίσεις, καλό κράτημα και ακρίβεια στο τιμόνι που ενισχύεται από το μικρό του μέγεθος και την εξαιρετική εργονομία.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και προσφέρει ευελιξία εντός πόλεως, ενώ αποκτά το «σωστό» βάρος στον αυτοκινητόδρομο και στις γρήγορες εναλλαγές πορείας. Το σύστημα φρένων με υποβοήθηση από το υβριδικό σύστημα είναι αποτελεσματικό, με σταθερή αίσθηση στο πεντάλ και προοδευτικότητα, προσφέροντας σιγουριά σε οδηγό και επιβάτες.


Τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από το τεχνολογικό καταφύγιο του Peugeot 5008. Ενεργός προσαρμοζόμενος σταθεροποιητής ταχύτητας όπου σταματάει και ξεκινάει αυτόνομα μες την κίνηση της πόλεως, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών/ποδηλατών και κάμερες 360ο.

Επιπλέον υπάρχει το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου δημιουργώντας ένα περιβάλλον ασφάλειας για οικογενειακές και μακρινές αποδράσεις.


Το 5008 είναι ένα πολύπλευρο D-SUV, που συνδυάζει τεχνολογία, οικονομία, πρακτικότητα και υψηλή αισθητική. Απευθύνεται σε οικογένειες που αναζητούν έναν premium σύμμαχο για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και για τα ταξίδια αναψυχής, όπως αυτό στην Ελαφόνησο όπου η θάλασσα, η άνεση και η τεχνολογία έγιναν ένα και μας ταξίδεψαν ξεκούραστα και με ασφάλεια.

Είναι ιδανικό για όσους δεν θέλουν να στραφούν ακόμα στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, αλλά επιθυμούν ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο, χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους ή οδηγική απόλαυση. Στην κατηγορία του στέκεται απέναντι στα: BYD Seal U, Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe, Honda CR-V, Mazda CX-60 και Nissan Xtrail. Μετά από ένα ταξίδι με το 5008, η απόφαση δεν είναι θέμα σύγκρισης αλλά θέμα αισθητικής, πρακτικότητας και εμπιστοσύνης. Εμείς απολαύσαμε και την παραλία του Σίμου στην Ελαφόνησο αλλά και το αυτοκίνητο σε όλες μας τις διαδρομές.


Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 5008 GT

Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 145 PS
Ροπή: 230 Nm
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.791 / 1.893 / 1.895 mm
Μεταξόνιο: 2.901 mm
Χώρος αποσκευών: 916 lt – 2.232 lt σε 2θέσια διαμόρφωση, 348 lt σε 7θέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.700 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,9 lt/100km
Εκπομπές CO2: 130 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 83 ευρώ
Τιμή: 44.500 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

Διαβάστε επίσης 

Τα οφέλη από τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος

F1 Ουγγαρία: Ζέστη, στροφές και φιλοδοξίες

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ιούνιο και το 2026